Intel je demonstrirao XeSS, novu alternativu DLSS-u i FSR-u

I dok smo tek nešto sitno udaljeni od lansiranja njegove prve linije pravih grafičkih kartica, Intel je na GDC-u demonstirao svoju upscaling tehnologiju XeSS.

Intelov XeSS imat će pet razina skaliranja, više nego Nvidijin DLSS i AMD-ov FSR, od kojih početni Ultra Performance daje prednost izvođenju, a Ultra Quality upscalea rezoluciju za samo 30%, ali, kako kažu, bez praktički ikakvih gubitaka u detaljima. Najviše (odnosno najmanje) do koliko idu AMD i Nvidia je 50%, iako će se i to vjerojatno jako brzo promijeniti.

Za potrebe prezentacije Intel je u Unreal Engineu 5 kreirao vlastiti demo i još uvijek XeSS nije demonstrirao s pravim igrama, pa tek treba vidjeti performanse XeSS-a u realnim uvjetima. A to neće biti tako skoro, budući da Intel tek kreće distribuirati tehnologiju vanjskim studijima.

XeSS koristi sličnu temporal upscaling tehniku kao i AMD s FSR-om, pa će se moći koristiti i na grafičkim karticala drugih proizvođača, ali će se i poput Nvidije oslanjati na AI kalkulacije i deep learning za koje će koristiti posebne XMX jezgre na vlastitim grafičkim karticama njihove prve serije uopće – Alchemist, gdje će ujedno i raditi najbolje.