GT Sport zatvorena beta zasad je završila, jedva čekamo pravu stvar

Iza nas je prva faza zatvorenog beta testiranja igre koja je trebala prošle godine izaći, ali je ipak doživjela odgodu od čak godinu dana. Je li to bila dobra odluka? Pročitajte…

Prošle godine je Kazunori „Kaz“ Yamauchi rekao da beta testiranja za nadolazeći Gran Turismo Sport neće biti jer navodno nije bilo vremena, ali se ekipa iz Polyphony Digitala očito predomislila i odlučila odgoditi igru za čak godinu dana te su u međuvremenu najavili zatvoreni beta test koji se maksimalno fokusirao na online komponentu igre. To je zapravo i glavni feature novog GT-a koji pokazuje očiti smjer u kojemu se kreće budućnost serijala – eSports.

Zatvorena beta trajala je skoro četiri mjeseca te sam u tom razdoblju sigurno odvozio stotinjak utrka i nekoliko tisuća krugova u dostupnim autima i na dostupnim stazama. Mora se kazati da je beta verzija igre dobivala mjesečne patcheve zbog kojih ovaj osvrt i kasni par mjeseci, jer ipak nismo znali do kada će sve to biti dostupno i koliko će se igra mijenjati kroz razne zakrpe, načine igranja i ostalo. Nažalost, sadržaj je bio veoma limitiran – 36 automobila i 7 do 8 staza, od koji su dvije bile ovalne, kao i samo jedan pravi „mode“, a to su kvalifikacije i online utrka.

Ono što mi se jako sviđa je dobar osjećaj brzine unutar kokpita, posebno na Nürburgring Nordschleifeu, stazi na kojoj sam i proveo najviše vremena.

Napredak u vizualima i zvuku

Gran Turismo je isto tako poznat po jako dobrom osvjetljenju u svojem serijalu zadnjih 10 godina, pa tako ni GT Sport nije iznimka te se može pohvaliti s jako naprednim osvjetljenjem, posebice kada gledamo snimku utrke koja zbilja izgleda fotorealistično.

https://www.youtube.com/watch?v=ZOjsPzYsnWY

Najbolje se iz prve ruke uvjeriti kako izgleda i zvuči Gran Turismo Sport.

GT Sport je napredovao i na polju samog zvuka automobila. Iako nije na razini nekih drugih racing i sim racing igara poput Forze, Assetto Corse ili Project Carsa, definitivno je napredak za Gran Turismo serijal. Žalosno je što i dalje imamo iritantnu škripu guma u svakom zavoju, i to sa svakim autom, što zbilja narušava atmosferu. Gotovo je nemoguće da ćete vozeći GT3 bolid s trkaćim „slick“ gumama naići na takvu vrstu škripe guma koja je u potpunosti skriptirana i reagira na gotovo svaki pokret gljive na kontroleru, pa makar vozili samo 50 km/h.

Prava simulacija ili ne?

Handling model je vrlo dobar, iako nije na razini primjerice Assetto Corse ili nadolazećeg Project Cars 2, što je i razumljivo jer Gran Turismo ipak pokušava biti nešto pristupačniji naslov za širu publiku. Ponekad se može primjeriti da auti „plutaju“ te da imaju previše lagan stražnji kraj, ali opet ne bi bilo fer da sada sudim o samom handlingu prije izlaska pune igre. Vožnja kontrolerom je standardno jako dobra te mislim da tu nitko neće imati zamjerke.

Korisničko sučelje ilitiga user interface (UI) je veoma, veoma dobro te ima doista moderan izgled, a sama brzina „surfanja“ kroz postavke ja odlična. Puno bolje od dosta zastarjelog i sporog GT5 i GT6 UI-ja. Isto to ne mogu reći za HUD unutar same igre, koji je jako natrpan i nema nikakvu mogućnost prilagođavanja. Brzinomjer, temperatura guma, količina goriva i ostalo rastežu se preko cijele dužine donjeg dijela ekrana te se jedva vidi ostatak kokpita, kao i retrovizori koji su jako važni, pogotovo u online utrkivanju.

HUD žudi za promjenama.

To je jako veliki minus jer gotovo svaka moderna sim racing igra poput Project Carsa nudi potpunu slobodu u dizajnu in game HUD-a. Nadam se da će PD poslušati feedback igrača te ovo ispraviti do izlaska igre jer je HUD stvarno nepotrebno natrpan. Također, FOV filter bi jako dobro došao kao i veća sloboda u podešavanju sjedala unutar kokpita.

Vrlo važan dio GT Sporta u online dijelu je i novi sistem matchmakinga koji nas povezuje s igračima sličnih sposobnosti. Trenutno, „SR“ sistem koji GTS koristi, još uvijek nije najbolji jer ima jako puno mana i nije najpošteniji – jako malo nagrađuje, a puno kažnjava. Primjerice, kada vas udari drugi igrač, on dobije negativne SR bodove što je ok, ali problem je taj što i „žrtva“ dobije negativne bodove zbog drugog vozača. Sistem je doista nepošten i nadam se da će to ispraviti do izlaska igre.

GT Sport nema dinamičnu promjenu vremena, ali je jako zanimljivo vidjeti da se u postavkama mogu vidjeti kišne gume. Hoćemo li dobiti u nekom patchu kišne uvjete? To tek treba vidjeti.

Mrežna igra prije svega, offline je samo dodatak

Gran Turismo Sport nije standardni Gran Turismo. Neće imati 1000+ automobila, već oko 160 na samom launchu igre. Bit će tu i dosta slab izbor staza sa samo 17 lokacija i 28 varijacija. To je puno manje od impresivne liste staza iz kakvu je imao Gran Turismo 6.

Ništa od konačnog suda o kvaliteti prije samog izlaska igre.

Znači li to da će Polyphony Digital forsirati DLC-ove? Ne možemo znati. Ono što znamo je da će ovo biti prvenstveno online igra, pa tek onda single player sa samo 140 offline evenata, koji će služiti tek kao priprema za online dio.

Gran Turismo Sport izlazi 17. listopada 2017., samo za PS4.