
Iako se bliži svojoj 14. godišnjici, The Elder Scrolls V: Skyrim i dalje je među najigranijim RPG-ovima na tržištu. U trenutku pisanja, gledano dnevni vrhunac, Skyrim: Special Edition ima više od dvanaest puta više aktivnih igrača na Steamu nego nedavno lansirani remaster Obliviona, a popularniji je i od još uvijek “svježih” Kingdom Come Deliverancea 2, Dragon’s Dogme 2, Wukonga i drugih. Što dovoljno govori o njegovoj dugovječnosti.
U novoj epizodi FRVR Podcasta, Bruce Nesmith, glavni dizajner Skyrima, priznao je da ga i dalje “vječno šokira” činjenica da igra živi i gotovo 15 godina nakon izlaska.
“Po svim pravilima, neka druga igra ju je trebala nadmašiti nakon godinu dana, dvije, pet… ali jednostavno se to nije dogodilo,” rekao je Nesmith pa dodaje da šef Bethesde Todd Howard i dan danas na sastancima navodi nestvarne statistike za Skyrim.
Druge igre ne pružaju toliku slobodu
Na pitanje zašto Skyrim i dalje nema pravu konkurenciju, Nesmith je objasnio da je ključ u tome što su pustili igrače da iskuse svijet na svoj način. “Skyrim je imao otvoreni svijet koji nije bio isplaniran do zadnjeg detalja. Dopuštali smo čudnovate situacije, bugove i neobične ponašanje NPC-eva i upravo su te “nesavršenosti” stvorile magiju. Kad pokušate sve izgladiti, izgubite dušu igre.”
Po njemu, većina današnjih open-world igara koristi taj pojam kao praznu frazu. “Svi kažu da imaju otvoreni svijet, ali rijetko koja igra to zaista jest. Skyrim je dopuštao igraču da doslovno ide kamo želi, da sam stvori svoj put. I zato, čak i nakon svih ovih godina, još uvijek nema ništa slično njemu,” zaključuje Nesmith.