Stranica OpenCritic objavila rat mikrotransakcijama i loot boxevima

Nažalost, negativan trend uzima sve više maha u gaming industriji, pa je lijepo vidjeti da ima i onih koji se pokušavaju tome suprotstaviti.

Dok su mikrotransakcije i pay-to-win bili do nedavno rezervirani većinom za free-to-play igre (ipak se mora nekako zaraditi), sve češći su izleti takvog načina poslovanja u igre za koje plaćamo punu cijenu. Najnoviji primjer je Star Wars Battlefront II koji još nije službeno izašao, no našao se na meti kritika nakon igranja otvorene bete. Iako se u novom Battlefrontu nije otišlo toliko daleko da se plaćanjem direktno može ostvariti prednost nad drugim igračima, nije se niti otišlo puno dalje od toga (normalnim napredovanjem “običnom” igraču trebat će daleko više sati za otključavanje najboljih oružja i karata, nego onom igraču koji odluči posegnuti u džep i platiti).

Lutrija svuda oko nas

SW Battlefront II nije usamljen primjer blockbuster igara koje su posegnule za uvođenjem loot boxeva, pa taj niz nastavljaju igre kao što su Destiny 2, Assassin’s Creed Origins ili Middle-Earth: Shadow of War (na naslovnoj slici). Svaka od njih ima svoj način primjene “kutija” koje se otvaraju, a igrač zapravo ne zna što ga čeka unutra i što može dobiti, pa se ovdje veoma lako povlači analogija s kockanjem, navlakušama, pa čak i elementima ovisnosti.

Naravno, sami igrači, oni koji izdvajaju svoj novac za igre, zadnji saznaju kakav će utjecaj loot boxevi i mikrotransakcije imati na samu igru, pa im je netko odlučio priskočiti u pomoć.

Što stranica OpenCritic želi postići?

Stranica OpenCritic pokrenuta je 2015. i funkcionira kao agregat ocjena pojedinih naslova (nešto slično kao i Megacritic). Na službenom Twitteru stranice objavljeno je da će se od sada pokušati uhvatiti u koštac s loot boxevima i mikrotransakcijama u igrama, odnosno pokušat će krajnjim korisnicima dati informacije o poslovnom modelu prema kojem neka igra funkcionira.

Iako se još uvijek traži konkretan i ispravan način implementacije novih i svakako bitnih informacija, nama je drago da se odlučilo krenuti u tom smjeru, pogotovo ako bi to u budućnosti moglo uštedjeti novac, pa čak i vrijeme provedeno u nekoj igri.