FFA Focus: Istražujemo koliko su (zaista) PlayStation Neo i Xbox Scorpio spremni za VR i 4K rezoluciju

Sony i Microsoft odlučili su iduće poglavlje u razvoju konzola posvetiti novim tehnološkim standardima (primarno 4K rezoluciji i prikazu 10 bitne boje) te podršci za igranje u VR modu. U nastavku istražujemo jesu li nadolazeće konzole dovoljno snažne za ispunjavanje ovih prilično ambicioznih obećanja.

Zadnja generacija konzola tek je na aktualnom E3 sajmu doživjela svojevrsnu prekretnicu koja je označila potpuni fokus na igre aktualne generacije uz predstavljanje novih IP-ova a Sony i Microsoft već su definirali glavne odrednice novih konzola.

Nadolazeće konzole razvijaju se kako bi se konzolaškoj publici mogla ponuditi dva nova trenda gaming industrije, igranje u 4K rezoluciji te putem VR periferije.

Obje novine međutim, zahtjevaju neke nimalo praktične uvjete a koji se tiču skupog i zahtjevnog hardvera za izvođenje i prikaz navedenih tehnologija. Konkretno, za izvođenje igara u 4K ili VR-u trebati će vam snažna PC konfiguracija te 4K TV/monitor te Oculus Rift ili HTC Vive za VR. Ukupan trošak za ovakvu vrstu gaming višestruko prelazi cijenu i najskupljih konzola. Utoliko je poseban izazov omogućiti 4K i VR standarde na konzolama.

Xbox Scorpio prva je službeno najavljena konzola koja obećaje ispunjavanje 4K i VR standarda. Moćni GPU od čak 6TF uz CPU od 8 jezgri (za koji se spekulira da je iz nove Zen serije) te izvrstan bandwith od 320GB/s svakako daju do znanja da Microsoft nije štedio na specifikacijama nove konzole te da su ozbiljni u isporučivanju 4K i VR standarda. Najbliži GPU ekvivalent najavljenom Scorpiu jest AMD-ov 390X koji moderne igre izvodi u 4K rezoluciji u 30-40 sličica u sekundi u najvišim vizualnim postavkama.

Kada tim pefromansama pridodamo i tipične konzolaške prednosti poput unificiranog sistema i low level pristupa hardveru, možemo sa sigurnošću zaključiti da je Scorpio spreman za 4K prikaz. Potrebno je istaknuti i faktore koji potencijalno narušavaju prednosti konzola poput činjenice da će se (većina) igara razvijati za slabiju (Xbox One/S) te jaču (Xbox Scorpio) platformu ali i za konkurentski PS4/PS4K  što bi moglo ugroziti optimizaciju izvođenja za pojedinu platformu te činjenicu da su i na PC-u ostvareni određeni pomaci u low level pristupu hardveru. Međutim, kada se podvuče crta ne vidimo razlog da Xbox Scorpio ne isporuči preko 30 fps-ova u 4K rezoluciji. 4K pri 60 fps-ova nije realna opcija bez vizualnih degradacija ili trikova u vidu dinamične rezolucije, nativnog izvđenja u nižoj rezoluciji uz upscale ili slično. 

Za VR prikaz, Scorpio će se oslanjati na Oculus Rift (i vjerojatno HTC Vive) koji ima(ju) ukupnu rezoluciju od 2160×1200 px (1080×1200 px po oku) te zahtijeva(ju) izvođenje u 90 fps-a. Zahtjevnost  izvođenja navedenih standarda usporediva je sa 4K izvođenjem na klasičnom displayu u igrivim fps-ovima stoga ni u ovom slučaju nema sumnje u sposobnosti Xbox Scorpia. 

Situacija u Sonyjevu taboru nešto je kompliciranija. PS4K (PS Neo) vjerojatno će imati GPU snage 4.2 TF, CPU Jaguar jezgre na 500 Mhz više taktu spram PS4 procesora (2.1 Ghz spram 1.6 Ghz) te blago povećani bandwith od 218 GB/s (spram 176 GB/s kod originalnog PS4). Navedene karakteristike teško da su dovoljne za izvođenje u 4K u minimalnom broju fps-ova. Vjerojatnija je opcija nativnog izvođenja u 2K rezoluciji uz naknadan upscale na 4K.

Što se tiče VR prikaza, Neo će koristiti Sonyeve VR naočale koje zahtijevaju između 60-90 sličica u sekundi pri 1080p rezoluciji (960 x 1080 px po oku). Ostaje za vidjeti hoće li Sony u zadnji tren reagirati na specifikacije Xbox Scorpia budući da u trenutnom omjeru snage Neo ne samo da uvelike zaostaje za Scorpiom nego je i neuvjerljiv glede izvedbe igara u 4K rezoluciji. Ako Sony cilja na tehnološki paritet konkurenciji te autentičnu 4K konzolu onda bi PlayStation Neo trebao biti snažniji nego što se trenutno planira.