Isprobali smo Gwent: zaraznu kartašku verziju mračnog svijeta Witchera

Geralt! Ja biram TEBEEE!

Davne su 2015. godine proroci najavili budućnost, a da toga nisu ni bili svjesni. “Ovaj Gwent bi bio j***n za igrati s frendovima.” Riječi su to koje su odjeknule maštom ispunjenim hodnicima CD Projekt RED-a i motivirale talentirani tim da nas počasti upravo tom vizijom budućnosti. Dvije godine poslije, otvorena beta Gwenta dostupna je svima, a FFA je uskočio na kartaška bojišta.

Gwent? Jel se to jede?

Ako ste igrali The Witcher 3, upoznati se s Gwentom. Za one koji ne znaju, riječ je o mini igri u sklopu dragog nam istočnoeuropskog RPG-a u kojoj se dva igrača natječu u kartaškim dvobojima koji dosežu napetost miješanja gemišta i bele. Sistem je vrlo jednostavan, no zbog svih kombinacija koje vaš taktički um može složiti lako postane vrlo kompleksan. Postoje pet klasa karata: siege je klasa u koju spadaju velike beštije i najglomaznija mašinerija za osvajanje dvoraca ili rezanje valova; srednja klasa zove se ranged te u nju spadaju trupe koje napadaju sa sigurne udaljenosti, među koje spadaju i vješti vilenjački strijelci, jer im bliska borba nije najjače područje; close combat klasa govori već svojim imenom da spada na prvu crtu bojišnice; određene jedinice dovoljno su fleksibilne da mogu zauzeti bilo koju od tih pozicija; specijalne karte pak određuju promjenu vremena na bojištu ili dodaju/oduzimaju snagu trupama. Također postoji i takozvana leader karta koja se može jednom u dvoboju iskoristiti te među njima možemo naći poznatog kralja Temerije, Foltesta ili pak Eredina, vođu Wild Hunta. Za sad jednostavno, zar ne? Idemo malo bolje analizirati.

Izrada karata vrlo je jednostavno riješena te omogućuje novim igračima lako snalaženje.

Jedinice svih klasa, osim posljednje spomenute, dobivaju jednu od tri predodređenih boja: brončanu, srebrnu ili zlatnu. Zlatne karte ne mogu se maknuti s bojišta do kraja runde te im se ne može oduzimati snaga. Srebrne karte jače su od brončanih, no jednako osjetljive. Trik je u tome što srebrne karte imaju neku posebnu moć koja može osnažiti vaše trupe ili pak oslabiti protivničke. Na kraju su brončane, obične karte koje također imaju određene moći, no nisu toliko jake kao kod srebrnih te često završe kao hrana za topove. U to još trebamo ukomponirati i posebnu vrstu karata – špijunske – koje bacamo u suparničke redove čime ih na tren osnažujemo. Međutim, taktički genije u nama će to znati iskoristiti. Naime, bacanjem špijunske karte najčešće dobijemo šansu ponovno vući kartu iz decka, a broj karata igra veliku ulogu u svijetu Gwenta. Sve to radi se s kartama koje predstavljaju predivno animirane likove iz Witcher lorea. Ta čudovišta, ti likovi i te trupe smješteni su u pet frakcija: ogromno carstvo Nilfgaarda, siromašna, ali srčana Sjeverna kraljevstva, opasna i jeziva čudovišta, hrabri vilenjaci i patuljci Scoia’taela te vikinško-hladni Skellige. Sada kad smo prošli osnove, idemo proučiti što nam je to novoga donijelo otvoreno beta testiranje.

Developer koji sluša veće je osvježenje od ledenog čaja usred ljeta

Zatvoreno testiranje krenulo je 25. listopada prošle godine te je trajalo sve do kraja svibnja kada su, napokon, svi gameri željni nove doze Geraltovog svijeta dobili priliku zaigrati Gwent. Promjene su bile velike pa krenimo od najvećih. Veliki, ali stvarno veliki broj karata doživio je rebalansiranje. Problem zatvorene bete bio je upravo u balansu. Naime, prigovaralo se na problematiku prejakog decka čudovišta na koji se teško kontriralo. Štoviše, upravo je to bio deck na koji biste najčešće naišli. CDPR odlučio se na drastičan potez – promijenili su vrijednosti gotovo svake karte čime su stvorili skoro novu igru. Svatko se trebao ponovno prilagođavati taktikama na koje je inače naučen što je odmah dalo i dozu izazova veteranima zatvorenog testiranja. To je u isto vrijeme uzrokovalo veću raznolikost u biranju decka, stoga je napokon bilo lako naići na predstavnike svih pet odjela.

S ovim ćete se ekranom često sastajati. Naime, tu se događa sva magija izrade deckova.

Pred kraj zatvorenog testiranja pojavila se mogućnost crossplay igranja između PC igrača i onih na Xboxu. Otvorenom betom su i igrači PlayStationa dobili priliku zaigrati Gwent. Sve bi to palo u vodu da je netcode loš, no imao sam sreće i gotovo nikada nisam naišao na probleme s konekcijom. Igra je skoro čitavo vrijeme spajala nakon manje od pola minute čekanja te su runde koje bi završile prekidom konekcije bile nepostojeće. Sam dizajn korisničkog sučelja većinom je elegantan, no određene odluke su me iznenadile. Recimo, prilikom promjene karata ili novog izvlačenja, tamni ekran prekrije čitavo bojište te vam stvara nepreglednost. To pogotovo škodi kod spomenutog novog izvlačenja jer morate imati u glavi sliku toga što ste odigrali kako biste odabrali pravu kartu za vas. Srećom pa rijetko mi se dogodio problem da igra nije registrirala specijalnu sposobnost određene karte, no kažem, riječ je o vrlo rijetkoj situaciji, ali ipak podosta važnom elementu koji bi se čim prije trebao popraviti.

Prije nego što krenete u borbu, morat ćete odabrati jedan od složenih deckova.

Osim online igre, dobili smo i prvi prikaz singleplayer izazova kojima možemo otključati nove leader karte za svoje pažljivo složene deckove. Uvedena je i nova valuta te više nemamo samo scrap i ore već je ovaj put i dodan meteorite powder. Riječ je o vrlo rijetkoj valuti koja vađe karte pretvara u premium model. Jednom kada karta postane premium, njena ilustracija postane pokretna te se možemo diviti snazi golema ili Geraltovom vještom skidanju drownerskih glava. Interesantno je da, naravno, sve to možemo i kupiti pravim novcem, no ovdje free-to-play model itekako dobro funkcionira. Štoviše, smatram da upravo taj model može dovesti do iskustva te vas natjerati da razmišljate na gwentovski način. To je iskustvo koje ne možete steći kupujući bačve (da, karte dobivate u bačvama, a svaka vam daje pet karata) pravim novcem.

Izgled bojišta bit će poznat povratnicima iz trećeg nastavka.

Kao i ostale kompetitivne igre, Gwent isto ima sistem levela. Za određeno iskustvo koje skupite, povisit ćete se za jedan level. Svaki level donosi određene nagrade. Možda dobijete ekstra bačvu s novim kartama, možda baš onoliko orea koliko vam treba da kupite novu bačvu. U suštini je to tradicionalan princip, no princip koji i dalje funkcionira kako je zamišljen. Sistem nagrada lako me poticao na daljnje igranje. Dakako, postoji i ranked način igranja koji se otključava tek kada dosegnete 10. level. On nosi više nagrada, ali kako vaš status raste pobjedama, tako i pada gubitcima, stoga pažljivo birajte kada i s kojim kartama ete se upustiti u pravu borbu.

As u rukavu

Otvorena beta pružila je mnoge nezaboravne trenutke. Onoga momenta kada uspijete zadnjim potezom pobijediti protivnika s jedan razlike ostat će vam urezani u pamćenje. Unatoč određenim problemima s bugovima, Gwent je vrlo ispolirana igra već u svojoj beta fazi. Budućnost Gwenta nije samo u rukama CDPR-a, već i samih igrača. Zajednica je vrlo aktivna te svojim komentarima i raspravama konstatno pomažu da Gwent postane što ugodnije iskustvo. Ukoliko volite kartati te ukoliko volite Witcher sagu, nemate što čekati. Pravac na Gwent i vidimo se!