
Na Redditu je odjeknula rasprava korisnika IAHawkeyelifer koja je pogodila živac cijele industrije, a koja je zaokupila i našu pažnju. Autor smatra kako je nešto “ozbiljno krivo” u industriji gdje gaming influenceri i kreatori žive puno bolje od samih developera i ostalih uključenih u razvoj igara.
Dok gaming YouTuberi poput PewDiePiea, Markipliera ili MrBeasta godišnje zarađuju između milijune dolara, a na tisuće drugih manjih reda stotine tisuća dolara, tisuće developera gubi posao. Samo ove godine je, navodi autor, otpušteno više od 15 tisuća ljudi u industriji. Uključujući 1900 iz Microsofta, 900 iz PlayStationa, 830 iz Epica i gotovo 2000 iz Unityja.
“Jedan YouTuber odigra igru dva sata i zaradi 10 tisuća dolara. Tim koji ju je radio pet godina dobije otkaz jer igra ‘nije ispunila očekivanja,” piše autor, zaključujući da je ekonomija videoigara postala apsurdna.
“Reagiraj, ne stvaraj”
“Plaćamo ljudima da pričaju o igrama više nego onima koji ih prave,” nastavlja OP i podsjeća na slučaj Starfielda, gdje su influenceri plaćeni milijune za promociju, a dio Bethesda tima otpušten je nedugo nakon izlaska igre.
Međutim, to nije ništa novo. Jedan komentator navodi kako ovo traje već preko 12 godina te poentira kako se nalazimo u sporom padu gaming industrije. A što bi bilo rješenje? U prijedlozima se navode profit sharing za developere, zaštita radnih mjesta, sindikati te čak udio od prihoda koje influenceri ostvaruju sadržajem o igrama. No većina se slaže – promjene neće doći uskoro. “Sustav savršeno funkcionira za sve osim za one koji stvaraju igre,” zaključuje originalni autor.
Što kažete na ovaj trend i slažete li se s autorom posta? Jesu li kreatori, odnosno oni koji ih plaćaju, zbilja najveći problem industrije? Je li uopće problem?