Najava | F1 2016

Studio Codemasters odlučio je poslušati fanove za ovogodišnju službenu F1 igru te iz prikazanog u trailerima, ali i iz osobnog iskustva s BETA verzijom igre, može se zaključiti da ove godine F1 2016 uistinu obećava!

Prošlogodišnja F1 igra nije bila na razini koju su fanovi očekivali prelaskom na trenutnu generaciju konzola. Igri je nedostajalo dubine u samoj karijeri u kojoj po prvi puta nismo mogli kreirati vlastitog vozača već smo morali izabrati jednog od vozača iz stvarnog natjecanja bez ikakve mogućnosti prilagođavanja, a time i bez određene imerzije koja se traži u F1 igri. Prošlogodišnju igru također je obilježio i nedostatak Safety Cara koji se vraća ove godine.

F1 2016 će sadržavati karijeru u trajanju od 10 sezona s mogućnošću potpunog prilagođavanja našeg vozača kojemu ćemo moći dati ime, broj na bolidu te izabrati neki od ponuđenih avatara, tako da će se naš vozač moći pojaviti i na podiju ako eventualno pobijedi u utrci. U Carrer modu također nas očekuje i osobni PR agent koji će davati smjernice u karijeri kako ne bismo dobili nogu iz momčadi, kao i osobni inženjer s kojim ćemo moći komunicirati u utrci kao i izvan trkaćeg vikenda na razvijanju samog bolida, a sve samo da bismo bili kompetitivniji na stazi i možda sa slabašnim Sauberom se do kraja sezone boriti protiv moćnog Red Bull Racinga ili Williamsa. Postoji cijeli niz R&D razina za razvijanje bolida, a koristiti će se XP bodovi koje ćemo zarađivati na slobodnim treninzima i zadacima koje nam postavlja inženjer. Tako će veći broj XP bodova i značiti i brži razvoj bolida.

Rekoh već da se vraća i Safety Car koji bi svojim izlaskom trebao začiniti tijek utrke, baš kao i u pravom natjecanju, ali Codemasters je odlučio otići i korak dalje i ubaciti VSC (Virtual Safety Car) koji se koristi prilikom manjih incidenata na stazi.

{gallery}f2016{/gallery}

Studio Codemasters ubacio je i formacijski krug (ilitiga po naški krug zagrijavanja pred početak utrke) koji smo zadnji puta vozili u F1 2006 (tada je developer bio Studio Liverpool). Nije baš najuzbudljivija novost, ali za mene kao i druge hardcore fanove F1 i F1 igara ovo je uzbudljiva mogućnost koji su ubacili na zahtjev igrača i fanova nakon dugih 5 godina. Manualni startovi su isto novost ove godine te se nisu nikada prije pojavili u službenoj F1 igri, tako da će to imati veliki značaj na startu svake utrke. Bit će bitno i vrijeme reakcije igrača jer igra od nas zahtijeva da održimo određeni broj okretaja i u pravom trenutku pustimo kvačilo da bismo imali što bolji start (ili puno lošiji), sve ovisi o nama.

Kada smo kod riječi “manual” onda se treba spomenuti i “manualni” ulazak u boks koji se prijašnjih godina činio poprilično rutinski – udariš po gasu pa te igra sama uspori na samoj crti ulaska kroz bokseve, ali to neće biti slučaj ove godine. Sada će se morati paziti na brzinu kojom ulazimo u boks te će igrač morati sam usporiti na zadanu brzinu inače se lako pokupi “drive trough” kazna koja uništava cijelu utrku, naravno, opravdano.

Multiplayer će ove godine sadržavati puni grid, znači do 22 vozača naspram prošlogodišnjih maksimalnih 16, što je odlična vijest za razne online lige koje se održavaju. Ovo će olakšati njihovu organizaciju kao i dodatnu imerziju punog grida s 20+ igrača, no Codemasters su željeli otići i korak dalje, pa će ovogodišnji F1 2016 po prvi puta sadržavati multiplayer prvenstvo koje možemo kreirati sami te se natjecati protiv drugih “real life” igrača. Velika će to biti novina i samo se nadamo da će sve raditi stabilno i kako treba, za razliku od prošle godine, a mi ćemo time dobiti puno bolje iskustvo.

https://www.youtube.com/watch?v=AcIf4wC0H3c

Editor “Time of day” također je jedan od noviteta, manjih doduše, ali zanimljiv za F1 igru koja ima dinamičnu promjenu vremena već 5 godina, a studio Codemasters odlučio je iskoristiti svoj engine na najbolji način, što će nama igračima omogućiti biranje doba dana kada želimo voziti. Primjerice, možemo voziti po Monacu u sumrak ili u samu zoru, a stazu u Singapuru možemo pretvoriti iz noćne utrke u utrku po danu. Manja novost, ali definitivno vrijedna spomena.

Može se još spomenuti i unaprijeđeni model oštećenja koji će imati i skroz novi “Simulation mode”. On će biti vrlo osjetljiv na kontakte s drugim bolidima te ćemo vrlo lako moći odlomiti komadić prednjeg krila koji bi mogao utjecati na performanse bolida, pa tako i na našu utrku i karijeru.

F1 2016 izlazi 19. kolovoza za PlayStation 4, Xbox One i PC.