Veteran gaming industrije misli da će PlayStation 5 i Xbox Two imati 8-12GB RAM-a i 8GB VRAM-a

Dovoljno ili premalo za idućih 5-6 godina?

Iako ovih dana gaming industrija spava zimski san, bude se šuškanja o novim konzolama koje će vjerujemo najkasnije 2020. godine postati stvarnost. Izlasku nove generacije konzola u pravilu uvijek prethode tisuće i tisuće tekstova u kojem industrija nagađa što će nam to pokazati Microsoft, Nintendo i Sony. Na predviđanja nisu imuni ni sami developeri igraće industrije, pa tako imamo priliku saznati koja predviđanja za iduću generaciju ima Marc-André Jutras veteran igraće industrije i tehnički direktor studija “Cradle Games” koji radi na igri zvanoj Hellpoint.

RAM i VRAM posebno, memorija se neće dijeliti

Jutras predviđa kako će PlayStation 5 i Xbox Two (sigurno se neće tako zvati) konačno imati posebnu memoriju što znači da će obje konzole itekako biti sposobne gurati nativni 4K/5K uz “zakucani FPS” budući da konzole više neće imati sistem podjele memorije kao što sad ima. To znači da će kreatorima igre ostati punih 8-12GB RAM-a, a VRAM će odrađivati drugi posao. “Mislim da nećemo vidjeti 16GB RAM-a, većina igara svakako ne zahtjeva toliko RAM-a,” misli Jutras. “Smatram da će iduća generacija imati između 8-12GB RAM-a, ali očekujem da ćemo vidjeti jake procesore u konzolama. Nešto kao Ryzen 2600 ili jače”.

“Jedna stvar za koju sam siguran da će se promijeniti je fokus Sonyja i Microsofta na velike i zasebne količine VRAM-a koji će omogućiti besprijekorno 4K iskustvo. U današnjim konzolama VRAM je problem budući da 4K frame buffer zahtjeva četiri puta više VRAM-a. Smatram da ćemo u idućim konzolama imati 8GB RAM-a i 8GB VRAM-a”.

Nadamo se da je gospodin Jutras u pravu budući da VRAM se može iskoristiti za puno brže kalkulacije, osigurava grafiku veće kvalitete i rezolucije te jako bitno – više VRAM-a znači da konzolin operativni sustav ne “guta” resurse proizvođačima igara, a samim time ne utječe na grafičke performanse. Također, nemojte zaboraviti VR koji će sigurno biti važan dio iduće generacije za što je zaslužan Sony. PlayStation VR zapravo je prilično veliki uspjeh i kompanija sigurno neće propustiti ponuditi igračima još puno bolje VR iskustvo na puno jačem hardveru.