Zaboravljeni recept uspjeha: turn-based RPG-ovi još uvijek oduševljavaju

Uspjeh indie hita Clair Obscur: Expedition 33, koji je u mjesec dana prodao više od 3 milijuna primjeraka, natjerao je mnoge da se zapitaju – zašto baš Square Enix, tvorac Final Fantasyja i Chrono Triggera, već godinama ignorira ono što ga je proslavilo: turn-based RPG žanr?

Dok su se zadnje igre iz FF serijala okrenule akcijskom stilu, s različitim uspjesima (FF16, iako vizualno impresivan, nije ispunio dugoročna očekivanja), fanovi su ostali vjerni klasičnom sistemu borbe. To je potvrdio i jedan dioničar na nedavnom sastanku, koji je izravno pozvao Square Enix da se vrati svojim korijenima – i to s Expedition 33 kao primjerom.

Iz tvrtke su odgovorili kako su “svjesni uspjeha” igre te da turn-based RPG-i i dalje imaju posebno mjesto u njihovom portfelju. No nije li to pomalo licemjerno, s obzirom na to da su upravo iz FF16 htjeli “čistim rezom” pobjeći od svega toga?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Publika za ovakve igre očito i dalje postoji – od Persona 5, preko Like a Dragon: Infinite Wealth, pa sve do Baldur’s Gatea 3. Čak su i manji Square Enix naslovi poput Octopath Travelera i Bravely Defaulta prodani u milijunima primjeraka.

U konačnici, Expedition 33 nije otkrio nešto novo – samo je podsjetio publiku i Square Enix da ono staro još uvijek ima vrijednost. A kako stvari stoje, fanovi su budni već godinama – sad je red na Square Enixu da ih napokon i čuje.