Dragon’s Dogma 2 je jedan od najboljih naslova godine, akcijski RPG koji se ne propušta

Nije Resident Evil, ni Street Fighter ni Monster Hunter. Capcomov udarni naslov za 2024. je Dragon’s Dogma 2, nastavak RPG-a iz 2012. i svi veliki svjetski mediji se slažu – radi se o sjajnom RPG-u.

U trenutku pisanja ovog teksta poslije 56 objavljenih recenzija Dragon’s Dogma 2 drži prosječnu ocjenu od 88 na Metacriticu. Jedino što se zamjera ovom naslovu su performanse, odnosno, one nisu toliko problematične te Capcom u najvećoj mjeri isporučuje ono što je obećao – stabilnih 30 FPS-a na konzolama, ali osjetit ćete da ide niže u velikim borbama. Velike bitke su stvarno velike, primjerice, kada vojska od 20-ak NPC-eva napada golemog zmaja.

Postoji i razlog za izostanak 60 FPS-a na konzolama. Recenzenti navode veliku otvorenost, kompleksnu simulaciju svijeta i pregršt nakrcanog sadržaja na mapi čak i izvan glavnog questa. Dragon’s Dogma 2 uvelike ovisi o procesorskoj snazi, kako na konzolama, tako i na PC-u,

Istraživanje koje možda nije za svakoga

Ovo je RPG koji, kažu, ne vodi za ruku. Nema markera za misije, nema tornjeva, nema klasičnog fast travela, sve morate otkriti sami, ali recenzenti se slažu kako je upravo to “ono nešto” što ovaj AAA naslov ima, a drugi nemaju. Nikad ne znate što vas čeka. Ako se izgubite, možete pitati Pawnove iz partyja za upute, a često će oni, onako, sa strane, međusobno šaptajući ukazati na neku opasnost ili priliku izvan zadanog puta.

Međutim, ne slažu se baš svi kako je ovakav način istraživanja svijeta najbolji pristup. Neki recenzenti upozoravaju, nije za svakoga, osobito nije za one koji nisu spremni uložiti vrijeme i beskrajno hodanje može frustrirati.

Tu je i multiplayer element, premda ne u klasičnom smislu. Naime, svojeg Pawna možete poslati u drugu dimenziju kod nekog drugog igrača, a potom ga vratiti zajedno s prikupljenim znanjem o lokacijama i questovima koje je otkrio taj drugi igrač.

Uoči izlaska igre, snažno je odjeknula izjava kreatora Hideaki Itsuna kako izostanak fast travela nije problem ako se putovanje učini zabavnim. Većina igrača se nije složila i zaudaralo je na puno backtrackinga, međutim, čini se da je taj aspekt igre jako dobro riješen. Većinom ćete hodati od lokacije do lokacije, međutim, questovi su u najvećoj mjeri postavljeni na način da nikada nećete prolaziti istim putem, odnosno, uvijek će ponuditi alternativne rute. Zgodna je usporedba sa souls naslovima i njihovim načinom povezivanja lokacija.

Raznovrsna borba

Dragon’s Dogma 2 broji 10 vokacija/klasa, one su u dvojci prilično odvojene jedne od druge, ne preklapaju se kao u originalu i, slažu se svi, dovoljno su različite za svaki stil igranja.

Borbe su teške, ali raznovrsne i dobro dizajnirane. Često će vas neprijatelji pokušati namamiti do lokacije s koje, primjerice, možete pasti u provaliju i poginuti, ali to isto vrijedi i za drugu stranu. Potom su tu i Pawnovi koji jako dobro dođu u velikim borbama te dodaju novu dimenziju u bitkama.

Nakon što smo istražili većinu recenzija, najviše kritika zapravo ide ka tehničkim stvarima, poput nekad zblesirane kamere ili AI-a protivnika i Pawnova. Premda Dragon’s Dogma 2 u svojoj srži nije problematičan naslov, svakako je gladan resursa. S druge strane, čeka vas 60-ak ili više sati za jedan prelazak, kažu da ćete vjerojatno željeti još koji, a sve to od sutra 22. 3. kada Dragon’s Dogma 2 izlazi za PS5, PC i XSX/S.