Čelnici među developerima jako popularnog Unity enginea najavili su promjenu poslovnog modela. Umjesto postotka od prodaje, što je standardan način naplate korištenja grafičkih pokretača u gaming industriji, Unity će s prvim danom nove godine developerima naplaćivati broj instalacija.
Iz Unityja kažu kako su na tu odluku bili prisiljeni rastom popularnosti pretplatničkih usluga, gdje glavna metrika uspjeha više nije klasična prodaja. Analizom su stigli do zaključka kako je logičnije svoj postotak uzimati iz broja instalacija, međutim, način na koji je to izveden nikome se ne sviđa.
Naime, Unity će developerima naplaćivati 20 centi po svakoj instalaciji njihove igre. To samo po sebi možda nebi bio problem, da se radi o jednokratnoj naplati. Recimo, kada preuzmete Pillars of Eternity, developer Obsidian Unityju će platiti 20 centi. Ako vam pomanjka prostora na disku, pa igru obrišete te je ponovno instalirate idući tjedan, to je dodatnih 20 centi za Unity. I tako za svaku narednu instalaciju.
Neodrživo
Problem nastaje na Game Passu, gdje će milijun igrača preuzeti Subnauticu jer, eto, lijepo izgleda na screenshotovima i “besplatna” je. Aktivno će ju igrati možda 50 tisuća ljudi, međutim, developer će svejedno morati platiti 200 tiusća dolara naknade Unityju. Neodrživo, slažu se gotovo svi.
Developeri popularnog survivala Rust u nastavku više neće koristiti Unity, a globalni fenomen Among Us već je započeo s tranzicijom na neki drugi engine. Međutim, najdalje je otišao studio Massive Monster. On je odlučio kompletno obrisati s interneta svoj prošlogodišnji roguelike hit Cult of the Lamb. To se kasnije ispostavilo kao šala, međutim, uspjeli su u naumu da podignu svijest javnosti.
Ako uzmemo u obzir da je Unity iznimno popularan među indie developerima, ako ustraje pri ovoj odluci, perspektiva je upitna. Gotovo čitava industrija je složna, novi poslovni model je glupost, a kako to obično biva, očekujemo skoru ispriku i povratak na staro.