FFA Focus

Osvrt na Resident Evil Village za PS VR2: Fantastična horor akcija u VRhunskom prikazu

Simulacije i horor su dva žanra koja prodaju VR. Sony to razumije, Capcom to prihvaća. VR1 je imao Biohazard, VR2 ima Village. Povijest se ponavlja na najbolji način.

VRhunski spektakl

Slika govori tisuću riječi…

Znate, VR je odlična stvar ako želite prikazati nešto divovsko. Prostor oko vas ispod kacige postane opipljiv, kao da ste stvarno tu. Lijepa slika na flat ekranu nema jednaki osjećaj punoće i dubine kao VR okruženje. Uronjeni u volumen 3D prostora kojeg možete istraživati u punih 360 stupnjeva kako god poželite, otvaraju se novi vidici kod bivših „ravnih” iskustava. Poput magije, ono od čega ste bili odvojeni tankim ekranom je sada pred vama, u gigantskom 4K HD prikazu, nevjerojatnom 3D zvuku, kristalno jasnim kontrastom crnoga i bijeloga te nadopunjeno haptičkim vibracijama kontrolera i kacige.

Uistinu, ono što vas je ostavilo bez daha i okupano znojem u uobičajenoj verziji Villagea će vas ovdje potpuno izbezumiti. Vaša osjetila će cijeniti svaki trenutak proveden u rumunjskom seocu s novom kacigom – osmijeh na licu će vam ostati dug i širok satima nakon ekskurzije u snježne vampirske doline.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Mamice, da! Ovaj, ne… da…?

Village je, baš kao i Biohazard prije, nevjerojatan prikaz što Capcomov RE Engine može napraviti za VR. Razlike između flat verzije i VR prikaza u osnovi nema. Ako ste baš picajzla, možda ćete primjetiti neke slabije teksture tu i tamo, no u praksi ovo je ista igra kao i kad igrate na uobičajenom ekranu. Drugi naslovi manjih studija nemaju taj luksuz (NMS prvi pada napamet) – Capcom nema kočnica u prezentaciji. Selo izgleda predivno, stanovnici su nikad realniji, efekti nikad jači, a sve se izvedi u čistih, neprekinutih 60 sličica za svako oko. Milina, divota.

Oh, ne, ugrizlo me, oh ne~ oh jao~

Osjećaj straha i trepeta

Velika promjena od obične verzije je u kontrolama. Village se u VR-u jedino igra sa novim Sense kontrolerima, jer drugačije se ne bi isplatilo. Vjerujem kako su bez problema mogli samo ostaviti DualSense kontrole, kao što je i Biohazard to radio za VR1, no otišli su korak dalje sa haptikom i rukovanjem oružjima.

Jedina igra sa sličnim metodama rukovanja koju sam dosad isprobao na VR2 jest Pavlov. Oružja se nalaze na određenim mjestima po vašem tijelu – na bokovima i leđima. Ethan može i otvoriti svoj kaput gdje drži ostatak arsenala poput mina, granata i svjetiljke. Magični zeleni napitak je iza vašeg lijevog ramena, a sačmarica tj. jače naoružanje iza desnog.

Sve pore na babici su u 4K!

Haptika je nevjerojatna – igra može prepoznati gdje držite prst (na okidaču ili ne), možete jasno osjetiti gdje je prijelomna točka za opaliti metak s okidačem, a osjećaj kada mijenjate klip ili punite sačmu čahurama je neopisiv. U žaru borbe na hardcore težini panika tijekom punjenja je nešto potpuno novo, nemoguće reproducirati u normalnom ravnom igranju. Općenito u borbi morate biti svjesni svih kuteva, morate se naviknuti kretati i brinuti o oružju (nije lako), a izrazito je neugodno kad vas likani zgrabe i drže u klinču. Skoro pa osjetite smrad zaraženih seljana koliko su blizu.

Ciljanje je prirodno i realistično, s time da vam igra blago olakša i stabilizira oružje ako, doslovce, držite oružje s dvije ruke. Sve one poteze koje ste zamišljali kao klinac možete izvesti. Pravite se Leon u najluđoj maniri. Akimbo (dva pištolja odjednom) je moguće, za razliku od uobičajene igre, no upitno je koliko je to pametno za prvi prolazak zbog gubljenja metaka. Sačmarica je bolesno dobra, jedna od najzabavnijih i zadovoljavajućih sačmi koje sam ikad imao prilike isprobati u video igrama.

Mapa je interaktivna i lako dostupna.

Posebno moram spomenuti i nož, koji je sada prikvačen na vašoj lijevoj ruci. Nož možete koristiti u bliskoj borbi s obje ruke, ali isto tako ga možete i bacati! Automatski se vraća nazad na vašu ruku, stoga teoretski možete proći igru samo štancajući noževe kao mitraljez. Knife run dobiva potpuno novo značenje. Također, nož i svjetiljku možete držati na dva načina, tako da ih imate spremno dok stabilizirate pištolj u isto vrijeme. Mislili su na sve!

HDR je pravi izbor

Tama u VR-u je jednako tako vrijedna divljenja. Ako ste mislili da je dosad igra bila mračna, promislite opet. HDR pod kacigom značajno mijenja dojam noći i zatvorenih prostora bez osvijetljenja. Vaša lampa je neprocjenjiv alat koji možete držati u ruci ili na prsima u kaputu. Obje opcije imaju svoje pluseve i minuse ovisno o situaciji. Vaš pristup borbama u mraku (cijeli zadnji dio u tvornici u VR-u je sulud) je totalno drukčiji s kacigom na glavi. Puno teže i zbog toga bolje.

Mrš! Ti nisi mamica!

Da, znam što razmišljate. Kuća Beneviento je i dalje legendarna sekcija, još efektnija u VR-u kao što je bilo i za očekivati. Čak i Moreauov dio se osjeća napetijim jer ste tu, usred blatnjavog jezera, bježeći od morske nemani. Spektakularne boss borbe su još veće, brutalnije i bučnije isključivo zbog novonastalog nesrazmjera između malog Ethana i ogromnih čudovišta. I da, Lady D i njezine kćeri su Capcomov magnum opus, sa bogatim dvorcem koji šljašti kao nikad prije.

Šteta je jedino što u VR-u ne možete iskusiti Mercenaries mod ili Rose DLC. Imate „samo” glavnu kampanju bez promjena, nemate čak ni trofeje ako ćete krenuti prvi prolazak u VR-u. A ja bih ipak preporučio prvi prolazak u VR-u ako već dosad niste imali prilike. Za veterane serijala, krenite odmah u hardcore. Neka vas uvodni atak na selo dobro pripremi. Izlučit ćete neviđene količine adrenalina.

Ovaj dio je mačji kašalj na ravnom ekranu, ali pod kacigom…

Village je odličan kvazi-remake RE4, bio i ostao. Sada je ovo probni poligon za RE4 Remake VR. Što ćemo dobiti za RE4make, još ne znamo. Hoće li biti cijela kampanja sa Leonom ili samo poseban dio? Ja se nadam, nakon fenomenalnog iskustva s Village, da ćemo dobiti ovo prvo. Živi bili pa vidjeli, dotada uživajmo u Dimitrescu dvorcu. Imam spremno poziciju kad se upoznajemo po prvi put…

Igra