Popularnost NFT-ova pala je za 92%

Nezamjenjivi tokeni, odnosno NFT-ovi očito su bili tek kratkotrajan trend što se tiče njihove primjene u digitalnoj kupoprodaji. Tržište NFT-ova svoj vrhunac imalo je u rujnu prošle godine, nakon čega je uslijedio strmoglavi pad.

Wall Street Journal obradio je podatke NonFungiblea te stigao do zaključka kako je od vrhunca prošle godine volumen trgovine NFT-ovima pao za čak 92%. U rujnu je volumen prodaje iznosio 225 tisuća dnevno, a ovih dana je na 19 tisuća s daljnjom tendencijom prema dolje.

Smanjio se i broj aktivnih walleta koji trguju. S vrhunca od njih 119 tisuća u studenome prošle godine na tek 14 tisuća aktivnih danas. WSJ pad popularnosti NFT-ova pripisuje nestabilnoj vrijednosti istih. Objašnjava kako je vrijednost NFT-ova najčešće čisto špekulativna, a tržište je očito u jednom trenutku procijenilo da su procjene prenapuhane.

Kripto poduzetnik izgubio 2,9 milijuna dolara

Najbolji primjer o prenapuhanoj vrijednosti NFT-ova, a prenosi ga i WSJ, je NFT prvog twita na Twitteru. Njega je njegov suosnivač Jack Dorsey prošle godine prodao za 2,9 milijuna dolara Sina Estaviu, kripto poduzetniku iz Malezije. Na aukciji prošlog mjeseca taj isti NFT nije dobio ponudu veću od 14 tisuća dolara. Bačen novac.

Poduzetnik iz Malezije odbija priznati da je tržište u padu. Kaže da se radi o normalnoj fluktuaciji “koja se može dogoditi na svakom tržištu”. “Nikad neću požaliti kupovinu prvog twita, to je moj kapital”, Estavi uvjerava sam sebe. Međutim, kada nešto u jednoj godini izgubi 99,6% svoje vrijednosti, nismo sigurni koliko tu ima temelja za optimizam.

Slične stvari događaju se i u gaming industriji. Ubisoft još nije odustao od vlastite NFT platforme Quartz, ali je zato ugasio podršku za prvu igru u koju ju je implementirao. NFT-ovi u Ghost Recon Breakpointu izgubili su praktički svu vrijednost, ali Ubisoft ipak ne odustaje, najavljuje njihovu implementaciju u druge igre.