Microsoft i Game Pass gaze prema tronu gaming industrije

Nakon objave vijesti da je Microsoft kupio Bethesdu internet je eksplodirao. Vijest je uzdrmala gaming scenu i ne prestaje se nagađati kako će to utjecati na budućnost industrije. Banovi na gaming forumima (uključujući i FFA) padaju kao kruške, a svi nastoje razjasniti situaciju i utjecaj najnovijih događaja na budućnost gaminga.

Godinama se gaming scena dijelila na pobornike PC-a, PlayStationa, Xboxa i Nintenda. PC gameri, zbog tehničkih razloga, uvijek su preferirali i preferirat će tu platformu. Nintendo se svojim igrama, ekskluzivama i konzolama izolirao od ostatka industrije i živi u svom malom neovisnom svijetu koji ga, barem za sada, čini imunim na promjene u industriji. Jedina se prava trka posljednjih godina vodila između PS-a i XB-a jer su se, unatoč svojim bazama fanova, borili za isti dio tržišta i potrošače sličnih preferencija.

U ratu između PS-a i XB-a prevagu su nosile igre i PS se godinama činio kao bolji izbor iz pozicije raspona igara koje pokriva. Iako su obje konzole većinski nudile iste igre, multiplatform naslove, Sony je uz njih štancao kvalitetne ekskluzive koje su mu donosile značajnu prednost u prodaji konzola i milijune zaluđenih fanatika. Samim time, malo je vjerojatno da će Bethesdine igre doći na PlayStation jer je kupovina cijelog studija i iskrcavanje 7,5 milijardi dolara veliki taktički potez Microsofta kojim nastoji okrenuti omjer ekskluzivnih igara u svoju korist.

Microsoft želi preuzeti primat i pomesti konkurenciju

Microsoft je godinama pasivno i nezainteresirano promatrao dominaciju PlayStationa i stihijski tumarao bez ideje i plana. Teško je oteti se dojmu da je Xbox u tom periodu postojao isključivo za održavanje Microsofta na gaming tržištu dok ne odluče što će sami sa sobom i ne skuju plan kako ga preuzeti.  Po svemu sudeći, Microsoft napokon ima plan i čvrstu viziju te sve napore ulažu u popularizaciju Game Passa, što im trenutno ide jako dobro s obzirom na 15 milijuna aktivnih pretplatnika. Konkurentski servis PS Now, usporedbe radi, ima tek nešto više od 2 milijuna pretplatnika i teško je da će se dugoročno moći nositi s Game Passom, prvenstveno zbog činjenice da Sony nije ni približno bogat kao Microsoft i da si ne može dozvoliti „bacanje novca“ na popularizaciju.

Cijela situacija, i Microsoftovo krcanje para, vrlo vjerojatno će se negativno odraziti na Sony. Preuzimanjem studija i štancanjem ekskluziva, koje najvjerojatnije uskoro kreće, Microsoft je najvećem konkurentu bacio rukavicu u lice, a fenomenalnom cijenom i ponudom Game Passa cilja na privlačenje casual gamera iz svih tabora. Najtvrdokorniji gameri i lovci na trofeje s drugih servisa neće se svojih virtualnih dostignuća odreći tako lako na uštrb (budućih) ekskluziva i financijske pogodnosti koju Game Pass nudi, no prosječnim igračima, koji čine većinu, Game Pass je fantastična ponuda i omjer vrijednosti za novac.

Game Pass pomalo postaje, i postat će, mainstream gaming platforma. Ono što je Netflix za filmove i serije, Game Pass će biti za gaming. Nije cilj Microsofta samo prestići Sony, s kojim godinama muku muči, već preuzeti primat na gaming sceni i „pomesti“ konkurenciju. Konvencionalna podjela gamera po platformama, iznesena na početku, više neće imati toliki značaj jer Game Pass ruši sve granice i postaje sam sebi svrha. Ostaje vidjeti kako će se sve veća popularnost Game Passa odraziti na konkurentske servise, kao što su Steam i Epic, no u svakom slučaju očekuju nas zanimljiva vremena.