Gasi se Mimimi Games, studio koji je s Desperadosom, Shadow Tacticsom i Shadow Gambitom uskrsnuo žanr

Jedna tužna, možda i najtužnija vijest koju pišemo ove godine. Koliko brutalna može biti gaming industrija te kako se sve može izokrenuti s jednom slabijom prodajom, na svojoj koži osjetio je kultni Mimimi Games.

Nije nam svojstveno olako se razbacivati epitetima, ali kada iz gotovo ničega vlastoručno uskrsneš žanr te izdaš tri igre s prosjekom ocjena od blizu 90, pa makar sve to napravio u samo nekoliko godina, onda si kultan. Mimimi Games prvo nas je oduševio Shadow Tacticsom, a potom i sjajnim Desperadosom 3. “Commandos” gameplay formula dovedena je do savršenstva ranije ovog mjeseca sa Shadow Gambit: The Cursed Crew, međutim, izostanak komercijalnog uspjeha rezultirao je najgorim ishodom za fanove žanra.

Shadow Gambit izašao je negdje istovremeno s Baldur’s Gate 3. BG3 kreirao je zasićenje na PC-ju i nije ostavio puno prostora za druge naslove, pa premda ni približno sličnih žanrova, obje igre jednim dijelom dijele publiku. Jednom od najpopularnijih PC naslova svih vremena priklonili smo se i mi iz FFA redakcije. Nesreća i splet okolnosti doveli su do financijskog rezultata koji Mimimi Gamesu nije uspio osigurati stabilnost te financije koje bi osigurale razvoj neke buduće igre.

Zadovoljavajuća prodaja, ali nedovoljna

“U isto vrijeme, proteklo desetljeće rada na sve ambicioznijim igrama uzelo je težak osoban danak nama i našim obiteljima. Nakon Shadow Gambita, umjesto da se posvetimo još jednom razvojnom ciklusu, odlučili smo kako je pravo vrijeme da nagazimo kočnicu te se posvetimo sebi”, priopćilo je vodstvo studija.

Pritom, objašnjavaju, igra u ovo kratko vrijeme prodaje nije potpuno podbacila prodajom. Troškovi razvoja su podmireni, ostvarena je dobit, a i zaposlenici će dobiti bonuse, ali tržište je takvo da se studiju više ne isplati preživljavati, osobito jer svaki idući naslov mora biti veći, ambiciozniji i… skuplji.

U narednim mjesecima Mimimi Games nastavit će podržavati netom izdani Shadow Gambit te istovremeno postepeno smanjivati broj zaposlenika sve do potpunog gašenja. Žanr sada ostaje na jednom drugom njemačkom studiju, Claymoreu, koji radi na novoj Commandos igri.