Microsoft je analizom pokazao zašto su ekskluzivne igre nebitne

Dijelom procurenih Xbox dokumenata sa suđenja Microsofta i FTC-a bio je i jedan zanimljiv graf, odnosno analiza ekskluzivnih igara za Xbox i PlayStation konzole te njihov utjecaj na prodaju.

Microsoftu je analizu, ali i strategiju za buduće razdoblje, radila analitička kuća Keystone. Na grafu plava linija predstavlja tržišni udio prodanih PS4 i XONE konzola od 2015. do 2019., a obilježeni su bitni događaji poput izlazaka bitnih igara i novih izvedbi konzola poput PS4 Pro i XONE X.

Analitičari su pokušali dokazati, a u velikoj mjeri su to uspjeli, kako je efekt izlazaka ekskluziva u Sjevernoj Americi na prodaju konzola tek kratkog roka. Primjerice, u mjesecu izlaska Uncharteda 4 preko 75% prodanih konzola bile su PlayStationi, ali već idućeg mjeseca prodaja se vratila na prosjek.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S druge strane, graf može ukazivati i na kvalitetu ekskluziva, pa velike PlayStation ekskluzive imaju puno veći utjecaj na krivulju od Xboxovih. Zanimljivo, Xbox je svoj vrhunac dostigao 2017. izlaskom One X-a, a izlazak PS4 Pro konzole popratila je čak ispodprosječna prodaja.

Pristup ostatku analize, nažalost, ne vidimo, ali ako išta, graf ukazuje na dugoročni utjecaj prodaje konzola s kvalitetnijim konzolama, gdje je PlayStation premoćni tržišni lider.