Damir Đurović: Ove godine Reboot InfoGamer fokusiran je na VR i PS4 Pro

Za nešto više od tjedan dana počinje jedan od najznačajnijih europskih gaming sajmova – Reboot InfoGamer. Sajam će trajati od 8. do 13. studenog, održava se tradicionalno na Zagrebačkom velesajmu, a mi smo zamolili alfu i omegu sajma, Damira Đurovića, da nam odgovori na nekoliko pitanja.

FFA: Pred nama je vjerojatno najjače izdanje Reboot InfoGamera do sad. Možeš li nam to prebaciti u brojke, imena izlagača i stvari koje će biti ponuđene posjetiteljima? Što se nikako ne bi smjelo propustiti?

Ovu, petu godinu za redom, to je bez premca najveće, rekordno izdanje Reboot InfoGamera. Osim što je najprostranije do sad, ujedno je i najinternacionalnije do sad, uz najveći broj velikih svjetskih izdavača, gaming hardver brandova, europskih i regionalnih indie developera, ali i najveći i najbolje organizirani esports dio do sad! Ove godine sajam je ujedno za dan duži te će trajati ukupno 6 dana. Prošle godine smo prešli 50 000 posjetitelja, a ove godine smo sigurni da možemo dosegnuti i više. Što se ne bi smjelo propustiti? Zaista je previše toga! Više od 100 VR uređaja svih vrsta od kojih mnogi od njih još niti nisu službeno u prodaji, super atraktivan i ogroman Starbreezov booth sa svjetskim premijerama RAID World War II, 60 000 USD teškim PayDay 2 turnirom, premijerom igrivog Antisphera te John Wickom u VR izvedbi. Zatim Sony PlayStation 4 PRO premijera te premijere PlaySation VR-a na velikom broju igrivih stanica. Ove godine imamo rekordan broj onstage giveawayja najvećih izdavača i hardver brandova, podijelit ćemo preko 40 000 raznoraznih nagrada, od gaming hardvera, do majica i ostalog merchandisea. Zatim tu su svjetske premijere regionalnih developera koji rade na svojim velikim blockbusterima. Stvarno ima nekih ogromnih iznenađenja – igrivi Nanobotic, Hellion, Phageborn, Kingewitch… A onda je tu i nevjerojatna mixed reality green scren izvedba Serious Sam VR-a, Battlefield One arena na 64 highend računala, hrpetina poznatih gaming hardver brandova koji izlažu i najveći izbor do sad velikih gaming merchandise storeova. Sadržaja koji se ističu je PREVIŠE!

FFA: Je li pedesetak tisuća posjetitelja vrhunac posjećenosti koju Reboot InfoGamer može pridobiti? Postoje li planovi za dodatno širenje sajma u budućnosti?

Sigurno nije, naš kapacitet ove godine je do cca 75 000 posjetitelja. Planovi za proširenje postoje, i ako sve prođe prema planu, iduće godine bismo trebali biti u nešto kasnijem, samostalnom terminu u još većem broju hala s još više mega izlagača.

FFA: Znamo da je Reboot InfoGamer postao regionalni lider u sajmovima ovog tipa. Znači li to i automatski veći broj ekskluzivnih prikaza igara? Koliko smo zanimljivi AAA studijima za tako nešto?

Sve više i više s obzirom da Reboot InfoGamer već dvije godine nije samo najveći regionalni gaming sajam, nego svojom veličinom i brojem posjetitelja pripada top 5 najvećih u Europi, a generalno je svojom veličinom vrlo usporediv s Pax Primeom u SAD-u.

FFA: Koliki će naglasak ove godine biti na isprobavanju VR igara? Što misliš, kakva je budućnost VR uređaja i gaminga u Hrvatskoj? Vidjeli smo da je danas popularno otvarati VR igraonice, međutim je li VR headset danas preskup za prosječnog stanovnika, posebice u slučaju PC-a?

VR je ove godine jedan od naši najvećih fokusa. Budućnost VR-a je neupitna. Evo, neki dan je i Microsoft ušao u utrku i najavio svoje VR uređaje! U slučaju PC-ja još uvijek se radi o proizvodu za entuzijaste, no poznato je da će već od iduće godine te cijene krenuti padati. S druge strane, PlayStation VR je također vrlo atraktivna, a znatno povoljnija VR opcija.

FFA: Što možemo očekivati ove godine u pogledu e-sports natjecanja? U kojim igrama će se timovi natjecati? Kakve nagradne natjecatelji mogu očekivati? Jeste li ove godine uložili dodatni napor za organizaciju raznih turnira s obzirom na prošlogodišnji fijasko?

Nakon razočaranja prošle godine s jednim vrlo ključnim partnerom, ove godine smo stvari manje-više preuzeli u svoje ruke, tako da će i s produkcijske, ali i organizacijske i strane fonda nagrada situacija biti kudikamo drugačija. Posjetitelje očekuju čak dva različita turnira u LOL-u, Counter Strike GO, DOTA 2, Hearthstone te nevjerojatno vrijedan PayDay 2 turnir s fondom nagrada od 60 000 USD.

FFA: Osim Zagrebačkog velesajma, je li Reboot InfoGamer dobio podršku grada ili državnih institucija? U kojoj se mjeri prepoznaje rast i važnost gaming industrije kod nas?

Nažalost, do sada ne, nikakvu. Zagrebački velesajam, i to prvenstveno zahvaljujući njegovom malom voditeljskom timu, prepoznao je potencijal sajma i zahvaljujući njihovoj pomoći uspjeli smo ga izgraditi u jedan od najvećih europskih gaming sajmova. Nadamo se znatno većoj podršci i grada i države u bliskoj budućnosti, jer od nekih 70-ak tisuća posjetitelja koje dovedemo svake godine, više od 30% ih je iz regije, a čak 10% iz ostatka EU. Svi ti ljudi veliki su pokretač turizma i ekonomije u Zagrebu tijekom tog tjedna trajanja sajma.

FFA: Je li Hrvatska plodno tlo za domaće indie studije? Čini li u ovdje država dovoljno za promociju i podršku takvim studijima?

Nažalost, država za sada ne radi gotovo ništa. S druge strane, Hrvatska jest izuzetno plodno tlo za indie game development studije prije svega zbog velike količine lokalnog talenta i izuzetno ambicioznih i kreativnih mladih ljudi željnih dokazivanja. Najbolji dokaz toga je činjenica da je na području Hrvatske prije pet godina egzistiralo svega sedam, osam game development studija, a danas ih je više od četrdeset!

Ove godine očekuje se oko 75 000 posjetitelja, uz više od 100 VR uređaja i bogate esports turnire (foto: rebootinfogamer.hr)

FFA: Je li Reboot InfoGamer dobar poligon za prikazivanje indie igara većem broju ljudi? Vole li ljudi domaće indie igre? Imate li neke povratne informacije posjetitelja i prikazivača igara na sajmu koje želite podijeliti s javnošću?

Zapravo, Reboot InfoGamer se promentuo u najrelevantniji događaj ne samo u regiji nego u čitavoj jugoistočnoj Europi za promociju i premijere ambicioznih indie projekata, ne samo domaćih ili regionalnih, već internacionalnih. Osobito smo se i sami trudili pobuditi interes domaće publike za regionalne indie igre i sretni smo što je on danas izuzetno velik. Upravo zbog toga još je zanimljivija činjenica da ćemo ove godine tijekom sajma imati desetak svjetskih premijera po prvi puta igrivih velikih i ambicioznih indie igara!

FFA: Koliko je zahtjevna organizacija događaja kao što je Reboot InfoGamer? Koliko članova ima ekipa s kojom radiš? U kojoj mjeri se oslanjate na volonterske snage?

Događaj je i proteklih godina bio izuzetno zahtjevan, no ove godine pretvorilo se to u monumentalan projekt. Naš core tim je desetak ljudi, međutim s nama na projektu uz čitav radni tim Zagrebačkog velesajma surađuje i nekoliko sestrinskih kompanija od kojih je svaka odgovorna za određeni ključan segment. U konačnici na projektu zapravo radi više od stotinu ljudi bilo u njegovoj pripremnoj ili izvedbenoj fazi.

FFA: U kojoj fazi je Reboot kao časopis? Koliki trud ulažete u njegovu digitalizaciju i smatrate li da Reboot ima dovoljnu bazu fanova da se još dugo održi u obliku tiskanog medija?

Časopis je u fazi blagog rasta što se tiče tiskanog izdanja, a njegov online segment širimo te već neko vrijeme pripremao kako regionalno, tako i internacionalno digitalno izdanje. Tiskano izdanje sasvim sigurno nastavlja dalje dobro uhodanim stazama.

FFA: Stižeš li uopće odigrati nešto? Što si zadnje odigrao i imaš li već možda favorita za igru godine?

Da, iako se to nažalost svodi na ključne periode godine kada smo u nešto opuštenijim pripremnim fazama naših velikih eventova. Zadnja veća igra koju sam odigrao je impresivan The Witcher 3 DLC Blood and Wine. Igra godine za sada… Prerano je za odluku jer neki od mojih osobnih favorita izlaze upravo kroz nekoliko tjedana.


Ponavljamo, Reboot InfoGamer održava se od 8. do 13. studenog na Zagrebačkom velesajmu, a više informacija o samom događaju pronaći ćete na službenoj stranici.