Igrali smo Stellar Blade demo: Old school dragulj koji se igra s osmjehom

Par dana prije službenog izlaska demo verzije jedne od najiščekivanijih igara godine, donosimo vam naše dojmove igranja.

Ovaj put službeno

Prije nekih mjesec dana, na vrlo kratak period, mogli ste skinuti neslužbenu verziju demoa ove igre, na što je Sony brzo reagirao patchiranjem greške, ali sada znamo da vrlo brzo dolazi i službena verzija, već 29. ožujka ove godine.

Ova igra već neko vrijeme djeluje kao sleeper hit te svaki novi detalj koji o njoj saznajemo samo potvrđujemo taj feeling. Od činjenice da developer tvrdi da neće postojati nikakvih miktrotransakcija, toga da se sva dodatna oprema (koja je genijalna) otključava in-game, toga da u glazbi sudjeluje studio koji je radio na NieR Automati, toga da developer nije radio PG13 igru pa do ovog čina, do činjenice da temo izlazi praktički mjesec dana prije izlaska igre. Mislim da to dovoljno ukazuje na da je developer siguran u proizvod koji ima, da je to proizvod koji nas mnogim svojim elementima vraća u “staro” doba gejminga.

Za one koji ne žele čitati dalje i spojlati si bilo što uz igru, da sažmemo ono najbitnije – Stellar Blade je ‘roba’!

Sadržaj

U demu vas ne čeka neki izrežirani, odrezani dio, već praktički cijeli uvodni dio igre koji možete proći za nekih 30 minuta ako se žurite i spretni ste, pa do nekih sat i pol, ako puno istražujete, gledate, snimate screenove (opalio sam ih 380 u dva prelaska demoa) ili umirete.

Ako previše slikate za vrijeme borbe, ne piše vam se dobro…

Priču neću puno komentirati, jer je malo nezahvalno nakon tako kratkog odigranog dijela, ali sviđa mi se što nije sve pojašnjeno odjednom, već se detalji otkrivaju retroaktivno, kroz kratke razgovore, cut scene i tekstove.

Nema Eve bez Adama…

Nakon što završite prvu igrivu sekciju, otkriva se još jedna slatka dodatna mogućnost koju vam ostavljamo da otkrijete sami i komentirate ispod nakon što demo izađe. A progress iz demo verzije se prebacuje i na punu igru.

Gameplay

Originalno i kreativno je i pohvalno i super, ali ne mora uvijek biti sasvim originalno da bi bilo dobro, a to se vidi u svakoj pori ove igre. Jako puno elemenata podsjeća na neke druge igre koje obožavam(o) pa tako i gameplay. Podsjeća i na DMC i na Bayonettu i na NieR, ali i na SoulsBorne naslove.

Igra je i krvava

Combat je jako dobar, responzivan te u isto vrijeme mesnat i agilan. Imate light i heavy attack, imate special attack (ovdje se zove beta attack), a kasnije imate i ranged attack. Postoji dodge i parry, ali i perfect dodge i parry te još brdo drugih skillova i comboa raspoređenih u 5 skill treeova, od čega su u demou bila dostupna 3.

Praktični i bogati skill treeovi

U nekim segmentima ćete imati i kratke QT evente, ali tu nisu da oglupe borbu, već da je učine privlačnijom, više flashy, čemu doprinose i jako atraktivni finisheri na boss borbama. Combat se teško može prenijeti slikama, čak ni videima, a kamoli tekstom te ga je najbolje isprobati iz svoje perspektive i zato mi je drago što će demo javno izaći, kako biste se sami uvjerili koliko je igra zabavna.

Osim combata, ima i pentranja po zgradama, traženja skrivenih dijelova i kutija u čemu vam pomaže leteći robot, sasvim nalik podu iz Automate. U ovom kratkom uvodnom dijelu je bilo čak i nekih vodenih dijelova gdje možete plivati i roniti. Malo je prerano suditi odmah po uvodu, ali igra djeluje kao da će biti većinom linearna, ali da se neke sekcije postepeno mogu i otključati te naknadno spajati, slično kao u Bloodborneu.

Postoje i zasjede

Još jedna stvaru koju bih zaista pohvalio je odličan simulator za trening. Vrlo je pristupačan, brzo se pokreće i služi kao odlična baza za vježbanje borbe, kombinacija i skillova.

Vrlo dobar traning mod za uvježbavanje svih opcija

Da ne bi sve bile samo riječi hvale, imam dva elementa koja me nisu oduševila. Iako je borba odlična, pentranje nije toliko glatko, već je na trenutke ukočeno, pogotovo kad se treba okrenuti i odabrati jednu malu točku, npr. kada treba naciljati neki element od kampa ili neku bravu. A nekima će možda malo zasmetati i kamera, ako su frenetični u borbi te se zabunom sa R3 odfokusiraju od neprijatelja.

Atmosfera

Ovaj prvi dio igre dostupan u demou najviše podsjeća na NieR Automatu. Tome najviše pridonosi muzika, koja u 50% slučajeva dosta podsjeća na taj Automatu, iako nije baš na toj razini perfekcije. Osim muzike, i ovdje se radi o budućnosti u kojoj je Zemlja napadnuta i uništena, vlada osjećaj napuštenosti i samoće te postepenog otkrivanja kako i zašto je došlo do toga.

Tmurna atmosfera u napuštenom gradu

Čak je i nakon baš prvog uvodnog dijela, kad dođete u taj grad na Zemlji, cijela paleta boja drugačija. Sami početak je šaren i eksplozivan te dominiraju jake boje, dok se u tom napuštenom gradu cijela atmosfera mijenja u neku sujetnu, pastelnu, mračnu paletu čemu još pridonosi i konstantna kiša, čiji efekti se lijepo manifestiraju poput na leći kamere.

Ovo baš i ne izgleda kao udobno, a možda se i varam…

Za punu atmosferu predlažem odabrati korejski voiceover s engleskim titlovima jer nekako bolje paše od engleskog.

Stellar Blade sadrži i campove – mala izolirana mjesta na kojima se Eve (još nisam rekao da se tako zove glavna protagonistica igre, sram me bilo…) može odmoriti, prikupiti snagu i kupiti neke predmete za pomoć u daljnjoj borbi. Osim toga, tamo možete mijenjati glazbu kao na jukeboxu, učiti skillove, nadograđivati opremu, a kasnije i craftati novu. E da, ima još jedna stvar – fast travel koji je vrlo slatko izveden koristeći telefonsku govornicu (i koji se ne plaća op.ur.).

Eve tu nije sama, već joj (kao što daje naslutiti ime) pomaže Adam s kojim ponekad razmijeni koju riječ o Zemlji, o događajima koji su se dogodili, priča o povijesti i malim stvarima koje vesele, poput knjiga, glazbe ili zemljopisnih karata.

Izvedba i mogućnosti

Ono što je mnogima najbitnije za akcijsku igru, Stellar Blade podržava tri različite izvedbe od kojih se najljepša vrti u 30 frejmova, a ona najbrža u stabilnih 60. Podržava i HDR iako u tom kišnom i tmurnom gradu ne dolazi toliko do izražaja.

Moguće je mijenjati postavke za motion blur i camera shake, igrati se s HUD-om – od prikazivanja, preko pozadine do veličine. Čak postoji i opcija podešavanje duljine Eveinog repića. Dal’ je srednje dug ili jako dug!

U svakom slučaju, izgleda zaista atraktivno, nema trzanja ni zastajkivanja, kako kod animacija, tako ni kod istraživanja ili borbe.

A ono najbitnije

Za kraj moram spomenuti ono zbog čega mnogi iščekuju ovu igru više nego ja BMW-ovu Neue Klasse, a to je odabir modela za Eve kompletno s vizualnim identitetom. Da, istina, developer se ovdje prilično potrudio (a Sony nije cenzurirao) servirati izuzetno atraktivnu osobu kao model te ju još k tome montirao u izuzetno maštovite, atraktivne i oskudne modne kreacije. Sve skupa je začinjeno s odličnom jiggly fizikom pa vjerujem da će mnogi biti oduševljeni.

Tih modnih kreacija je dostupno četiri komada, a ako “slučajno” unequippate jednu od njih, dobit ćete jednu po čijem imenu (skin) možete zaključiti kakva je. Ukupno će u punoj igri biti preko 30 različitih outfitova i svaki će se moći zaraditi igranjem. Ako je suditi po ova prva četiri, kreacije će biti vrlo kreativne, maštovite i atraktivne. Mislim, jasno da će većina prvo vidjeti te senzualne elemente, ali i osim toga, pogledajte samo taj prvi outfit s kojim Eve počinje – mix lateksa, čipke, kravate i nekakve prozirne plastike koja se na leđima pretvara u krila.

Osim atraktivnih outfitova za Eve, baš bih pohvalio i kreativan i groteskan dizajn monstera, a sudeći po bazi koja je dostupna u demou, ispada da će ih biti 60-ak različitih, tako da sve pohvale kreativnom timu.

I za kraj, na temelju ove prve sekcije ja zaista ne mogu predvidjeti ocjenu koju će zaslužiti puno izdanje. Treba preći cijelu igru, odigrati priču i definirati, ali ako je suditi po ovome, teško je ne iščekivati Stellar Blade s osmjehom na licu. Djeluje kao baš pravi old school dragulj za gejmere.

Svaka čast korejskom SHIFTUP-u, kojima je prva igra uopće za konzole!