
Ranije ove godine Microsoft je predstavio soj AI Muse, model sposoban raditi igre na temelju drugih igara od kojih uči. Prvi takav projekt predstavljen javnosti su gameplay sekvence na temelju igre Bleeding Edge iz 2020., a sada je još konkretniji primjer kojeg možete isprobati i sami – napravljen na Quakeu 2.
Ako možete izolirati samo iskustvo igranja od činjenice samog tehničkog postignuća, Quake 2 u AI stilu je impresivan. Ali zapravo je odvratan i nije za igranje. Isprobali smo ga, a možete i vi ovdje.
Ako zanemarimo loše kontrole izvedene isključivo na tipkovnicu, ništa ne valja. Od muljavih tekstura koje kao da se još uvijek učitavaju, preko neprijatelja koji su ili mrtvi na samom početku ili ne rade nikakvu interakciju, do objekata koji se stvaraju i nestaju tes mape koja kao da nikad nije potpuno definirana, ovo prvo AI igraće iskustvo stvorilo mi je nelagodu, kako iz konteksta igranja, tako i do fizičkog aspekta – doslovno mučninu.
Nije dobro krenulo, ali ovo je tek početak. Primjena u smislu da AI radi kompletne igre odbojna je svima, međutim, iz Microsofta tvrde kako im razvoj kompletnih AI igara nije ni namjera. Žele, kažu, razviti nešto što bi developerima asistiralo kod razvoja igara, odnosno preciznije – razvoja zasebnih elemenata igara. Tipa umjesto da se radi logika za sve moguće kretnje lika, da AI na sebe preuzme dio spajanja logičkih upita, što su odreda repetitivni zadaci koji oduzimaju puno vremena.
Kako bilo, umjetna inteligencija je ušla i nastavlja penetrirati u sve pore društva, a čini se da joj nije imuna ni gaming industrija.