Piratstvu na PC-u bliži se kraj?

Čini se da je neovlaštenom igranju računalnih igara odzvonilo. Kineska grupa 3DM, odgovorna za većinu probijanja i zaobilaženja metoda zaštite na modernim igrama, vjeruje kako je konačan kraj piratstva blizu.

Do 2018. godine većina anti piratskih metoda na PC-u bit će toliko napredna da bi mogla označiti i kraj za piratski softver u ovom obliku kakvog ga dosad znamo. Osnivač 3DM foruma pod imenom Bird Sister na blogu je objavio informaciju kako su se dosadašnji pokušaji razbijanja Denuvo zaštite na Avalancheovom naslovu Just Cause 3 pokazali bezuspješnima. U 3DM-u vjeruju kako kako će zaštita biti razbijena kad-tad, ali nisu optimistični glede budućnosti.

„I dalje vjerujem kako zaštita može biti probijena, ali s obzirom na napretke u dosadašnjoj enkripcijskoj tehnologiji, za dvije godine možda ne bude besplatnih (piratskih) igara na internetu“, izjavio je Bird Sister.

Izjava se najviše odnosi na Denuvo, sekundarni enkripcijski sistem koji dodaje dodatnu zaštitu na bilo koju formu DRM-a uvrštenu u igru od strane proizvođača ili izdavača. Problem nastaje u onom trenutku kada je poznato da Denuovo (istoimena tvrtka zadužena za računalnu sigurnost, odnosno bivši Sony DADC DigitalWorks, odgovoran između ostaloga i za još jednu formu DRM-a – SecuROM) sa svakim novim razbijanjem Denuvo zaštite naporno radi na implementaciji nove, koja ujedno rješava i problem stare. Tako je Biowareov hit Dragon Age Inquisition koristio Denuvo zaštitu i bilo je potrebno mjesec dana da ova zaštita bude probijena, ili bolje rečeno, u 3DM-u su našli način da je zaobiđu.

Naravno, nije teško za pretpostaviti da će piratske grupe naći načina da idu u korak s vremenom pa kraj piratstvu ipak ne dođe 2018. godine. Denuvo zaštitu inače koriste i igre poput Batman: Arkham Knight, Mad Max, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, a koristit će je i nadolazeći Rise of the Tomb Raider u svojoj PC verziji.

DRM je i dalje kontroverzna tema u industriji videoigara. U Ubisoftu su već povjerovali kako DRM ne može zaustaviti piratstvu, dok, primjerice, u CD Projekt RED-u vjeruju kako je DRM najgora stvar kod igara, stoga ne stavljaju nikakvu zaštitu na svoje igre (pomaže i činjenica da su osnivači studija u ranim danima bili svojevrsni pirati). Čini se da bi Denuvo mogao dosta toga promijeniti u skoroj budućnosti u slučaju da još veći broj proizvođača prigrli ovu zaštitu, s obzirom da je sve izvjesnije kako se ista pokazuje kao sve tvrđi orah za piratske grupe, pa i dosad uspješni 3DM.