FFA Awards 2015 | Najbolji developer

U predzadnjoj kategoriji naša zajednica je odabrala najboljeg developera.

Ova godina je bila prepuna vrhunskih igara i neki od developera su odradili zaista odličan posao. U ovoj napetoj kategoriji bilo je teško odabrati najbolji razvojni tim budući da se radi o iskusnim developerima koji su nam pružili stvarno nezaboravne igre koje će obilježiti ovu generaciju.

FFA zajednica je mogla glasati za:

Moon Studios nije uspio osvojiti niti jedan glas. Iako je njihov Ori and The Blind Forest bio nominiran u brojnim kategorijama na FFA Awardsima, ovaj nezavisni studio nije uspio ništa osvojiti.

Bethesda Games Studios je za svoj ogromni free-form RPG uspjela dobiti jedan glas naše zajednice. Moramo pohvaliti prezentaciju i sam reveal očekivanog nastavka na E3-u ove godine. Bethesda je po prvi put imala E3 prezentaciju na kojem su pokazali sve svoje hitove i očekivani Fallout 4. Na veliko iznenađenje svih gamera, sam datum izlaska je najavljen za manje od pola godine nakon otkrivanja igre. Nažalost, developeri opet nisu uspjeli isporučiti tehnički dobar naslov iako se radi o dosta dobroj igri koja nudi fantastičan svijet za istraživanje. Iako su radili igru isključivo za novu generaciju konzola i PC bez ograničavanja na stari hardver iz prošle generacije, Fallout 4 je prepun bugova i dosta loše optimiziran. Sam sistem dijaloga veliki je korak unazad u odnosu na prošle igre. Pokretač je dobio minimalne promjene pa se nadamo da će za svoju iduću igru unaprijediti ili napisati novi engine. Bethesda zaslužuje ovu nominaciju zbog načina prezentiranja igre i otvorenosti u komunikaciji sa fanovima.

Dolazimo do najbolja tri developera koji se izdvajaju od ostalih. Na trećem mjestu je završio poljski CD Projekt Red. CDPR nam je pružio nezaboravno RPG iskustvo u velikoj završnici Witcher trilogije i Geraltove priče. The Witcher 3: Wild Hunt je pobjedio u najviše kategorija na FFA Awardsima, a to govori o kvaliteti razvojnog studija CD Projekt Red. Poznati među zajednicom kao “Good Guy CDPR”, ovi developeri su imali sjajan odnos sa svojim fanovima. Igrači su dobili sjajan naslov koji pršti od kvalitete kao i odličnu post-release podršku kroz 16 besplatnih DLC-ova. Kupci fizičke verzije dobili su izuzetno bogato pakiranje koje može služiti kao primjer ostalim izdavačima kako bi standardno izdanje neke igre trebalo izgledati. Pored besplatnih DLC-a, CDPR je najavio i dvije plaćene ekspanzije koje će dodatno proširiti igru. Prva ekspanzija je za dosta nisku cijenu oduševila brojne igrače, a recenziju našeg Chono7, stručnjaka za Witcher serijal, možete pročitati na linku. CDPR zaslužuje svaku pohvalu za svoj rad, a mi jedva čekamo njihovu iduću igru – Cyberpunk 2077.

Napeto je bilo u borbi za prvo mjesto. Kojima Productions je ipak završio na drugom mjestu. Ovaj legendarni developer nam je za svoju završnu igru pružio nezaboravno open-world stealth iskustvo. Pod vodstvom Hidea Kojime, developeri Kojima Productionsa pružili su nam tehnički savršeno ispoliran naslov u Fox engineu. Velika je šteta zbog načina na koji je završio ovaj serijal zbog odnosa vlasnika Konamija i developera Kojima Productions. U samoj završnici razvoja Konami je odlučio zatvoriti Kojima Productions studio i raspustiti podružnicu u Los Angelesu, a japanski dio preimenovati u interni Konamijev studio. Hideo Kojima je nakon četiri godine na poziciji potpredsjednika Konamija dobio raskid ugovora i zatvaranje najvažnijeg studija unutar Konamija. Bez imalo poštovanja Konami je odlučio maknuti Kojimino ime i njegov studio sa svih promotivnih materijala za nadolazeći hit i njihovu najveću igru. Kojima i njegov senior staff su bili pod ugovorom dovršiti Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, točnije do onog dijela kada je Konami prekinuo daljnji rad na naslovu. Upravo to je i najveća šteta u ovoj priči. Kojima Productions su radili u izuzetno teškim uvjetima, te su čak i bez odmora radili kako bi pomaknuli izlazak PC verzije zajedno sa konzolaškim verzijama. Kojima Productions morali su prekinuti razvoj te nikako nisu mogli dovršiti svoju viziju i svoju najveću igru do sada. Iako je MGSV izašao nedovršen, to nikako ne umanjuje kvalitetu i trud developera koji su dali sve od sebe kako bi pružili što bogatiju igre prepunu detalja. Svih pet verzija igre dobile su potpunu pažnju. MGSV je zaista tehnički savršen naslov ispoliran do najsitnijeg detalja, a to su igrači i prepoznali pa tako ekipa iz Kojima Productionsa završava na drugoj poziciji u ovoj kategoriji. Kojima je odmah nakon isteka ugovora s Konamijem pokrenuo svoj novi Kojima Productions studio s ključnim suradnicima te najavio svoju novu igru u suradnji sa Sonyjem. Ukoliko već niste, svakako pročitajte našu recenziju za Metal Gear Solid V: The Phantom Pain koji je osvojio našu nagradu za najbolju akciju/avanturu.

Evo što kažu i naši članovi:

Nexus: “Kojima Productions. Jednostavno zato što su napravili ono što svaki developer treba sa tehničke strane…MGS V je izašao u savršenom stanju na svim platformama, odličnim performansama i praktički bez bugova.To se tako radi i nemam sumnje da su oni jedini zaslužili ovu nagradu, ali baš pošteno.”

Solid Snake: “KojiPro zbog razloga koje je Nexus naveo i također bih se nadovezao na stresne uvjete u kojima su dovršavali igru. Rijetko koji developer bi uradio ovo što je Kojima Productions na čelu sa Kojimom koji je držao sve konce u rukama (barem one koje je mogao).”

Fenix: “Kojima Productions, jer apsolutno zaslužuje za tehničko savršenstvo kakvo je MGS5 na konzolama.”

Chono7: “Za mene Kojima. Identičan naslov na svim platformama i tehnička perfekcija. Jednostavno kapa do poda.”

CroZac_Drake: “Kojima Productions nam je donio genijalnu igru, ispolirano do perfekcije, 60 fpsa i preljepa igra s dosta sadržaja, ali nisam mogao preći preko nedovršenosti igre… Svjestan sam toga da je velik dio toga na Konamiju, ali preko toga ne mogu preći.”

Najbolji developer 
FromSoftware

Ipak, pobjedu za glas više odnosi From Software. Ovaj japanski studio nam stalno servira fantastične igre koje su primjer ostalima kako se radi dobar game design. Genijalac Hidetaka Miyazaki, predsjednik i kreativni vođa studija, je od FromSoftwarea uspio napraviti ime koje čitav gaming svijet prepoznaje. Još od Souls igara, izgleda da su FromSoftware na kreativnom vrhu bez znakova usporavanja, a i novi Bloodborne u suradnji sa Sony Team Japan još je jedan hit koji je obilježio ovu godinu. Kao što možemo vidjeti po svakoj igri, FromSoftware su izuzetno složni i efikasni u svom radu. Bloodborne je fenomenalan akcijski RPG prepun dobrog dizajna, gameplayja i atmosfere koji je oduševio igrače ove godine. FromSoftware su kasnije proširili igru s odličnom The Old Hunters ekspanzijom koja je uz Witcherov Hearts of Stone primjer ostalim izdavačima kako se radi pošten DLC. FromSoftware radi igre koje poštuju inteligenciju igrača i njihovu sposobnost u samom gameplayju stoga jedva čekamo zaigrati Dark Souls III iduće godine. FromSoftware već su pobjedili u kategoriji za najbolji umjetnički izričaj, a još im ostaje i prilika osvojiti najvažniju nagradu za igru godine.

CroZac_Drake je komentirao svoj odabir: ” I na kraju ostaje FromSoftware, donjeli su nam igru koja je radila besprijekorno od prvog dana, nikakvih problema izuzev dugih loading screenova koje su brzo zakrpali, a isto tako su i slušali fanove te promijenili neke stvari. + odličan DLC, pristojne dužine i dobrog odnosa cijene i te dužine. Koliko je rijetko da danas igra radi kako treba od prvog dana, svaka im čast na tome (iako to ne bi trebalo bit nešto na čemu bi se trebalo čestitat), zbog toga moj glas ide Fromu.”

FFA Awards je na samom kraju. Od službenih kategorija ostaje nam još samo glasanje za igru godine.