Tek je nešto manje od dva tjedna preostalo do konca 2024. godine. Svaka čast Astro Botu koja je sjajna igra, međutim, njegov izbor za najbolju igru godine prilično govori o proteklih 12 mjeseci u gamingu. U godini koju su obilježili tehnički krševi, valovi otkaza i anti-woke agenda, dva naslova su se osobito istaknula.
To su Concord i Marvel Rivals. Concord u kojeg je Sony kroz godine razvoja utukao navodno i stotine milijuna dolara neslavno je propao u samo nekoliko dana. U dosad nezabilježenom potezu u industriji, čelnici PlayStationa odlučili su ugasiti igru i zatvoriti čitavi studio. Vrli analitičari tada su analizirali kako je Concord zakasnio pet do deset godina. Vrijeme hero shootera je iza nas, a žanr je saturiran…
S tim na umu s podsmjehom smo dočekali najavu Marvel Rivalsa. Tko će to igrati? Nitko! Ok, to je Marvel, bit će zabavno gledati kako propada. Ali ne. Kako?! Nije li žanr izlizan? Imate Valorant! Counter Strike, Overwatch… Sad imate i Marvel Rivals.
Zašto danas Marvel Rivals igraju desetine milijuna igrača, a Concord nije igrao nitko? Umjesto da pametujemo, poslušajmo što kaže Thaddeus Sasser, kreator Marvel Rivalsa.
Concord nije stavio na stol ništa novo
U podcastu Videogamera Sasser je poručio kako smatra da Concord nije donio nikakvu vrijednost koja bi igrače odvukla iz igara poput Overwatcha. “Postoji cijena prelaska; već sam uložio u Overwatch, imam 15 skinova za Pharah, ne idem nigdje”, slikovito je opisao.
Igrači ne da nisu imali razlog za prelazak na Concord, već nisu imali razlog ni da ga isprobaju. Niti je za to bilo prilike, jer lansiranju je prethodio tek kraći beta test za kojeg praktički nitko nije znao da se događa. Međutim, priznaje Sasser, nikada ne možete znati sa sigurnošću. Čak i kad neka igra na papiru ima sve elemente i predviđa joj se uspjeh, ona može propasti.
“Kao developer, uvijek ste zabrinuti dok publika ne reagira,” rekao je. “Istina je da mislim kako nitko ne može točno predvidjeti uspjeh, jer bi industrija igara danas izgledala potpuno drugačije. Puno je igara za koje ljudi kažu ‘bit će uspješna’, a onda propadnu, ili za koje kažu ‘ovo će propasti’, a na kraju nevjerojatno uspiju. Zato mislim da je jako teško unaprijed znati, i zbog toga ste uvijek zabrinuti.”
Za Marvel Rivals smatra kako je “razlog” upravo Marvel licenca. Ako ništa drugo, fanovi žanra barem će poželjeti isprobati kako je to igrati s nekim od Marvelovih heroja. A ako to kao developer uspiješ izvesti dobro i zabavno, zadržat ćeš igrača. U samo 10 dana Marvel Rivals je privukao 20 milijuna igrača i jedan je od najvećih hitova godine. Concord je u svojih 10 dana privukao tek nekoliko tisuća igrača i propao je.