FFA osvrt na 2015.

FFA donosi pregled događaja i videoigara koji su obilježili prethodnu godinu.

Siječanj: Zombiji i avanture

Prvi mjesec nove godine rijetko je natrpan AAA hitovima. Isto bi se moglo reći i za siječanj 2015., no to ne znači da nismo imali prilike uživati u vrhunskim naslovima. Mjesec su obilježili zombiji kojima su posvećene dvije igre. Rijetki su gameri koji su posjedovali PlayStation 1 konzolu, a da nisu odigrali prvi nastavak danas kultnog serijala – Resident Evil. U siječnju prošle godine, uz spomenute starije gamere, mlađe generacije dobile su priliku uživati u jednom od najkvalitetnije odrađenih prerada igara, a riječ je o igri Resident Evil HD Remaster. S punim pravom ovu igru nazivamo začetnikom survival horor žanra. Još jednom smo dobili priliku istražiti nekome vrlo dobro poznati zamak, poubijati prilično otporne zombije, pojesti par biljaka da bismo povratili zdravlje i iskoristiti pisaću mašinu za snimanje pozicije. Mlađi igrači mogli su također odabrati lakši put koristeći jednostavnije kontrole nadodane u ovoj verziji.

https://www.youtube.com/watch?v=r2riMrqQ6uU

Druga igra u kojoj se suprotstavljamo zombijima je Dying Light. Radnja je smještena u prekrasno kreiran otvoreni svijet koji vrvi zombijima koji imaju samo jedan cilj – smiriti neutaživu glad za svježim ljudskim mesom. Za razliku od prethodne igre, ovdje je gameplay furiozniji, zombiji padaju puno lakše i brže, a u kretanje su ubačeni elementi parkoura.

U siječnju smo također imali prilike odigrati prvu epizodu avanture Life Is Strange. Igrač nailazi na odmak od spektakularnih vizuala, u glavnoj ulozi je tinejđerica koja živi u imaginarnom modernom predgrađu, a tu je i “twist” – ona može vratiti vrijeme unatrag. Ovo je avantura nalik na brojne uratke studija Telltale koji su s vremenom postli jednolični. Life Is Strange daje malo više slobode u istraživanju i odlučivanju i donosi osvježenje u žanr.

Od igara u siječnju 2015. vrijedi još spomenuti pomalo naporni Saints Row IV: Re-Elected, indie igru Teslagrad i još jednu preradu koja to zapravo nije – Grim Fandango Remastered kultnog studija Double Fine. 

Veljača: Mjesec kontroverzi

Iako najkraći mjesec u godini, veljača nam je donijela možda i najviše turbulencija od svih. Tu zaslugu možemo ponajviše pripisati debitantskoj igri studija Ready at Dawn, The Order: 1886. Igra koja je dočekana na nož čak i prije svog samog izlaska pokupila je prilično loše ocjene od kritike koja je igru razapela zbog njene kratkoće. Sve to izazvalo je lavinu nezadovoljstva koja se prenijela i na mnoge igrače koji su bili razočarani samom igrom iako su je dočekali spuštenih očekivanja. Jedan od razloga za to nezadovoljstvo sigurno je bila i prevelika cijena za tako kratak naslov. Naravno, nije sve bilo tako loše, vizualna prezentacije igre je besprijekorna, možda i najljepša koju smo dosad vidjeli, a o tome je li se nekome igra svidjela ili nije nećemo ovaj put jer u pitanju su samo različita ljudska mišljenja.

https://www.youtube.com/watch?v=RgJvIak6BpE

Druga igra koja je obilježila ovaj mjesec je dugoočekivani remaster klasika s PS1 Oddworld: Abe’s Oddysee – New ‘n’ Tasty. Igra je zasjala u novom ruhu, obnovljena potpuno i služi kao pravi fan service za sve ljude koji su uživali u avanturama Mudokona Abea i njegovu pokušaju spašavanja svoje rase. Igra je za PS4 bila dostupna još u 7. mjesecu 2014. godine, ali tek su je u drugom mjesecu dobili priliku zaigrati igrači na PC-u. Zanimljivo je istaknuti kako je igra pokupila bolje ocjene na PC-u nego na PS4 tj. PlayStationu, konzoli na kojoj je igra originalno izašla.

The Legend of Zelda: Majora’s Mask 3D, remaster igre istoimenog naziva (The Legend of Zelda: Majora’s Mask) izašle za Nintendo 64 2000. godine u veljači 2015. pojavio se na prijenosnoj konzoli Nintendo 3DS. Za remaster su zaslužni Nintendo i japanski studio Grezzo koji je već prije ovoga napravio nekoliko remastera drugih Zelda igara. Tako su obožavatelji Zelde diljem svijeta dobili priliku zaigrati poboljšanu verziju igre i još jednom proživjeti avanture Linka. Igra je, očekivano, prošla odlično i kod kritike, ali i kod ljudi.  

Ožujak: Mrak, znoj i suze

Bloodborne je definitivno obilježio ožujak. Ovaj brutalan akcijski RPG nastao je u suradnji FromSoftwarea i Sony Japan studija. Bloodborne je najveća i najbolje ocijenjena PS4 ekskluziva ove godine od strane kritičara i obožavatelja. Iako je Bloodborne spiritualni nastavak na FromSoftwareove Souls igre, ovaj naslov nam je donio bitne promjene i drastično drugačiji sistem borbe. Igra potiče na brzinu i agresivnost igrača s brojnim potezima i oružjima. Jedna od mehanika koja potiče ovakav način igranja je novi Regain sustav. Ako igrač izgubi HP u borbi s neprijateljima, dobiva par sekundi kako bi vratio dio HP-a kroz brze napade. Ovo u kombinaciji s novim trick oružjima stvara uzbudljivu i nezaboravnu borbu. Bloodborne je, poput ostalih Souls igara, izuzento precizna igra i traži od igrača da ovlada sa svim mehanikama kako bi preživio noć u Yarnhemu. Režirana od strane Hidetake Miyazakija, Bloodborne nam nudi tajanstvenu i duboku priču sa zanimljivim likovima. Gotički dizajn i Lovecraftian teme su pun pogodak i stvaraju atmosferu kakvu malo koja igra ima. Igra je kasnije dobila i odličnu The Old Hunters ekspanziju.

Hotline Miami 2: Wrong Number bila je još jedna očekivana igra u ožujku. Ova krvava top-down pucačina odvija se prije i poslije događaja iz originala. Igra je opet prepuna brze akcije koja traži brze reflekse i pametnu igru. Od novina dobili smo čak trinaest igrivih likova, veće mape, još teže protivnike i novi hard mode po završetku igre. Ludilo je opet popraćeno s fenomenalim soundtrackom i specifičnim artističkim stilom koji stvaraju jedinstvenu prezentaciju.

Ori and the Blind Forest je mnoge igrače očarao svojom prekrasnom prezentacijom i soundtrackom, a ispod toga se krije dosta težak i zabavan platformer. Nezavisni Moon Studios je u suradnji s Microsoftom izbacio ovaj naslov za PC i Xbox One. Igra je dosta dobro prošla kod igrača i kritičara. Moon Studios je izjavio da je igra financijski bila uspiješna već nakon nekoliko tjedana.

Od značajnijih događaja ožujak nam je donio još jednu konferenciju developera. Na GDC-u su bili pristuni brojni developeri koju su prikazali neke od čarolija iza techa koje koriste, a veliki naglasak je bio i na virtualnoj stvarnosti (VR) poput PlayStation VR-a (tada poznat kao Project Morpheus) i Oculus. Nintendo je objavio novu suradnju s japanskim divom za mobilne igre DeNa. Nintendo je najavio i razvoj za novu konzolu kodnog naziva “NX”. Prave informacije bismo trebali dobiti tek iduće godine.

U ožujku je započela i velika drama između Konamija i Kojima Productionsa. Konami je zatvorio Kojimin studio u Los Angelesu, a japanska diviziju je preimenovao u interni Konami studio. Kojimino ime se počelo micati sa svih promotivnih materijala nadolazećeg Metal Gear Solid V: The Phantom Paina, kao i sa svih službenih stranica. Nakon što je Hideo Kojima bio maknut s pozicije potpredsjednika Konamija, procurila je informacija da Kojima i njegov senior staff nisu više zaposlenici Konamija, već radnici pod ugovorom. Kojima je dovršio rad na MGS V, barem koliko je mogao, te je nakon isteka ugovora s Konamijem u prosincu otvorio novi nezavisni Kojima Productions studio s ključnim osobama iz bivšeg studija. Kojima je najavio suradnju s PlayStationom za svoj novi projekt.

Travanj: Kralj napokon stiže na PC

Četvrti mjesec 2015. godine definitivno je obilježio Grand Theft Auto V koji je nakon dvije godine napokon izašao na PC. Nepravedno su iz Rockstara zanemarivali PC platformu, na kojoj je serijal krenuo 1997. godine te na kojoj se vinuo u visine. PC igrači su bili izrazito nezadovoljni kad je igra prvo izašla na sedmoj generaciji konzola 2013., a zatim i na osmoj generaciji krajem 2014.

https://www.youtube.com/watch?v=qoytS3930aY

Ipak, čekanje se isplatilo. Igra je na PC-u izdana u daleko superiornijoj izvedbi, a PC “master race” grupacija igrača se s pravom naslađivala, jer 60 fps-a i “glorious” 4K rezolucija su ipak drugi svijet naprama neujednačenih 30 fps-a s ostalih platformi. Uz sve to, duplo veći broj igrača u GTA Online komponenti, kao i Rockstar Editor, napredni alat za snimanje video isječaka iz igre, bili su dovoljni da internet okrenu naopačke sljedećih nekoliko mjeseci. Ima još nešto što ne smijemo zaboraviti. MODOVI! U okviru ispod vam donosimo nekoliko najzanimljivijih modova i video isječaka.

{slider=GTA V FILMSKA UMJETNOST & MODOVI}

https://www.youtube.com/watch?v=diC_j4b1hfg

https://www.youtube.com/watch?v=8u_2waEgUlU

{/slider}

Istog mjeseca je izašao i dugo očekivani Mortal Kombat X, prva MK igra od 2011. godine. Nažalost, igru su obilježile brojne mikrotransakcije, a ona koja definitivno bode u oko je za završni i najjaći udarac u igri, koji dokrajći protivnika, a za koji smo u prošlim igrama mjesecima učili kombinaciju tipaka da bismo ga uopće mogli izvesti. Warner Bros, izdavač igre, je sve to odlućio odbaciti, a igračima ponuditi da za $1 kupe jedan takav udarac i izvedu ga dodirom samo jedne tipke. Ipak, gameplay je bio na razini i možemo reći kako je igrivost možda i najbolja u serijalu, što je bilo dovoljno da FFA zajednica igru proglasi najboljom borilačkom igrom u 2015. godini!

Mjesec je obilježila i jedna najava, ona za novi Deus Ex: Mankind Divided. Dvije godine nakon zbivanja u Human Revolutionu, kao glavni protagonist vraća se Adam Jensen, a do sada potvrđene lokacije su Dubai i Prag. Kroz još jednu za Deus Ex karakterističnu priču nabijenu etičkim dvojbama borit ćemo se protiv terorističke skupine koja traži jednaka prava za osobe s robotskim poboljšanjima te ćemo uvoditi reda u vlastitu organizaciju.

https://www.youtube.com/watch?v=HWh-NiscPzU

Da mjesec bude još bolji, ponudio nam je i dozu kontroverze. Naime, nakon što su mjesec prije započele napetosti na relaciji Hideo Kojima – Konami, s PlayStationove digitalne trgovine je preko noći nestao P.T., teaser za Silent Hills igru na kojoj je Kojima započeo raditi u suradnji s legendarnim režiserom Guillermom del Torom. Bila je to prva igra u povijesti koja je maknuta s PlayStation Storea, što daje još veću težinu Konamijevoj sramoti koja će se nastaviti sve do kraja godine. 

Svibanj: U iščekivanju GOTY

Jedan od siromašnijih mjeseci po broju hitova, ali ipak s dva dugoočekivana naslova. Nakon brojnih odgoda konačno je izašao Project CARS i to na sve 3 platforme. Simulacija vožnje koju se dugo čekalo i od koje se mnogo očekivalo. Igra je definitivno ispunila očekivanja na polju vožnje, grafike i kustomizacije, dok je s druge strane uz nedostatke poput prekompleksnosti i problema s glitchevima, izostao onaj završni “wow” efekt. U konačnici odličan naslov i dobrodošla promjena za sve ljubitelje virtualnih utrka.

Druga igra koja je obilježila mjesec, u konačnici i cijelu godinu, je Witcher 3: The Wild Hunt. Igra je najavljena s epitetom “najbolji RPG”, a nakon par prikazanih videa u kojima smo imali prilike vidjeti gameplay, očekivanje i zanimanje zajednice je poraslo. Na dan izlaska autor ovih redaka je već obavio kupovinu, pripremio igru na Steamu i čekao dizanje rampe, kako bi kliknuo na “PLAY”, tada najljepšu riječ u galaksiji. Mjeseci i mjeseci čekanja, pretraživanja vijesti i materijala su konačno završili i krenulo je igranje. U trenutku su prošli sati, dočekana je zora, na posao se nije otišlo, a grickalice i pivo su ostali netaknuti pored monitora. Već tada je bilo jasno da je stvoren megahit koji će obilježiti cijeli žanr, ali i gaming općenito. Isto tako, igra je premoćno osvojila nagradu za najbolju igru godine prema FFA Communityju.

Lipanj i srpanj: E3 u sjeni napuštanja velikana

Ljeto više-manje signalizira sušu kad su u pitanju igre, međutim ne i za 2015. godinu. U junu smo mogli popratiti izlazak Batman: Arkham Knighta, zadnjeg u Rocksteadyjeve trilogiji koja bi bila perfektna da nije bilo par kontroverzi koje su popratile izlazak te igre. Svakako su najviše “stradali” korisnici osobnih računara, gdje se njihov visoko očekivani naslov pretvorio u katastrofalan Warner Brothersov port slabe optimizacije, loših kontrola, nedostatkom grafičkih efekata dostupnih u konzolaškim verzija i hrpetinom bugova. Nažalost, ovo je bilo kao promatranje sudara u slow-motionu.

Što se tiče Capcoma, ta kompanije ne posustaje u svom naumu da preradi svaki naslov koji je izišao za zadnje dvije generacije konzola, pa je tako i šesti mjesec obilježio izlazak Devil May Cry 4: Special Editiona, prerađenog za novu generaciju konzola sa dodatnim igrivim likovima poput Vergila, Trish i Lady, koji svakako unose svjež dašak za ponovni prelazak igre. Nadamo se samo da je zarađeni novac od prodaje igre otišao u novi DMC 5 za koji se potiho nadamo da se tajno radi u Capcomovim developerskim odajama.

No sad dolazimo do glavnog mesa, glavnog događaja koji drži ključ naših novčanika. E3 se održava svake godine i u par dana koliko traje događaj najveće kompanije poput Sonyja, Microsofta i Nintenda nam prezentiraju svoje buduće projekte i razloge zašto se moramo odlučiti baš za njihovu konzolu. Microsoft se popravio sa svojom prezentacijom naspram proteklih par godina dolaskom Phila Spencera. Svakako jedna od najvećih vijesti je besplatna kompatibilnost s X360 igrama, s bibliotekom igara koja se planira proširiti u budućnost. Također su predstavljeni novi traileri za igre poput Forze, Gearsa, Dark Soulsa 3, Fallouta 4 i čak najavljen poneki novi IP poput ReCorea, najnovije igre kreirane u kolaboraciji između famoznog japanskog developera Inafunea i bivših pripadnika Retro studija. Sve u svemu, solidna prezentacija bez sumnje.

Ali Sony nastavlja sa svojim pobjedničkim usklikom, bacajući bombu za bombom i udarajući nas tamo gdje nas najviše boli. U nostalgičnu dušu i srce. Publici je napokon ponovno predstavljen The Last Guardian, godinama priželjkivani naslov od Team Icoa i Fumito Uede. Riječi u suvišne – Sony hvala ti, ali ne želimo više novih trailera. Samo najavite datum izlaska.

Sljedeća najava je izazvala internetski kolaps, gdje su milioni ljudi skakali od uzbuđenja na novi CG trailer prerade Final Fantasyja VII. Novi trailer na PSX-u izazvao je (i nastaviće izazivati) razna pitanja, poput “Da li će borba biti dobra?”, “Da li će ostati vjerodostojni originalu?” i “Kakve su dovraga one epizode?” Jedno je sigurno, taj moment na E3-ju je dan kada smo svi postali djeca i nisu nam bila bitna ta pitanja. I na tome, hvala ti Square-Enix i Sony.

I svakako ne trebamo zaboraviti na novi Kickstarter projekt, koji se uzdiže iz pepela. Sad da li će postati Fenix ostaje da vidimo, ali najava nove Shenmue u kolaboraciji Sonyja i legendarnog japanskog kreatora Yu Suzukija svakako nas je ugodno iznenadila. Postigla je fantastičan uspjeh na Kickstarteru i nadamo se najboljem.

Sve u svemu, možda ova dva mjeseca nisu bila toliko obilata s igrama, ali svakako su bila jedna od najzanimljivijih u proteklih par godina i nadamo se samo da će se velikanima poput Sonyja i Microsofta na sljedećem E3-ju pridružiti i Nintendo i donijeti nam najavu tajne konzole kodnog imena NX i nadamo se velikom line-upu novih igara. Stvarno je dobro vrijeme biti gamer.

U tek 55. godini života, nakon kratke ali teške bolesti, napustio nas je velikan gaming industrije – Saitoru Iwata. Nintendov CEO, ali prije svega zaljubljenik u videoigre, programer i vizionar. Smrt velikog Iwate u tuzi je ujedinio cijeli gaming svijet, a valja istaknuti kako je posthumno primio nagradu za životno djelo u prosincu na 2015 Golden Joystick Awardsima.

Dalje pročitajte što se sve događalo u drugoj polovici 2015. godine.

DRUGI DIO GODINE >>

<< PRVI DIO GODINE 

Kolovoz: Ljetni đir

Po običaju, ovaj mjesec nije bio prepun velikih igara, ali bilo je nekoliko iznenađenja i dobrih naslova. Kolovoz nam je donio mnoštvo indie igara i portove manjih naslova na platforme za koje nisu bile dostupne do sada. Tu su bile i kolekcije, portovi i remasteri većih igara poput Dishonored: Definitive Edition, Mega Man Legacy, Risen 3 i Gears of War: Ultimate Edition.

Until Dawn je na kraju bio najveće iznenađenje kolovoza i pravi ljetni hit. Supermassive Games su napravili vrlo zanimljivu igru s fokusom na priču i likove. Developeri su iskoristili Guerrila Gamesov pokretač kako bi ostvarili svoju viziju igre koja je isprva bila zamišljena kao move naslov za PS3. Dolaskom PS4 i moćnijeg hardvera, developeri su konačno mogli napraviti igru kakvu su željeli. Kao njihov prvi veći naslov igra je bila dosta dobro prihvaćena kod kritičara i fanova. Sama igra je prepuna zanimljivih događaja i likova koji u svakom trenutku mogu poginuti, stoga je svaka odluka vrlo važna. Igra ima impresivne animacije i dobru glumu. Svakako preporučujemo ovaj naslov ako ste slučajno propustili odigrati prošlo ljeto.

https://www.youtube.com/watch?v=3NcF7EOnjow

Ove godine je Gamescom bio dosta zanimljiv iako Sony nije imao svoju uobičajenu konferenciju. Sony se odlučio fokusirati na Paris Games Week i PS Experinece krajem godine. Microsoft je imao potpunu slobodu i pružio nam je dobar prikaz onoga što igrači Xboxa One uskoro mogu očekivati od Microsofta. Dobili smo i prikaz za Quantum Break i Scalebound, igre koje Microsoft sprema za iduću godinu. U glavnom fokusu su bili Forza 6, Rise of The Tomb Raider i Halo 5. Microsoft je pružio više detalja za svoj backwards compatibility za Xbox One i podršku za Windows 10. EA, Ubisoft i Blizzard su također imali svoje konferencije, kao i PC Gamer po prvi puta.

Rujan: Počinje zahukvatanje

Kako nam ljeto prelazi u jesen te se vraćamo u fotelje i naslonjače, tako nam izdavači serviraju sve više i više dobrih igara, s kojima ulazimo u gaming sezonu.

Odmah na početku, prvog dana u mjesecu, dobili smo dugo očekivani megahit, o kojem će se zbog raznih razloga pričati još dugo – Metal Gear Solid V: The Pantom Pain. Igra je izašla simultano na konzole 7. i 8. generacije (PS3, PS4, X360, X1) i odmah se znalo da će to za mnoge biti GOTY. Od strane kritike igra je dočekana s apsolutnim oduševljenjem (93 i 95 na Metacriticu), dok neki fanovi oduševljenje nisu dijelili u potpunosti (80 i 71). Pohvale su se većinom odnosile na tehničku perfekciju, soundtrack i savršeno odrađen sandbox element igre, odnosno raznovrsnost pristupa rješavanju problema, dok su fanovi zamjerali nedostatak, točnije nekoherentnost priče.

Druga igra bila je neočekivani hit, vjerojatno potpomognut uspjehom istoimenog hit filma početkom godine. U pitanju je, naravno, Mad Max. Ocjene su bile puno šarenije od MGS-a, te je prosjek na nekih 70 na Metacriticu, ali igrači su bili zadovoljni i igra se prodala u sasvim dobrom broju (preko milijun primjeraka prema podacima na VGC).

Nadalje, došao nam je i Destiny: The Taken King, odlična ekspanzija za vrlo popularnu igru koja, unatoč kontroverznom izlasku prošle godine, ima svoj vjeran kult štovatelja. TTK je popravio praktički sve elemente na koje je publika i kritika prošle godine imala prigovore te su shodno tome i ocjene bile dosta visoke (86 i 89), a pao je i rekord za broj preuzimanja u jednom danu na PSN-u.

Imali smo tu i neke druge hvaljene igre, npr. Tearaway Unfolded (PS4), koji nažalost nije imao veliki komercijalni uspjeh, Forza Motorsport 6 (XB1), s istom pričom (dobre ocjene, prodaja ispod milijun primjeraka), SOMA (PC, PS4), hvaljena horror avantura, Lego DimensionsSkylanders: Superchargers (obje na sve kućne konzole), Persona 4: Dancing All Night (PSV), Super Mario Maker (Wii U), Act of Aggression (PC). Isto tako, tradicionalno smo dobili redovne godišnje verzije sportskih igara – NBA2K16FIFA 16PES 2016NHL 16.

U Tokyju se održao poznati TGS (Tokyo Game Show) koji je ponudio nekoliko zanimljivih novosti… PlayStation Morpheus je dobio puno “običnije” ime – Playstation VR, a od najava smo dobili Gravity Rush Remastered (PS4), Everybody’s Golf (PS4), Resident Evil: Umbrella Corps (PC i PS4), koji je spinoff poznatog serijala, Dead or Alive Xtreme 3 (PS4, PSV), no, nažalost, neće doći na zapad zbog rizika od reakcija na prikaz gospodični u igri, te dodatak za veliki hit Bloodborne, pod nazivom The Old Hunters. 

Listopad: Povratak Master Chiefa

Mjesec pun hitova ponajviše je obilježio dugo očekivani izlazak Halo 5: Guardians (naša recenzija). Razvoj novog Haloa preuzeo je studio 343 Industries koji je imao zadatak popraviti gadan osjećaj nakon gotovo upropaštenog lansiranja igre Halo: Master Chief Collection. Nekako smo ipak dojma da (pre)visoka očekivanja ipak nisu ostvarena. To se najvećim dijelom odnosi na mlaku single-player kampanju, dok je multiplayer i dalje izvrsno mrežno iskustvo za aktualnu Microsoftovu konzolu.

https://www.youtube.com/watch?v=Rh_NXwqFvHc

Žanr horora u listopadu je predstavljala ekskluziva za Wii U. Prijašnji nastavci serijala bili su prilično jezivi, a slično iskustvo dobili smo i u Fatal Frame: Maiden of Black Water. Kad smo kod Nintenda, vrijedi spomenuti i The Legend of Zelda: Tri-Force Heroes za 3DS. U klasičnu akcijsku avanturu ubačen je co-op u kojem tri igrača udružuju snage, zajedno rješavaju zagonetke i bore se protiv neprijatelja.

Kao i obično, u ovo vrijeme godine mnogi igraju novi nastavak u Ubisoftovom serijalu. Assassin’s Creed: Syndicate smješten je u doba viktorijanskog Londona. Unatoč novim nadogradnjama gameplaya, uzbuđenje oko serijala lagano kopni, a igrač bi možda osjetio hype i uzbuđenje da ne zna kako ga iduće godine očekuje prejednostavna borba u novom okruženju.

U listopadu smo mogli odigrati posljednje epizode avantura dirljive Life Is Strange i na svoj načon duhovite Tales from the Borderlands, ljubitelji JRPG žanra uživali su u Tales of Zestiria, hrvatski developer Croteam izdao je The Talos Principle za PlayStation 4, a mnogi su, u očekivanju četvrtog Uncharteda, još jednom prošli kroz avanture Nathana Drakea u Uncharted: Nathan Drake Collection.

Najavljen još 15. lipnja na E3 press konferenciji, Microsoftov Xbox One Elite Wireless Controller dostupan je na tržištu od listopada. Unatoč paprenoj cijeni, gamepad se dobro prodaje i dalje, a sastoji se od čelične konstrukcije obložene finom plastikom, uz izmjenjive stražnje gumbe, analogne gljive i vrstu d-pada. 

Studeni: Najbolji gaming portal i sajam u regiji

U studenom su svjetla reflektora bila uperena na domaću gaming scenu. Sam početak mjeseca obilježio je vrlo važan događaj – lansiranje najboljeg gaming community portala na ovim prostorima – Fair For All. Entuzijazam i trud nekolicine gamera rezultirali su forumom i portalom koji ponosno nose ime Fair For All. Naš portal zaista je je community portal, odnosno portal orijentiran na gamersku zajednicu. Svi za jednoga, jedan za sve! Tu je i naš Giga da dodatno potiče fair play i širi pozitivnu energiju. 

Sredina mjeseca bila je rezervirana za Reboot infoGamer – najveći gaming sajam u regiji koji se ove godine protezao na još više kvadrata, predstavio još više sadržaja, donio još više nagrada i doveo još više posjetitelja (tako barem organizatori kažu). Neki od nas su ga posjetili i dobro se zabavili – evo kako su se proveli Fenix i Noćna Mandragora

Igre u studenom teško su mogle ostati u sjeni sajma i pokretanja novog portala. Jedna od onih koje su izazvale najviše kontroverzi je Rise of the Tomb Rider (naša recenzija). I ptičice na granama znaju da je Microsoft osigurao (čitaj platio) privremenu vremensku ekskluzivu za svoje konzole. Sama igra je odlična, ali to nije natjeralo igrače da masovno kupuju Xbox One, već je kod brojnih vlasnika PlayStationa 4 izazvalo frustracije što moraju čekati blagdane 2016. da bi odigrali nove Larine avanture (PC verzija izlazi u siječnju).

Kad smo kod Microsofta, ne smijemo zaboraviti da je u studenom za Xbox One uveden backward compatibility. Objavljeno je početnih 104 naslova koje vlasnici diskova za Xbox 360 bez ikakve nadoknade mogu igrati na novoj konzoli. Među tim naslovima našle su se igre poput Banjo Kazooie, Borderlands, serijal Gears of War, Mass Effect, Mirror’s Edge, itd. Sony je pokušao odgovoriti objavljivanjem nekoliko PS2 klasika za PS4, no to ne možemo nazvati backward compatibilityjem jer se igra mora platiti, bez obzira posjeduje li igrač kojim slučajem istu igru na disku.

https://www.youtube.com/watch?v=Nd6evo2X5fw

Bethesdin Fallout 4 izašao je isti dan kad i Rise of the Tomb Raider i tako povukao dio igrača obećavajući stotine sati igranja i istraživanja apokaliptičnog okoliša. Novi nastavak franšize Need for Speed (naša recenzija) najavljen je kao reboot serijala, a kad je izašao podijelio je mišljenja igrača i kritike: jedni su zamjerali “always online” pristup, dok su drugi uživali u nostalgičnom (pozitivnom) osjećaju. Call of Duty: Black Ops III, kao još jedna od igara koja se izdaje na godišnjoj bazi, pamtit će se po odbacivanju single-player kampanje za konzole prošle generacije. StarCraft II: Legacy of the Void (naša recenzija) treća je ekspanzija Blizzardove vojno-znanstveno-fantastične i uvijek popularne real-time strateške trilogije. Kao prva ekspanzija jedne od najboljih ekskluziva za PS4 izašla je Bloodborne: The Old Hunters.

Igra Star Wars Battlefront izlaskom je dodatno podigla hype oko novog nastavka Ratova zvijezda koji izlazi u prosincu. Još jednom smo doživjeli podijeljena mišljenja igrača i ocjene kritike. Jedni su uživali u fantastično dočaranom svijetu preuzetog iz serije filmova, kao i u pristupačnom i zabavnom gameplayu. Ne baš lako zanemarivi ostatak možda je i oprostio neke stvari, ali se zamjera nedostatak sadržaja, točnije nedostatak bilo kakve single-player kampanje i bezobrazno preskupi Season Pass.

Prosinac: Prosječne i zabavne igre za graj godine

Prosinac u industriji videoigara i nije toliko atraktivan kao studeni jer je manje prostora za neizostavni marketing prije vrhunca blagdanske sezone. Od igara koje su izašle tijekom ovog mjeseca svakako treba izdvojiti odlični Dirt Rally (trenutno samo za PC), Xenoblade Chronicles X (Wii U) i Yakuza 5 (PS3). Od multiplatformskih hitova tu su Just Cause 3 i Rainbow Six: Siege. Obje igre su od strane kritike dočekane prilično mlako, s prosječnim ocjenama od 74%. Za Just Cause 3 najviše se spominjala lošija tehnička strana igre na konzolama, dok nedostatak raznovrsnosti u Rainbow Sixu također nije naišao na odobravanje, makar se i dalje radi o neupitno kvalitetnoj timski orijentiranoj taktičkoj pucačini.

Početkom prosinca održan je drugi po redu The Game Awards. Od mnoštva nominacija i nagrada svakako bi trebalo izdvojiti The Witcher 3: Wild Hunt kao najbolju igru, CD Projekt RED kao najbolji studio, Splatoon kao najbolju pucačinu i multiplayer igru, Mortal Kombat X kao najbolju borilačku igru te Metal Gear Solid V: The Phantom Pain kao najbolju akcijsku avanturu. 

Na The Game Awards (3. prosinca 2015.) također je najavljeno kako će Double Fineov Psychonauts 2 biti financiran od strane ljubitelja igara, tj. da će se raditi o crowdfunding projektu. Imali smo priliku svjedočiti i najavi Rock Banda za Oculus Rift, ali i mnogim novim trailerima za nadolazeće igre, poput Far Cry: Primal, Uncharted 4: A Thief’s End, Quantum Break, Star Citizen, Rocket League za Xbox One i Shadow Complex Remastered za PC.

Nakon Game Awardsa uslijedio je i PlayStation Experience (5.–6. prosinca 2015.). Osim novih trailera, posebice onog impresivnog iz Final Fantasy VII Remakea (PS4), apsolutna zvijezda showa bio je Bandai Namco s najavama za Ni no Kuni II: Revenant Kingdom (PS4) i Ace Combat 7 (PS4).

Naposljetku, možda i najznačajniji događaj u prosincu ove godine je osnivanje novog i nezavisnog studija Hidea Kojime pod imenom Kojima Productions (15. prosinca). Ujedno je uslijedila i najava partnerstva s Sonyjem na zasad neimenovanom novom projektu. Epilog je to Kojiminom mučenju s Konamijem, i kraj različitim zabranama koje su uslijedile prilikom dovršavanja MGS V. Želimo svu sreću Kojimi i njegovom novom studiju koji okuplja velik broji ljudi koji su radili zajedno s njim na legendarnim MGS naslovima.

Summa summarum

Kad podvučemo crtu ispod ove godine, ne možemo ne biti zadovoljni s prikazanim. Dobili smo uglavnom izrazito impresivne nastavke nekih franšiza, od kojih očekujemo da podignu ljestvicu za sve buduće igre u tim žanrovima. Tu u prvom redu mislimo na fantastični The Witcher 3: Wild Hunt, Metal Gear Solid V, Batman: Arkham Knight i novi IP Bloodborne. Upravo The Witcher 3 prema mnogim kritičarima zaslužuje prestižnu titulu igre godine, i to s dobrim razlozima. Ponajbolja multiplatformska prezentacija ove godine, odličan storytelling, igrivost i glazba zajedno čine argumente protiv kojih je teško nešto suvislo dodati. Ovakav poredak igara koje su definirale tržište i postavile neke nove standarde bit će svakako teško nadmašiti.

U prvom redu tako nešto očekujemo od Sonyja u narednom vremenu. Bloodborne je vrhunska ekskluziva, ali osim nje, i nismo vidjeli hit koji je dočekan s istim entuzijazmom i naklonosti kritike kao spomenuti uradak FromSoftwarea. Sonyju se još uvijek isplati taktika plaćenih DLC-a, vrhunskog hardvera konzole i dogovora s izdavačima. Ipak, naslovi poput Uncharteda 4 i Horizon Zero Dawn s razlogom daju za naslutiti da će konzola dobiti još ubojitih naslova i odličnih ekskluziva u budućnosti.

Microsoft se, s druge strane, može pohvaliti s novim nastavcima Haloa i Forze Motorsport, kao i vremenskom ekskluzivom za Rise of the Tomb Raider, koja im i nije donijela previše dobroga u materijalnom smislu, sudeći prema objavljenim prodajnim rezultatima. I ovdje se radi o jakim naslovima, no jednostavno nedostaje novih IP-a, poput nadolazećeg Quantum Breaka. Microsoft je igrao ziheraški i ove godine, no srećom po njih, igrali su s adutima koji im donose najviše profita. Nema sumnje da će Halo 5 donijeti na desetke milijuna novih razloga zbog kojih ovu franšizu valja održavati na životu, nakon što je Bungie dignuo sidro. Posebno pohvalnom smatramo inicijativu za omogućavanje besplatne emulacije odabranih X360 naslova na Xbox One konzoli. Ostaje žal što i Sony nije pristupio na sličan način, ali što je, tu je.

Nintendo, iako mislima već na novoj konzoli NX (od koje se očekuju brda i doline), ponudio je par zanimljivih naslova. Splatoon se pokazao kao odlična multiplayer pucačina koja je pokupila brdo preporuka, Xenoblade Chronicles X je došao krajem godine zadovoljivši gotovo sve RPG manijake i ljubitelje prethodnika, Dobili smo i dvije nove Zelda igre, od kojih je ipak samo The Legend of Zelda: Majora’s Mask zaslužila bezrezervnu preporuku, baš kao i Super Mario Maker ako pređete preko stilski odrađene retro prezentacije. Kad bismo bili zajedljivi, rekli bismo da je ovo bila standardna godina za Nintendo. I dalje je najveća mana nedostatak multiplatformskih naslova na Nintendo Wii U i to je nešto što se Nintendu kao proizvođaču konzola zamjera još od vremena Wii-ja. Za njihovo dobro, nadajmo se da će NX biti dobro složen komad hardvera koji će privući veći broj kupaca i prodanog softvera po konzoli.

Što se PC-a tiče, od većih ekskluziva i nama zanimljivih ne-MMORPG i inih naslova treba spomenuti novu ekspanziju Starcrafta 2, Pillars of Eternity, i vremensku ekskluzivnost Dirt Rallyja. Ostali multiplaformski naslovi su uglavnom radili zadovoljavajuće na PC-u, ili čak i bolje (ovisno o hardveru, dakako), što svakako valja spomenuti. Ujedno raste i hardverski jaz između konzola i PC-a na godišnjoj razini, pa je za očekivati da se ovo nastavi i dalje, pogotovo kada Direct X 12 zaživi u pravom smislu. Neslavno mjesto najgoreg porta je uvjerljivo odnijela PC verzija Batman: Arkham Knighta, i tu je svaka riječ suvišna.

Za događaj godine u developerskom svijetu svakako upamtite osnivanje nezavisnog Kojima Productionsa. Iz ovog studija očekujemo zanimljive naslove u budućnosti, kako stvari stoje, vjerojatno u kolaboraciji s Sonyjem. Ujedno i žalimo što svi budući MGS naslovi (kakvi god bili, ako ih uopće i bude) neće biti isti. U konačnici, ovo je bila vrlo dobra, čak i odlična godina, čak i bez spominjanja još hrpe manje razvikanih igara, ali i naslova koje smo već spomenuli u mjesečnim osvrtima. Naša preporuka je da se za kraj godine počastite nekom igrom koja je pokupila FFA nagradu u svojoj kategoriji ako već niste. Bolje preporuke jednostavno nema!