Gigafon: Najveći softverski promašaji

Nakon prošlog tjedna i hardverskih “failova”, na red su došli sramotni potezi developera igara koji su se, uz financijske posljedice, morali nositi i s opravdanim gnjevom samih igrača.

|1|

Batman Arkham Knight (port za PC)

PC igrači nažalost jako često dobivaju slabe portove konzolaških verzija iako imaju snažnije konfiguracije. Brojni developeri često zanemaruju kvalitetu porta u brojnim naslovima. Prošle godine Warner Bros je iznenadio gaming zajednicu kada su izbacili sramotan port za svoj odličan Batman Arkham Knight naslov. Rocksteady je radio igru primarno za PlayStation 4 i Xbox One u Unreal 3 pokretaču kako bi maksimalno iskoristili snagu konzola i sam engine i rezultati su ispali impresivni po pitanju tehničke stabilnosti. WB je najavljivao superiornu PC verziju u brojnim trailerima, a tu je bila i suradnja s Nvidiom pa su mnogi očekivali solidan port za PC igrače. Izdavač je zapravo outsourceao portanje PC verzije studiju Iron Galaxy koji je izdvojio tim od 12 developera za port igre. Naravno, rezultati su bili očajni. Čak do te mjere da je igra povučena sa Steama i prodaje, a developeri su odgodili ponovni izlazak za nekoliko mjeseci. Čak i nakon brojnih zakrpa, mnogi će reći da igra ni danas ne zaslužuje kupovinu. Kad je izašla, čak ni igrači s najboljim konfiguracijama nisu mogli pokretati igru kako treba. Tu je bilo svega, od problema s framerateom, pa do potpunog nedostatka nekih efekata koje je Rocksteady ubacio u konzolaške verzije. Mnogi su skroz odustali od ovog naslova zbog stanja u kojem je igra bila na PC-u.

|2|

Izlazak Battlefielda 4

Mnogi su itekako upoznati s groznim launchom prvog Battlefielda za next-gen konzole i PC. Očito je da je EA požurivao izlazak igre kako bi bili spremni za launch novogeneracijskih konzola u 2013. Igra nikako nije bila spremna za izlazak, no EA je svejedno pripremio launch za čak 5 platformi i sam izlazak igre bio je katastrofalan. Developeri nisu u potpunosti ispolirali naslov, kao ni sam netcode igre na svim platformama, a sama igra je bila prepuna bugova i problema s konekcijom sa serverima. DICE je dugo pokušavao srediti igru kroz zakrpe, a igra danas broji preko 20 zakrpa i brojne promjene. Igra je imala ogromnih problema s lagom, hit detekcijom , a tu je bio i ogroman problem s rubber bandingom sve dok nisu uveli servere većih performansi. Isprva su mnogi igrači i odustali od naslova s obzirom da je praktički pola godine bila u katastrofalnom stanju, no DICE, točnije njihova nova podružnica DICE LA koja se sastoji većinom od članova bivšeg Danger Close studija, preokrenula je čitavu situaciju i pokazala kako se radi podrška na naslovu koji i danas broji ogroman broj igrača čak 2 godine nakon izlaska. DICE LA uveo  jeCommunity Test Environment koji je donio direktnu komunikaciju s fanovima kako bi stvorili što bolje bojište i projekt se itekako isplatio. Uvedene su brojne promjene i balansi, a sam netcode je doživio totalnu promjenu i u trenutnom stanju radi izuzetno dobro, pogotovo nakon high frequency ažuriranja i tickratea od 45 Hz i preko 60 Hz na PC-ju. Battlefield 4 je i danas na vrhu po broju dnevnih igrača, a čak je igraniji i od novog Battlefield Hardlinea od Viscerala koji je već pao u zaborav. Sudeći po novom Star Wars Battlefrontu koji je imao doslovno savršen launch, izgleda da je DICE konačno razradio svoj Frostbite 3 pokretač pa se svakako nadamo što stabilnijem launchu za Battlefield 5 ove godine. Ipak, uz sve promjene i poboljšanja, sam launch Battlefielda 4 ostat će upamćen kao veliko razočaranje mnogim igračima i zato se nalazi na našoj listi.

|3|

Assassin’s Creed Unity

Ubisoft je poznat po tome da isporučuje igre koje su tehnički jako loše optimizirane i često uopće nisu ni testirane. Sam odnos s igračima je izuzetno loš, a u 2014. su mnogima ostali u lošem sjećanju zbog naslova poput Watch Dogsa i Assassin’s Creed Unityja. Ubisoft je za Unity najavljivao novo doba sa svojim sloganom „This is where next gen starts“, kako bi na kraju isporučili proizvod koji je jedva radio i bio izuzetno loše tehnički odrađen. Igra je bila prepuna bugova i glitcheva, a konzole su imale i velikih problema s performansama po pitanju frameratea. Ubisoft je pokušavao ispraviti probleme brojnim zakrpama, no bez većih pomaka. Igra je imala potencijala sa svojim pokušajem i ponudila zanimljiv tech sa svojim osvjetljenjem i crowd sustavom s ogromnom količinim NPC-ova, no očito je da igra nije imala nikakav QA test i sam konačni proizvod jednostavno nije bio na razini. Bugovi su bili očiti na svakom koraku – od iskakanja NPC-ova, općenitog pop-upa, pa čak i promjena modela likova koji su tek na metar od igrača – Unity je pružio bugove kakve malo koja igra ima. Ubisoft je kasnije kao ispriku pružio besplatan DLC koji je trebao biti u Season Passu, a samim vlasnicima Season Passa je u zamjenu pružio odabir za drugu Ubisoft igru. Ipak, brend je bio trajno oštećen što je vidljivo po slaboj prodaji novog Syndicate naslova, a Ubiosoft je čak odustao od izdavanja nove igre za 2016. i tako prekinuo niz godišnjeg izdavanja novog Assassin’s Creed naslova. Ubisoft je čak izjavio da kad opet vrate Assassin’s Creed IP, da on neće opet izlaziti svake godine.

|4|

Tony Hawk Pro Skater 5

Activisionov novi pokušaj za legendarni serijal na kraju je ispao velika sramota za Tony Hawk brend. Izdavač je imao još jednu godinu licence, pa su požurili s razvojem i napravili sramotnu igru za fanove. Robomondo i Disruptive Games su napravili očajan posao s izuzetno lošom tehničkom izvedom, a i sam gameplay je razočarao mnoge igrače. Gameplay je bio izuzetno pojednostavljen, fizika je imala brojne probleme, a okoliš je bio izuzetno dosadan i prepun glitcheva s detekcijom kolizije. Za razvoj je korišten Unreal Engine 3, a developeri su nakon katastrofalnih ocjena kritičara i fanova odgodili verzije za PlayStation 3 i Xbox 360. Activision je izbacio i patch koji je bio veći od same igre i opet nisu uspijeli popraviti brojne probleme. Obožavatelji definitivno nisu zaslužili ovakav naslov za serijal koji je obilježio skateboard žanr i ponudio mnogima nezaboravna igraća iskustva.

|5|

Watch Dogs

Još jedan Ubisoftov naslov koji je razočarao mnoge igrače. Igra je 2012. zapalila gaming svijet s trailerom koji je sada već ušao u legendu i služi kao pravi primjer za Ubiosftovu tradiciju downgradea novih igara. Watch Dogs je u svom traileru prikazao svijet koji je djelovao kao prava next-gen igra, a sam tehnički prikaz je bio na posve novoj razini za jedan open world naslov. Tu su bili brojni napredni grafički efekti, a umjetna inteligencija je djelovala posebno napredno u sceni na raskrižju na kraju trailera. Ubisoft u konačnom proizvodu nikako nije mogao dostići ovaj vertical slice koji je oduševio igrače na E3-ju 2012. Završna igra je na kraju izašla za šest platformi i Ubisoft je morao drastično sniziti kvalitetu igre i promjeniti brojne funkcije. Čak i nakon odgode za 2014. igra je po izlasku imala brojne glitcheve i bugove te probleme s optimizacijom na PC-u. Konzole su dobile ogroman downgrade, a na PC-u su čak pronađene opcije za napredniji grafički prikaz i opet igra nije ni približno izgledala kao onaj prvi prikaz. Ubisoft je opet ponovio istu priču s The Divisionom u 2013. kada su prikazali još jedan naslov koji opet nije u potpunosti dostigao tu razinu prikaza u 2016. Ubisoft bi mogao prezentirati Watch Dogs 2 na ovogodišnjem E3-ju pa se svakako nadamo da će se odlučiti na realan prikaz bez previše ušminkavanja i lažne reklame.

https://www.youtube.com/watch?v=idA9BEA4Hxs

|6|

Sim City (2013.)

Sim City je jedan od najvoljenijih serijala u industriji videoigara. Na ovoj popularnoj simulaciji gradnje i menadžmenta grada odrasle su generacije. Kada je igra po prvi put najavljena u ožujku 2012., te iste generacije igrača ostale su oduševljene samom pomisli da će dobiti prvu Sim City igru nakon 10 godina i Sim Cityja 4. EA i Maxis najavljivali su modernu grafiku, GlassBox pokretač sposoban u realnom vremenu prikazivati i kalkulirati akcije svakog “Simljana” u igri, poboljšane mrežne mogućnosti… Namjera developera da se potpuno fokusira na međusobnu suradnju igrača, gdje bi igrači dijelili resurse i zajedno razvijali svoju regiju zvučala je zanimljivo. No, oduševljenje je naglo počelo padati kasnijom objavom da će igra biti alwaysonline. Ipak, EA i Maxis igračima su obećavali dovoljan broj servera i uvjeravali nas kako će sve biti u savršenom redu kad igra bude izlazila. Igrači su im, naravno, povjerovali. Igra je izašla početkom 2013., i doslovno ništa nije radilo. Prvih tjedan dana igrači se uopće nisu mogli spojiti na EA-ine servere, a bez konekcije nema ni igre. Narednih 6 mjeseci redovito su nestajali cijeli gradovi, regije, sve što bi igrači kreirali. EA je, naravno, odbijao svaki zahtjev za povrat novca. Uz to, tvrdoglavo se odbijala svaka mogućnost da igračima ponude offline igru, što bi u ono vrijeme riješilo većinu problema. Rezultat? Legendarni Maxis je ugašen, a Sim City serijal je okaljan. Doduše, još uvijek živi na mobilnim uređajima, kao Farmvilleov stariji brat, u koheziji s mikrotransakcijama.

*

Bonus

Konami već godinama radi najgore moguće odluke koje uništavaju omiljene serijale poput Sillent Hilla i Castlevanije, a prošle godine su svakako bili u centru pažnje s potezima oko Kojime, Metal Geara i Sillent Hillsa. Sve o Konamiju čitajte u našem detaljnom FFA Focus članku.