Predigra uz Destiny 2: PvP dojmovi

PvE je iza nas, a sada odmah uskačemo u vatrene PvP okršaje kako bismo vam pružili naše dojmove.

Svi znamo da je PvE komponenta tek jedna strana Destiny svijeta. PvP borbe itekako broje hrpu fanova, a i mi smo jedva čekali kako bismo uskočili u borbe protiv drugih Guardiana. Iako nam beta donosi tek dvije mape i dva načina igranja, iskoristili smo priliku kako bismo isprobali što je sve novo u PvP svijetu Sudbine.

“Malo veći Trialsi”

Crucible je u Destinyju 2 doživio vrlo bitne promjene. Najveća je ona da je broj igrača smanjen na tek 4v4. U beti smo mogli zaigrati dva načina igranja: klasični i opušteniji Control na mapi Endless Vale koji će biti poznat svim fanovima originala, a od novih modeova imamo i Countdown na Midtown mapi koji je nastrojen za kompetitivno igranje.

Realno, ovaj mode nije ništa novo za FPS napucavanje budući da se radi o najobičnijem plant and defuse konceptu, no u Destinyju 2 radi jako dobro. Mečevi su napeti baš zbog manjeg broja igrača i načina oživljavanja. Vidi se da je mapa koja je napravljena ekskluzivno za ovaj mode dobro dizajnirana jer nudi dobre rute za napad i okruživanje kao i za obranu točke. Ovaj mode će se najviše svidjeti ljubiteljima Trialsa, kao i svima koji žele taktičko iskustvo u PvP-u. Kako su mnogi i primjetili, kretanje je na mnogim klasama usporeno, a dodajte na to nove i redizajnirane skillove poput titanovog štita i imate jos opcija za taktiku. Tu su još i bitne promjene u samim granatama i cooldownu sposobnosti pa će tako sigurno trebati puno više vremena da se sve isproba. I dalje je tu onaj dobri stari gameplay i osjećaj napucavanja. Sam Time To Kill je bitno povećan pa je tako povećan i skill gap. Nove podjele oružja isto imaju veliku ulogu kao i posve nove klase poput SMG-a i bacača granata.

Sučelje je isto bitno redizajnirano. Radar, kroz kojeg ćete dobivati bitne informacije, je i dalje u fokusu kao i nazivi prostorija kako bi igrači mogli što lakše komunicirati sa suigračima. Svaki igrač ima vidljivu klasu na vrhu ekrana kako bi čitav tim znao s čime raspolažu i jesu li živi.

Od negativnih strana moramo istaknuti konekciju koja na momente može biti očajna. Destiny 2 i ovoga puta koristi P2P konekciju koja jednostavno ne prolazi u modernom gamingu kada nam je svaki pogodak bitan. Već sada u zatvorenoj beti imamo problema s laggom, a situacija će biti još gora u otvorenoj beti kada će se bitno povećati broj igrača. Sam izlazak igre ne trebam ni spominjati. Baš zbog toga nam ostaje za vidjeti kako će se igra ponašati kada puna verzija stigne u ruke svih igrača. Bungie mora čim prije ubaciti dedicated servere ako žele da im kompetitivna scena zaživi kako treba.

Isto tako, nezamislivo je da ova igra i dalje ne može gurati prikaz u 60 FPS-a u ovako smanjenom PvP okruženju. Da, igra ima izuzetno mali input lag, no kada bi povećali framerate, iskustvo bi bilo puno bolje. Većina MP igara ove generacije je na 60 FPS-a ili barem cilja tu brojku, no Destiny se i dalje uporno drži na smanjenom prikazu od 30 FPS-a. Za PvE komponentu mogu shvatiti da je zbog umjetne inteligencije 60 možda i nedostižno; no za PvP smo itekako trebali dobiti takav prikaz s obzirom da ovaj način igranja nema nikakvu umjetnu inteligenciju kao ni destrukciju koja će opteretiti CPU za koji je Bungie rekao da je najveći problem za ostvarivanje 60 FPS-a zbog njihove simulacije.

PvP je općenito dobro iskustvo u beti, no ostaje za vidjeti kako će se igra nositi s konekcijom po izlasku pune verzije.

Adel Šejapi

Unatoč rezanju svih modeova na osam igrača, PvP mode i dalje se čini prilično dinamičnim, a dvije mape koje smo imali priliku testirati složene su i više nego pristojno. Novi mode, Countdown, ima potencijala, ali dobio sam dojam kako je strani koja mora braniti polje mnogo teže od one koja napada. Možda je upravo broj igrača ključni uzrok tome, ali morat ću uložiti još koji sat da potvrdim ovu izjavu. Gameplay je isti kao i u originalu, znači odličan, a čini mi se i da je malo otežano ubijanje protivnika. Još jedan mode s velikim potencijalom, ali za konačan sud morat ćemo se strpjeti do pune igre. I ovdje se nadam nekim novinama do početka pune igre.

Andrija Bradić

Ovako izgleda novi screen za inspekciju oružja.

Kad bismo samo dobili dedicated servere…

Za Crucible sa sigurnošću mogu reći da je segment Destinyja koji sam u prvom dijelu najmanje igrao, no lako se da zaključiti da Bungie i Activision kreću u smjeru eSportsa inzistiranjem na povećanju dinamike i same kompetitivnosti u odnosu na protivnički fireteamControl, uz dodatne modifikacije, poznat nam je od ranije, dok se Countdown, inačica Search & Destroya, citirat ću iskusnijeg kolegu iz fireteama, “igrala prije 20 godina”. Bilo je poraza, no bilo je i pobjeda, a za konkretniji sud i ponašanje te iskoristivost već poznatog arsenala, kao i novih oružja (SMG i rocket launcher), ali i abilityja i supera, ipak je potrebno ulupati nešto veći broj sati.

Također se u završnom proizvodu očekuje što bi novoga mogao donijeti sustav bountyja i periodični eventi (stižu tek nakon izlaska igre) Iron Banner, Trials of Osiris i, tko zna, možda i nešto treće.

Maksimilijan Bach

Endless Vale mapa je odlično dizajnirana.

Multiplayer shooteri ne moraju uvijek biti glomazni pa mi je tako brojka od 8 igrača (4v4) sasvim pristojna i dovoljno dinamična. Potencijal je definitivno tu jer iako Countdown i Control mode nisu neki noviteti u svijetu online FPS-ova, dizajn mapa i podjela na klase, odnosno podklase, u kombinaciji s velikim arsenalom oružja mogu garantirati dobru zabavu i ubiti generičnost. Doduše iz same bete mi se činilo da veliki broj igrača koristi samo Hunter i Warlock klasu koji su fokusirani na long range i high impact oružja pa nisam baš dobio taj osjećaj da se može mnogo taktizirati, već mi se činilo da će svi uvijek birati istu stvar za sve situacije, no vjerujem da se u punoj igri negdje mora osjetiti ta raznovrsnost oružja i klasa te da bi se nakon dovoljno ulupanih sati kristalizirale prednosti i mane svake klase i svake kombinacije oružja.

Domagoj Starčević

PvP nam je na testiranje donio dva modea, jedan poznati i jedan sasvim novi. Postojeći je, sada već klasičan, Control mode u kojem se zauzimaju zastavice na mapi te ovisno o broju držanih zastavica ovisi i pritisak koji namećemo. U tom sistemu je uvijek zgodna stvar da i tim s manje zastava i manje bodova po killu može svejedno pobijediti ako puno više ubija. Velika izmjena je u tome da više nema međufaze u zauzimanju, što znači da se ne mora prvo poništiti posjed suparničkog tima, već se zastava zauzima odmah. Drugi mode je novost za Destiny, ali vrlo čest u nekim drugim shooterima: detoniranje i difjuzanje bombe na dvije moguće lokacije na mapi.
 
https://www.youtube.com/watch?v=FxbMUIAP_tU
Evo kako izgleda Control na mapi Endless Vale.
Kako je bilo za očekivati, oba su moda izuzetno pristupačna, igriva i zabavna. Ionako odličan gameplay, ovaj puta je u PvP komponenti još izazovniji, a sve zbog izmjena koje su spomenute i u PvE dijelu. Naime, bombe i superi, odnosno općenito svi abilityji se pune puno sporije te su slabiji, tako da je veći naglasak na samom pucanju. Za svaki kill ćete se morati potruditi malo više nego prije.
Ono na što se teže privikavam su timovi od samo 4 igrača. Da se razumijemo, nisu loši, dinamika je dobra, ali mi nedostaje onaj kaos koji nastaje kada je 12 igrača na mapi. Nadam se da će u budućnosti omogućiti odabir 4v4 ili 6v6, kako kome više odgovara.
Ivica Cerin

Ukoliko ste propustili, naše dojmove o PvE komponenti možete pročitati ovdje.