Dragon Quest XI će se morati dobro prodavati, inače ništa od lokalizacije budućih nastavaka

Eto ti te đavle. Po enti put.

Na površini je stvar sasvim jasna. Ako nešto neće biti profitabilno, nema više rada na tom nečemu. Tako je i sa igrama. Koliko god Dragon Quest uživa veliku popularnost u Japanu i koliko god dobivao visoke ocjene (možete se uvjeriti u kvalitetu čitajući našu recenziju, ako još niste), zapadno tržište je uvijek mogući kamen spoticanja što se tiče JRPG-a i popularnosti žanra među igračima.

Konkretnije, radi se o isplativosti lokalizacije koja je ipak dugotrajan proces. Treba prevesti linije i linije teksta za igru koja ima ogromnu satnicu kao što je Dragon Quest XI. Da stvar bude teža, uz lokalizaciju smo dobili i voice acting koji Japanci nemaju što znači još više troškova. To sve treba opravdati. Kako? Prodajnim rezultatima.

Razlog za uzbunu?

Square Enix nije bio specifičan oko toga koja je poželjna brojka, već je samo rečeno da to treba biti ciljana određena količina prodanih primjeraka, ako mi igrači želimo da se prevedu buduće igre u serijalu. Naravno da takva vijest ne zvuči dobro jer tako postavljena djeluje kao ultimatum – ako ne kupite igru, nema više lokalizacije za vas! Kao da nije bilo dovoljno čekati 14 godina nakon osmice na PlayStationu 2 da dobijemo punokrvni Dragon Quest na kućnim konzolama, sada treba strepiti hoćemo li doživjeti neki novi prevedeni nastavak ili će opet sve biti rezervirano samo za Japance.

Sudeći po nekim okvirnim brojkama, razloga za brigu ipak ima. Ako je vjerovati SteamSpy-u, broj korisnika koji ima Dragon Quest XI na Steamu je između 100 i 200 tisuća. U prvom tjednu prodaje je Dragon Quest XI samo trenutačno bio prvi vrhu top lista, ali jednostavno nema šanse protiv giganta kao što je, primjerice, Spider-Man pa je idući tjedan vrlo brzo pao. Zasad još nema službenih rezultata prodaje (osim SteamSpy-a), samo što poučeni iskustvom možemo pretpostaviti da vrijeme izlaska igre nije bilo najbolje riješeno te da će se to debelo odraziti na brojke. Iza ugla dolazi jedna masivna igra koju svi iščekuju, a to je Red Dead Redemption 2.

Dodatni problem može biti i to što se još čeka na Nintendo Switch verziju igre. Vlasnici te konzole se javljaju kako čekaju na igru jer bi radije igrali Dragon Quest XI na njoj nego igdje drugdje pa ih ovakve vijesti straše. Što ako Square Enix obustavi Switch verziju? Mi se samo nadamo da će se Dragon Quest XI ipak prodati u dovoljnom broju primjeraka te da Square Enix neće biti nerealan po pitanju očekivanja. Tradicionalni “old skul” JRPG-i ipak, ruku na srce, nisu više toliko popularni kao nekada.