Sony je čitavo vrijeme znao da Call of Duty ostaje na PlayStationu. Microsoft: “samo žele zadržati dominantnu poziciju”

I dok su se i neki druge kompanije u IT sektoru usprotivile Microsoftovoj kupnji Activision Blizzarda, Sony je, rekli bismo, javno najistaknutiji. Čelnici Sonyja već godinu i pol u prvi plan stavljaju Call of Duty te pokušavaju uvjeriti političare da se akvizicija nebi smjela dopustiti upravo zbog najlukrativnije franšize gaming industrije.

Najistaknutiji tu je bio šef PlayStationa Jim Ryan, koji je, pokazuje interna komunikacija, od samog početka svjestan da Call of Duty ne ide nigdje. Microsoft je to otkrio već u prvom satu jučerašnjeg saslušanja pred američkim sudom.

Naime, Microsoft je prezentirao interni email koji je Ryan poslao najbližim suradnicima kada se saznalo za akviziciju. “To uopće nije pitanje ekskluzivnosti. Oni misle na nešto više i imaju novac za takve poteze. Proveo sam dosta vremena s Philom Spencerom i Bobbyjem Kotickom i prilično sam siguran da ćemo vidjeti Call of Duty na PlayStationu u narednim godinama”, napisao je kolegama. “Radije bih da se ovo nije dogodilo, ali bit ćemo dobro.”

“Ovo je dokaz da je Sony cijelo vrijeme znao da ćemo održati obećanje, a cijelo ovo lobiranje protiv akvizicije je samo kako bi zaštitio svoju dominantnu poziciju na tržištu”, poručio je David Cuddy iz Microsofta.

Jako dobar prvi dan za Microsoft

I dok su dan ranije procurili emailovi s druge strane, u kojima Microsoftovi čelnici raspravljaju kako će “eliminirati PlayStation s tržišta”, Microsoft je prvi dan pred sudom nastavio uvjeriti sve uključene kako ima mali udio na tržištu. I dok ne navodi globalne brojke igrača, Game Pass pretplatnike i igrače na PC-ju, Microsoft otkriva relativnu slabu poziciju na tržištu konzola.

Naime, u 2021. godini samo 16% ukupno prodanih konzola otpadalo je na Xbox, te drži ukupno 21% tržišta konzola. Pritom na Nintendo i PlayStation otpada ostalih 79%, međutim, koliko otpada na koga, ne otkriva. Jasna je taktika diva iz Redmonda koji će i u narednim danima pokušati dokazivati da je minoran igrač na tržištu.

Mnogi smatraju kako je Microsoft jako dobro odradio prvi dan saslušanja te da je komunicirao prave poruke u pravo vrijeme. “Danas smo pokazali kako je Sony čitavo vrijeme znao da ćemo održati obećanje i zadržati igre na platformi. Sve ovo je pokušaj da zadrži dominantnu poziciju na tržištu”, stoji u službenom priopćenju kompanije.

Drugi dan će svakako također biti jako zanimljiv, budući da će Sony dobiti puno više prostora.