Vijesti

Neki developeri već napuštaju Steam i odlučuju se ekskluzivno za Epic Store

Znači li to na pomolu neki novi trend?

Kreatori Fortnitea, Epic Games, sa svojim novopečenim Epic Store-om kreću u jaku borbu za prevlast nad developerima i njihovim igrama protiv giganta Steama. Stvar nije ni u čemu drugome nego u lovici, odnosno dijelu zarade po svakom prodanom primjerku igre koji ide “poslodavcu”. U ovom slučaju bi to bili Valve (Steam) odnosno Epic Games (Epic Store).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Steamov odnos dijeljenja zarade je uvijek bio u omjeru od 30/70 gdje bi 30% iznosa od prodane igre određenog developera išlo Valveu dok bi 70% išlo developeru odnosno izdavaču. Prošli mjesec je uveden omjer od 25/75 ukoliko prodaja određene igre prijeđe 10 milijuna dolara, a 20/80 ako prijeđe 50 milijuna dolara. Čini se da to nije dovoljno.

Epic nudi omjer od 12/88 u samom startu. Dakle Epic uzima proviziju od samo 12% što je drastično manji postotak nego kod Steama i to je nešto što upada u oči sve više i više developera. Tako su neki od njih odlučili maknuti igre sa Steama i imati ih ekskluzivno na Epic Storeu. Među njima su Coffee Stain Studios sa igrom Satisfactory koja će biti isključivo na Epic Storeu, Double Damage sa Rebel Galaxy Outlaw koja će također biti na Epic Storeu te nakon 12 mjeseci na alternativnim platformama. Team17 miče Genesis Alpha One sa Steama, pa će možda i ta igra završiti kod konkurenta. Možda se ne radi o jakim imenima, ali tko zna… Možda je ovo samo početak lavine?

Mišljenja igrača su negativna glede ekskluzivnosti jer im je draže imati igre na jednom mjestu. a što se tiče komentara o konkurentnosti, uglavnom pozdravljaju takav tijek događaja čisto zbog toga što bi Epic Store, ako uspije u nakani, mogao natjerati giganta Valvea da promjeni odnos dijeljenja zarada i da se pokrene po nekim pitanjima. Budimo realni, kad si monopolist ili poprilično jak igrač, ti diktiraš tempo, pravila igre, cijene i količinu truda. Kada imaš ljutu konkurenciju, tada se na sve (dozvoljene) načine u tržišnoj utakmici boriš da privučeš kupca (u ovom slučaju, igrače). A krajnji rezultat je bolja usluga tim igračima kao i bolji uvjeti za one koji nude te usluge putem posrednika. Jedino bi GabeN mogao početi razmišljati o jeftinijem i plićem jacuzziju.

Povezano