Konamijev kontroverzni FPS u Iraku Six Days in Fallujah je uskrsnuo i stiže ove godine

Ako ste prije 10-ak godina aktivnije pratili gamersku scenu, onda ne postoji šansa da niste čuli za FPS Six Days In Fallujah. Trebao je to biti jedan od najkontroverznijih FPS-ova ikad, a golema kontroverza je, između ostalog, natjerala Konami da naprasno prekine razvoj.

Priča je trebala biti smještena usred jedne od najkrvavijih borbi u 2. Zaljevskom ratu. Tokom 6 dana 2004. Amerikanci su navodno ubijali i bombardirali sve što vide, a grad su totalno porušili. Iračani tvrde kako je poginulo preko 6 tisuća ljudi, i to uglavnom civila, a Amerikanci tvrde da je ta brojka bliža onoj od 2 tisuće uz tvrdnje kako su poginuli većinom borci.

Pre-alpha demo iz 2008.

Kada je 2009. godine najavljen Six Days in Fallujah s pričom kako će realno prikazati što se događalo u Falluji, a sve na temelju razgovora s ljudima koji su sudjelovali na obje strane, nije vam teško dokučiti zašto se prije svega američka javnost jako pobunila protiv igre. Negativna recepcija natjerala je Konami da brzo izađe iz projekta, što je ujedno označilo početak kraja za razvojni studio Atomic Games. Six Days in Fallujah navodno je dovršen ali nikada nije izdan.

Uskrsnuće

Danas, 12 godina kasnije, Six Days in Fallujah je uskrsnuo. Stiglo je vrijeme kada je prihvatljivije (da ne kažemo poželjnije) pričati o takvim temama. Ipak, Konami sada nema veze s igrom. Iza Six Days in Fallujah stoji studio Highwire Games osnovan od strane veterana Bugnieja i Sucker Puncha. Izdavač će biti Victura, kompanija iza koje stoji Pete Tamte, nekadašnji CEO posrnulog Atomic Gamesa tokom razvoja originalne igre.

Ako je suditi prema traileru, čeka nas veliki i kontroverzni hit, a developeri obećavaju jednu od najrealističnijih ratnih igara dosad. “Rat je ispunjen s neizvjesnosti i teškim odlukama kakve se ne mogu shvatiti gledajući nekoga na TV-u. Igre mogu približiti takvo stanje više nego bilo koji drugi medij”, izjavio je jedan od američkih ratnih veterana ranjen u bitci, a koji je usko surađivao s developerima. On je bio samo jedan od više od stotinu drugih sudionika s bojišta koji su prepričali svoje događaje za potrebe igre.

Kako kažu iz Highwire Gamesa, Six Days in Fallujah u razvoju iz nule je protekle 3 godine, više detalja saznat ćemo u narednim tjednima, a koliko su developeri (ne)pristrani u prepričavanju događaja iz Falluje saznat ćemo već ove godine na PC-ju i konzolama.