Sijem žito, raste…kukuruz, soja…. uglavnom sve
Giants Software i Focus Home Interactive odradili su još jedan sjajan posao na novom Farming Simulatoru, koji ovaj puta nosi broj 17.
Nakon prošlogodišnje verzije, koja je bila dostupna samo na PlayStationu Viti i mobilnim uređajima, i nakon slabe prodaje, ekipa se odlučila vratiti na stare staze. Farming Simulator se tako nakon dvije godine vraća u svoje prirodno okruženje, na PC i konzole. Koliko je nova igra zapravo “nova” i kakve smo sve promjene dobili saznajte u nastavku.
Novi nastavak Farming Simulatora, donio nam je novosti kao što su:
- odabir spola farmera
- mogućnost upravljanja teretnim vlakom za prijevoz žita ili drvnog materijala
- mogućnost kupovine na leasing (inicijalno plaćate samo 10% vrijednosti i stroj vas otplaćujete na rate – po satu rada stroja)
- mogućnost rada za druge farmere gdje je pritom moguće zaraditi pristojan novac potreban za kupovinu bolje mehanizacije; na taj način cijena obradive površine (polja) se umanjuje te ju je moguće kupiti za znatno manji novac; što je zadatak vremenski dulji i zahtjevniji i vi ga brže obavite, veća je novčana naknada.
https://www.youtube.com/watch?v=Ni-l5f7T7zk
- stoka i njezin odabir sada su “obogaćeni” za implementaciju svinjogojstva
- dodatni usjeve poput suncokreta, soje, ili truli krumpir za prehranu stoke
- veći izbor strojeva i alata te dodatni izbor opreme koji može ići sa strojem (npr. traktor); sada u izborniku određenog traktora postoji izbor odabira “gusjenica”, širih, užih ili pak duplih guma, uteg na same kotače i drugo
https://www.youtube.com/watch?v=1v8enlQ4wfo
U FS17 puno više pažnje je posvećeno načinu i rasporedu samog rada, pa tako, naspram prijašnjih igara, redovitim oprašivanjem usjeva protiv pesticida i gnojenjem umjetnim ili stajskim kompostom prinose možemo uvećati i do 40%.
Što reći o igri?
Igra kao i sve do sada, ima svoje mane. One se najviše odnose na bugove i glitcheve, kao što je primjerice “Fast money” glitch, ili ponovno na problem prometa u kojem umjetna inteligencija baš i ne posjeduje nekakvu zavidnu inteligenciju – automobili se zaustavljaju tek prilikom kolizije.
Znatna zamjerka je i ta što postoji određeni stereotip o Europi koja se prikazuje kao nazadna. Tako imamo dvije mape, jedna se nalazi u Americi i ta mapa već u samom pogledu na gradić pokazuje svu raskoš i bogatstvo američke farmerske zajednice, dok na drugoj mapi svi voze stare Lada Niva automobile, kuće su napuštene i devastirane, silosi za pohranu žita izgledaju više kao silosi za gubljenje žita. Da, vjerojatno pretpostavljate, mapa se nalazi u Europi i sama čirilica daje naslutiti kako se radi o nekoj bivšoj SSSR državici kojoj je i Bog rekao doviđenja.
Neke stvari u ovoj igri ipak ne možemo svrstati pod prednost ili manu. Jednostavno samo zapinju za oko i čovjek se zapita: “Može li biti bolje od toga?” Gradovi su pusti, a i ona šačica koja se „šeće“ više izgleda kao programirani kružni hod po gradu.
Zanimljivo je da mape dolaze već pripremljene što iskreno nema previše smisla. Smatram kako bi svaka mapa igraču trebala dati mogućnost da sam sebi uređuje svoje virtualno dvorište, uz mogućnost korekcija garaža i ostalog. Isto tako, izbor mapa koji je na PlayStationu 4 zaključan na svega dvije je zaista smiješan, dok PC verzija istovremeno nudi mogućnost instalacije modova pa se broj mapa povećava i na preko dvadeset. Jedna veća PC mapa imena „Texas“ ne bi bila na odmet, u smislu da postoje veće table polja za lakše kretanje i rad mehanizacije. Na PS4 radne plohe su manje i ne mogu sadržavati dovoljno usjeva za, primjerice, napuniti vagon, pa bi dodatak novih mapa bio logičan potez.
Opet ispada da samo prigovaram, ali iskreno, situacija ipak nije toliko kritična. Igra kao igra je uistinu zabavna i opuštajuća te idealna za kraćenje ovih dugih hladnih zimskih noći. Ima li u igri mjesta za poboljšanja? Itekako ima. Ima li mjesta za neke nove stvari? Također ima. Je li igra bolja od prethodnika? Definitivno jest. Istovremeno, nije vrijedno ni spomenuti najbližeg joj konkurenta, odnosno Professional Farmer 2017 koji u odnosu na FS17 izgleda kao šala!
Pozitivna stvar u cijeloj Farming Simulator priči je ta da tvorci ove igre svakodnevno rade na poboljšanjima, komuniciraju sa zajednicom i pritom uvažavaju primjedbe koje stižu od iste. Detalje su ovog puta podigli na maksimalnu razinu, pa tako na strojevima možete vidjeti upozorenja koja su u stvarnosti dimenzija 10×10 cm. Stoka, njezin rasplod i rast ovise o hrani koju im dajete i njezinoj tretiranosti pesticidima. To su sve stvari koje su nastale osluškujući želje zajednice, stoga je prilično realno očekivati eliminaciju većinu problema navedenih u ovoj recenziji.