Nakon što smo s velikim uživanjem odigrali SEUM: Speedrunners from Hell i napisali recenziju (klikni), uspjeli smo nakratko porazgovarati s Borisom Barbirom iz Pine Studija.
FFA: U nekoliko rečenica našim čitateljima probajte predstaviti Pine Studio.
Pine Studio je mali tim iz Samobora koji zadnjih 4 godine radi video igre. Trenutno nas je 6 i do sad smo napravili 30-tak mobilnih igara, a nedavno je izašla i naša prva PC igra SEUM.
FFA: Kako komentirate stanje u Hrvatskoj iz perspektive proizvođača igara? Koliko su se i jesu li se stvari popravile za razliku od unatrag 1015 godina (op. a. tipfeler je bio slučajan, trebalo je pisati 10 do 15 godina)?
Od 1015. Godine su se stvari dosta promijenile, tad nije bilo računala i jako se teško moglo igrati… 😀 Šalim se, ovo pitanje bih preskočio ako nije problem. Nisam dovoljno upućen u neke promjene, nama je sve isto ali možda se nešto promijenilo.
FFA: Odakle inspiracija za SEUM? Treba li inspiraciju tražiti u “old school” igrama kao što su Doom, Duke Nuke ’em 3D, i slične jer upravo na to podsjeća sama naslovnica, a brzo kretanje na Unreal Tournamnet.
“SEUM: Speedrunners from Hell” vuče inspiraciju najviše iz igre Quake 3. Tomislav, naš glavni programer, dobio je ideju kad je igrao Quake 3 solo, bez botova i pokušao je što prije doći od jednog kraja na drugi kraj mape. Taj osjećaj brzog kretanja i adrenalina smo htjeli što bolje prenijeti u SEUM i nadam se da smo i uspjeli. Osim Quakea inspiracija su još neki klasici kao što je Heretic i Hexen, ali i neke malo novije igre kao što je Portal 2 i Super Meat Boy.
https://www.youtube.com/watch?v=eDxiPbCicmw
FFA: Što kažete na činjenicu da su igru isprobali svjetski popularni YouTube kanali kao što je markiplier ili jacksepticeye?
To nam puno znači i stvarno je super vidjeti da ljudi igraju tvoju igru i da im se sviđa. Osim tih YouTube celebritija igru je odigralo i jako puno manjih YouTubera, tako da je gameplaye do sad pogledalo više od 8 milijuna ljudi, što je stvarno nevjerojatno.
FFA: Jeste li očekivali jako dobar odaziv i toliku količinu pozitivnih komentara na Steamu?
SEUM je do sad bio na par konferencija i sajmova gdje su igrači mogli isprobati igru prije release i ljudima se svidio koncept. Na releasu smo se nadali dobrim komentarima, ali iskreno ne toliko dobrim. 🙂 Trenutno je 97% ljudi ocijenilo pozitivno igru na Steamu, a recenzije uglavnom ocjenjuju SEUM s 8/10, što je vrlo dobro. S obzirom na to da smo jako mali tim i da nam je ovo prva igra, jako smo zadovoljni!
FFA: Što je s planovima za budućnost? Postoji li šansa da se okrenete i konzolaškom tržištu? Planirate li u budućnosti nastavak igre Seum: Speedrunners From Hell ili neki potpuno novi naslov?
Trenutno radimo na konzolaškoj verziji i još uvijek testiramo neke stvari. Svakako bi nam bilo drago da i PS i Xbox igrači mogu isprobati našu igru, ali prije toga trebamo napraviti dobru podršku za gamepad i prilagoditi neke levele.
O nekakvom nastavku ne želimo još pričati, malo je prerano za to jer imamo jako puno posla na ovom nastavku. Osim verzije za konzole radimo i na level editoru, prijevodu na više jezika i poliranju sveukupne igre.
FFA: Kako članovi tima provode slobodno vrijeme? Stižete li se uopće ozbiljnije posvetiti gamingu?
Zadnjih par mjeseci nije bilo baš slobodnog vremena, a inače dosta igramo i u slobodno vrijeme. Svako od nas ima potpuno drugačije ukuse tako da imamo velikog fana avantura, fps, strategija, pa čak i jednog ljubitelja kamiona. 🙂
Vrlo vjerojatno zbog toga i radimo toliko različite tipove igara (do sad imamo jedan RTS, brdo avantura i jedan FPS)
https://www.youtube.com/watch?v=7sAN64Wm8eI
FFA: Što se igra? Na kojim platformama? Top 5 igara svih vremena?
PC master race! 🙂
Top 10 igara cijelog tima: Grim Fandango, Diablo 2, Portal 2, Heroes of Might and Magic 2, Crash bandicoot 2, Serious Sam, Fallout, Civ 3, Team Fortress 2, GTA.
FFA: Krade li doista vrag pivu po kućanstvima?
Saznat će te ako odigrate SEUM do kraja (100% complete). 😉
– Boris Barbir, 3D artist