Što nas očekuje u najvećem virtualnom svemiru ikad?

Utorak 10. 8., dan kad će započeti najveća kušnja naših života. U našoj najavi saznajte zašto se za No Man’s Sky pripremamo kao za početak globalne apokalipse.

Što je to No Man’s Sky? Što ćemo raditi u igri? Pitanje je to s kojim se i najzagriženiji pratitelji ove igre svakodnevno suočavaju. Autor teksta je svakako jedan od njih, stoga je teško objasniti pomiješani miks emocija koji se kao na traci izmjenjuju posljednjih tjedana. Kako kontrolirati očekivanja od igre koja nudi gotovo beskonačan broj planeta za istraživanje i platformu iz snova svakog obožavatelja SF zabavnog sadržaja? Nećemo duljiti s uvodom, ‘ajmo probati objasniti što je to No Man’s Sky.

Čitav svemir na dlanu

No dobro, ipak nije “čitav svemir” u pitanju. Ali gotovo da jest, jer broj planeta u NMS-u mjeri se u kvintilijunima. Naziv veličine broja koji čak ni Google ne poznaje, a radi se o broju s trideset nula. Dakle, u NMS-u ćemo putovati kroz svemir s preko 18 kvintilijuna planeta raspoređenih kroz više galaksija. Točnije: 18446744073709551616 planeta ili 1.8×1019.

Svaka zvijezda je dostižna i svaka donosi još desetak planeta u svojem sustavu. Samo mali djelić onog što nas čeka.

Svaki planet će biti drugačiji, svaki će biti poseban na svoj način, a ono što svakako golica maštu je činjenica kako će svaki planet biti “veličine planeta”. Dakle, realno je očekivati planet veličine Zemlje, ili čak Jupitera! Planeti će se unutar sunčevog sustava ponašati slično kao i u stvarnosti te će isto tako imati slične odlike. Tako će planeti orbitirati oko svog sunca, sateliti oko planeta, a planet će se rotirati oko vlastite osi izazivajući tako realnu promjenu dana i noći na samoj površini planeta. Planeti bliži suncu bit će topliji, imat će vodu i složenije sustave života, dok će oni udaljeniji biti hladniji i manje poželjniji za život. Neki će biti radioaktivni, neki dosadni, a oni zanimljiviji s naznakama života bi trebali biti nešto rjeđi.

Kako je to moguće

Sve stvoreno u igri kreirano je proceduralnom generacijom. Prava zvijezda igre zato je matematički algoritam, koji je odgovoran za sve u NMS-ovom svemiru. Upravo je na razvoj i uštimavanje algoritma potrošen najveći dio vremena razvoja igre unatrag zadnje četiri godine. Tako je u igru implementiran vlastiti periodni sustav, od kojeg su mnogi materijali i minerali izmišljeni, a NMS-ov matematički algoritam svakom je elementu dao njegovo mjesto u svemiru. Dakle, svaki planet, svako drvo, svaki kamen sastavljen je iz elemenata NMS-ovog periodnog sustava.

Sve što vidite je uništivo i sastavljeno je kompletno iz vlasitog NMS-ovog periodnog sustava.

Svemir u No Man’s Skyju jedan je veliki sustav, uštimavan godinama, gdje je sve što vidimo međusobno usko povezano. Tako ćemo većinu toga što vidimo moći i uništiti, skupljati materijale od kojih je objekt sastavljen, pa unaprijeđivati sebe, vlastiti brod i pripadajući mu pogon, odijelo i ostalo. Što nas dovodi do sljedećeg segmenta u No Man’s Skyju – preživljavanje.

Koji je cilj igre i kako ga ispuniti?

Igra nas na početku stavlja na sam rub galaksije. Na raspolaganju ćemo imati samo osnovnu opremu i brod bez goriva potrebnog za međusolarno putovanje. Iako imate slobodu raditi što želite, igra će vam diskretno sami centar galaksije ponuditi kao cilj. Kako biste došli do tamo, ili se pak uopće pomaknuli iz početnog sunčevog sustava, trebat ćete se dobro pomučiti. Trebat će sakupiti resurse u vidu goriva i materijala za unapređenje opreme što će biti moguće na dva načina – pa ćemo birati između mirnog ili agresivnog pristupa igri, ili ćemo kombinirati.

Za sve pacifiste, tu je rudarenje planeta i asteroida, a potom i trgovina materijalima na brojnim svemirskim stanicama smještenima na površinama planeta ili njihovih orbita. Ekonomija u NMS-u trebala bi biti kompleksna do te mjere da će materijali iz jednog sunčevog sustava biti vredniji u drugom, udaljenijem sunčevom sustavu. Igrači će moći osmisliti i realizirati vlastite trgovinske rute unutar NMS-ovog svemira, pa preprodajom graditi svoje carstvo i tako si “kupiti” kartu do centra galaksije.

Istovremeno, onim igračima koji vole nešto agresivniji pristup preostaje napadanje i pljačkanje drugih frakcija i svemirskih stanica. Iako bi to trebala biti nešto produktivnija, odnosno brža solucija napredovanja, morat ćemo biti oprezni jer bismo se mogli zamjeriti frakciji koju napadamo, a potom izgubiti glavu u pravom malom svemirskom ratu izazvanom našom “neprimjerenom” reakcijom.

Na planetima se treba ponašati pristojno i uzorno, inače će biti problema s ovim robotićima.

Neovisno koji pristup odabrali, oprema će se nadograđivati, gorivo sakupljati i polako ćemo napredovati prema centru galaksije. Međutim, što nas čeka u tom famoznom centru? To nitko ne zna i o tome možemo samo nagađati.

Ovo je igra za istraživače

Jednom kad igra krene u prodaju, sve što napravimo u NMS-ovom svemiru spremat će se na servere. Svaki planet kojeg posjetimo možemo imenovati. Ako ikad neki drugi igrač posjeti planet kojeg smo mi otkrili, igra će mu jasno dati do znanja tko ga je otkrio. Sve što otkrijemo u igri, spremat će se u posebnu enciklopediju koja će se dijeliti i s drugim igračima.

Isto vrijedi i za životinjske vrste, kojih također, zahvaljujući proceduralnoj generaciji i moćnom NMS-ovom algoritmu, ima skoro pa beskonačno. Tako ćemo nailaziti na različite vrste životinja, od kojih neke svojim izgledom i ponašanjem mogu prilično šokirati igrača. Nikad ne znaš što će ti NMS-ov algoritam prirediti. Uostalom, to ne znaju ni autori igre. Međutim, ako nam se neka vrsta ne sviđa, možemo upotrijebiti vlastiti arsenal oružja pa je istrijebiti s planeta. Iako, ne znamo zašto bi itko to radio. Ali dobro je znati da se može.

Mnogi od nas će se uputiti u potragu za planetom prikazanim na E3-ju 2014. godine.

Ipak, ako netko i pokuša, život će mu zagorčati tzv. Sentinelsi, robotska vrsta zadužena za čuvanje planeta. Ako Sentinelsi zaključe da na određeni planet niste sletjeli s dobrim namjerama, imat ćete problema. Tako će svako pretjerano razaranje planeta i rudarenje, napadanje infrastrukture ili životinjskog svijeta biti sankcionirano, a igrač će biti primoran pobjeći s planeta kako bi sačuvao živu glavu.

Kooperativno igranje i interakcija s drugim igračima

No Man’s Sky moguće je igrati online i offline, dok ćemo čitav svemir dijeliti i s drugim igračima. Međutim, dok je u teoriji moguće susresti druge igraće, napadati i trgovati s istima, u praksi će to biti teško ostvarivo. Toliko teško da su i kreatori igre izbjegavali igru reklamirati kao online iskustvo. S obzirom na veličinu NMS-ovog svemira i broj planeta, jako su male šanse da ćemo ikada uopće sletjeti sletjeti na planet koji je netko otkrio prije nas.

Budući da je developer bio tajnovit po ovom pitanju, možemo samo nagađati kako će se u praksi odvijati međusobni susreti igrača. Uvijek kao opcija postoji međusobni dogovor igrača za susretom na točno određenoj koordinati unutar galaksije. Međutim, kad se igrači međusobno i susretnu, neće biti jasnog indikatora da se radi o drugom igraču. Možda čak i dođe do susreta s nekim, a da to nikada nećete znati.

No Man’s Sky kao brdo upitnika

Teško je u tekstu ovakvog formata opsežno pokriti ovu izrazito kompleksnu igru. Međutim, važno ju je predstaviti onakvom kakva ona realno jest. Ako ste, recimo, maštali o Minecraftu na steroidima, ova igra će vas ostaviti razočaranima.

Rekli bismo da je glavni fokus No Man’s Skyja istraživanje. Iako će igra na dosta polja biti bezgranična, istovremeno će imati dosta ograničavajućih osobina. Tako bismo iz do sad prikazanih materijala mogli zaključiti da ni jedan segment igre neće biti na razini nekih drugih razvikanijih igara, dok bi sve to skupa kao jedna mješavina moglo funkcionirati prilično dobro.

Nitko ne zna što nas može čekati na površini ovog planeta. Pa ni sam Sean Murray.

Dinamična ekonomija, borbe, priklanjanje frakcijama i sudjelovanje u borbama među istima, rudarenje i craftanje… sve će to na kraju pasti u vodu ako svemir ne bude raznovrstan i dinamičan. No Man’s Sky je igra koja puno toga inicijalno nudi, a istovremeno postavlja još više pitanja. Srećom, čekanje se bliži kraju i većinu odgovora ćemo saznati već idući tjedan.

Igra će u Europi biti dostupna od utorka, 10. 8., na PlayStationu 4 i PC-u. Na konzolama pripremite nekih 7 GB slobodnog prostora na disku, dok za PC za sad znamo tek minimalne zahtjeve, koji su šturi, pa od igrača traže tek nekakav i3 procesor, GTX 480 grafičku karticu te 8 GB RAM memorije.