Vijesti

Developer je opleo po Sonyju i SSD-u PS5: “Riftovi u Ratchetu su se mogli napraviti i na PS3”

Developer veteran gaming industrije Jon Burton i osnivač Traveller’s Tales studija je na svojem kanalu Coding Secrets iznio i potkrijepio tvrdnju da je Insomniac Games zavarao javnost izjavom kako se njihov Ratchet & Clank: Rift Apart ne može izvoditi na drugim konzolama osim PS5.

“Je li Sony lagao za SSD?”, naslov je videa na Youtubeu. “Nije istina da se riftovi mogu izvoditi samo na PS5 zahvaljujući brzom SSD-u”, nakon čega je krenuo davati primjere kako bi on to izveo i na slabijem hardveru. “Ono što su napravili u Ratchetu je da su samo učitavali kratke sekcije svjetova s limitirajućim gameplayom.”

Kako kaže, to se jako jednostavno može izvesti i na PS4, pa čak i na PS3. Budući da igrači kroz procijep posjećuju uvijek fiksna mjesta, tehnikama pozadinskog učitavanja sadržaja dok se igrač približava procijepu može se ostvariti identičan efekt i na starim tvrdim diskovima. “Igra u procijepima namjerno pruža limitirane gameplay opcije poput onih na tračnicama. Ako igrač ne može birati u koji će ići dimenziju te ako nema potpunu slobodu igranja, onda nema ništa impresivnog u tome”, argumenti su Jon Burtona.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Burton je nešto slično već izveo prije 10 godina na PS3

Burton objašnjava kako su developeri iz Insomniaca sve to izveli znatno lakše i bolje nego na starom hardveru, ali identičan efekt moguće je napraviti i na 10+ godina starom hardveru. Kako kaže, sličnu stvar je on napravio još na PS3 u igri Lego Star Wars III kada je na isti ekran uspio učitati dva različita levela, a igrač se može prebacivati između njih u realnom vremenu. “To je još i teže postići”, tvrdi.

Burton se referirao na Marcusa Smitha, kreativnog direktora igre koji je u jednom od trailera izjavio – “to je nešto što ne bismo uspjeli izvesti na prethodnim generacijama konzola”. Međutim, u obranu Insomniaca, davno prije game director Mike Daly izjavio je kako bi nešto slično moguće bilo izvesti i na PS4, ali trebalo bi znatno smanjiti vizuale i količinu detalja.

Sigurni smo kako će ovo podići prašinu među developerima na Twitteru, međutim, činjenica je kako je brža SSD memorija olakšala izvođenje ovakvih i sličnih impresivnih sekvenci poput onih u Ratchet & Clank: Rift Apart. Nekada su developeri trebali biti maštoviti i gubiti gomile vremena na danas trivijalne stvari, razmišljati o bufferima i pozadinskom streamanju sadržaja kako bi fejkali različite efekte, a danas je sve to pojednostavljeno.

Igra

Povezano