Priča o Valheimu i savršenom primjeru dobre early access igre

Iako je za očekivati da ćemo pisati o trenutno ultra popularnom Palworldu kad je u pitanju ovaj žanr, baš taj naslov me je potaknuo da pišem o jednoj drugoj vrlo uspješnoj survival igri – Valheimu.

Valheim je, kako kaže opis na Steamu, brutalna survival igra o istraživanju proceduralno generiranog svijeta inspiriranog vikinškom kulturom za do 10 igrača. Osim klasičnih survival mehanika, tu je i priča. Odin je neprijatelje dugo vremena slao na Valheim kao kaznu, no kako su se oni počeli uzdizati i dobivati na moći, mi igrači u ulozi poginulih Vikinga poslani smo u taj brutalni svijet poraziti sada nikad moćnije Odinove neprijatelje i zaslužiti svoje mjesto u Valhali.

Brutalna ljepota

Igra kreće kreacijom proceduralno generiranog svijeta. Dakle, svaki svijet je drugačiji i jedinstven. Mapa ima sedam razvijenih bioma, a još dva su u razvoju, od kojih jedan imena Ashlands dolazi ove godine kao djelom idućeg velikog ažuriranja.

Svaki biom ima svoje jedinstvene resurse, stoga na putu do Valhale morate posjetiti svaki od njih. Najbolje redom, jer svaki sljedeći broji sve teže i naprednije neprijatelje. Svaki biom ima i vlastitog bossa kojeg treba poraziti kako bi se napredovalo u priči te dobilo pristup nadogradnjama ili alatima potrebnima za razvoj još naprednijih stvari.

S vizualne strane, Valheim je prilično jednostavan s modelima malog broja poligona i pixelastih tekstura koje ne izuvaju iz cipela, ali i dalje možete nabasati na predivne prizore. Poput ovoga:

Uspjeh o kojem bi se mogao snimiti film

Interesantno je kako je studio Iron Gate po izlasku Valheima brojao samo pet zaposlenika. Čak i u tom obliku, igra je po izlasku postala velikim hitom s preko 5 milijuna prodanih kopija u prvih mjesec dana, što su nestvarne brojke za tim od pet ljudi te za nedovršenu igru.

Ubrzo nakon izlaska, formirala se velika zajednica igrača s kojom developeri komuniciraju i danas. Prilično dobro uzimaju u obzir sve primjedbe i prijedloge za buduća ažuriranja, a kada tome pridodate besplatna ažuriranja, DLC-ove koji se također ne plaćaju te potpuni izostanak mikrotransakcija, Valheim je savršeni primjer kvalitetne early access igre u koju sam se zaljubio i zbog koje sam osjetio potrebu napisati ovaj tekst.

ffa anketa

Igrate li Valheim?

U brojkama, zadnja informacija iz rujna prošle godine ukazuje na preko 12 milijuna prodanih kopija, pa ovako na brzinu računamo zaradu od otprilike 150 do 200 milijuna dolara. Ako oduzmemo ono što uzimaju Steam te izdavač, studio s današnjih 11 zaposlenika zaradio je barem oko 50 milijuna dolara. Dakle, ima dovoljno sredstava da podržava sam sebe nekoliko desetaka godina.

Stabilan broj igrača i blistava budućnost

Također, broj igrača je u ove dvije godine cijelo vrijeme konstantan s dnevnim vrhuncima od oko 50-ak istovremeno aktivnih igrača, što znači da Valheim nije jedan prolazan hit, već naslov koji traje i koji će trajati.

Kada će izaći iz early accessa? Developeri nisu sigurni. Budući da Ashlands kao predzadnji biom izlazi sredinom ove godine, vjerujemo da bi se puna verzija igre mogla zaokružiti s onim posljednjim dionom negdje 2025. A potom uz PC i Xbox izvedbe Valheim očekujemo i na PlayStation konzolama.