Kreator Days Gonea otkrio je razloge zašto Sony nije dopustio nastavak

Kreator Days Gonea Jeff Ross i kreator God of Wara David Jaffe 4 sata na podkastu su pričali o iskustvima sa Sonyjem. Podkast je uslijedio nakon kontroverznog teksta Jasona Screiera u kojem je razotkrio Sonyjev otkaz Days Gonea 2 i još poneku sitnicu.

Tekst je napisan na način da se Sony predstavi kao kompaniju koja više ne želi inovirati te želi samo izbacivati provjerene hitove, što je ujedno i razlog zašto nisu željeli odobriti razvoj Days Gonea 2. Iako voljen kod igrača, Days Gone je kritika većinom pokopala, a igra kao igra nije napravila odjek poput The Last of Us, Uncharteda, a kasnije Ghost of Tsushime…

Jeff Ross nije direktno potvrdio da je Sony otkantao Days Gone 2, ali je pokušao opravdati odluku iz perspektive Sonyja.

Kad je krenuo razvoj Days Gonea bilo nas je 45, a onda smo narasli na 120. Startni budget Days Gonea bio je velik, ali na kraju smo završili na puno većoj brojci. Startni budget Days Gonea 2 bio bi onaj na kojem smo završili prvu igru, a zatim bi narastao na još veću brojku.

Kreator Days Gonea o odluci Sonyja da ne dopusti razvoj nastavka.

Kreator Days Gonea objasnio je kako bi samo za povrat novca trebalo prodati preko 4-5 milijuna primjeraka. “Sony treba biti uvjeren da će projekt uspjeti. Oni nemaju novac koji ima Microsoft i trebaju inteligentno donositi odluke”, zaključio je Jeff Ross koji kasnije priznaje da su recenzije bile loše (niskih 71 na Metacriticu), svjesni su onoga što su napravili loše i željeli su sve to popraviti u nastavku.

Ali priliku nisu dobili. Jason Schreier kaže da je Sony Bend studio nakon Days Gonea radio na novoj Uncharted igri. To Jeff Ross nije potvrdio, ali je na Twitteru nakon podkasta napisao da nije mogao biti iskren koliko to može biti novinar Schreier. Čime je praktički potvrdio navode.

Studio Bend je razvoj novog Uncharteda navodno prepustio Naughty Dogu kojem i dalje pomažu u razvoju The Last of Us 2 multiplayera, a od prošlog mjeseca Sony im je dozvolio rad na skroz novoj igri koja nije Days Gone. Na novoj igri ne radi i Jeff Ross koji je studio napustio krajem prošle godine.

Days Gone 2 je trebao imati kooperativni multiplayer s online mogućnostima dijeljenog svijeta s drugim igračima. Slično su željeli napraviti i u prvoj igri, ali to bi premašilo ionako preveliki budžet.

Nakon Schreierovog teksta u javnosti se postavila teza da Sony igra samo na sigurno i više ne žele riskirati. Ja ću pokušati postaviti protutezu. Studio koji je izdao igru koju je kritiku pokopala i koja nije ostvarila značajnu prodaju, studio koji su napustili osnivači i najbitniji ljudi dobio je veliki novac za razvoj novog velikog IP-a. Popriličan rizik.