Rise of the Tomb Raider: Larin uspon

Lara se vraća u stilu, saznajte što vas čeka u najnovijoj avanturi.

Rise of the Tomb Raider direktni je nastavak odličnog Tomb Raider reboota iz 2013. Crystal Dynamics su odlučili formulu prošle igre dodatno proširiti i prezentirati na još većoj skali. Ovo će biti jedanaesta igra dugogodišnjeg serijala i Crystal Dynamics obećava najveću igru do sada i pravo Tomb Raider iskustvo. Igru je napisala Rihanna Pratchet koja je također radila na prošloj, igri ali i na hitovima poput Heavenly Sword i Mirror’s Edge. Igra bi trebala prikazati Laru i njezin razvoj u ultimativni “Tomb Raider” i Rihanna obećaje duboku karakterizaciju Lare i ostalih likova poput Jonaha iz prošle igre. Očekujte i atmosferičan soundtrack Bobby Tahourija.

Igra je najavljena kao multiplatform naslov na Microsoft E3 konferenciji 2013. godine, a pravu prašinu je podigla na prošlogodišnjem Gamescomu kada je Phil Spencer objavio da će ROtR biti naslov ekskluzivan za Xbox platforme te da će sam Microsoft izdati igru kroz njihov Microsoft Studios u suradnji sa Square Enixom. Nakon internetske drame ispostavilo se da je igra samo launch ekskluziva za Microsoft Xbox platforme te da će Square ipak izdati PC verziju u prvoj polovici 2016. godine, a PS4 verziju krajem iduće godine. No svejedno, igru ćete moći na dan izlaska igrati ekskluzivno na Xbox One platformi koju je radio Crystal Dynamics, a last-gen verziju za Xbox 360 će portati poznati nizozemski Nixxes Studios. Squareovi majstori za remaster/portove itekako su poznati po kvalitetnim projektima u samom Tomb Raider serijalu, ali i u ostalim serijalima poput Hitmana. Ostaje vidjeti kako će zapravo Tomb Raider izgledati na last genu, ali nova Xbox One izgleda uistinu sjajno. Predivne otvorene lokacije u najnovijoj verziji Foundation pokretača izgledaju fantastično, kao i same animacije i osvjetljenje u igri. Animatori su posebno odradili dobar posao budući da se Lara kreće stvarno uvjerljivo. Igra koristi i napredni Nova face-capture tehnologiju koji koristi fluoroscentnu boju kako bi uhvatila pokrete lica do čak 7000 točaka. Očekujte i povratak TressFXa koji se proslavio u prošloj igri.

Uloga Lare je opet pripala fantastičnoj Cammili Luddington. Očekujemo odličnu izvedbu kao u prošloj igri, samo se nadamo da će priča biti nešto zanimljivija, a sporedni likovi brojniji i zanimljiviji.

Prošli put smo pratili mladu Laru i njeno preživljavanje na tajanstvenom otoku u potrazi za izgubljenim kraljevstvom Yamati. U nastavku Lara je u potrazi za izgubljenim gradom Kitezh u Sibiriji kako bi pronašla tajnu grobnicu koja sakriva istinu o besmrtnosti, kako Lara vjeruje.

U potrazi je također i tajna organizacija Trinity koja je zataškale događaje u prošloj igri i sada je u direktnom sukobu s Larom dok i sami pokušavaju pronaći grobnicu. Pored Siberije, igra će imati i Siriju kao lokaciju za Larine avanture. Igra će imati velike otvorene lokacije u kojima će se Lara morati boriti protiv Trintiy organizacije kao i protiv životinja te preživljavati u brutalnim okolnostima. Očekujte i više grobnica za istraživanje, nešto na što su se mnogi žalili kako ih nije bilo dovoljno u prošloj igri ili su bile jednostavno prelagane. Stariji obožavatelji serijala odavno priželjkuju dobre zagonetke kao u originalima na PSX-u.

Gameplay će u velikoj većini biti dosta sličan prethodniku, no očekujte i neke nove mehanike poput povratka sposobnosti plivanja i dodatno prošireni crafting sustav. Tu je i nova translation mehanika u kojem će Lara kroz sakupljanje collectiblesa učiti posebne jezike kako bi otkrila nove tajne i lokacije u game-worldu. Lara će opet razvijat svoje sposobnosti preživljavanja kroz XP sustav i očekujte još više side questova i grobnica kroz lokacije u igri. Popularni luk i strijela se ponovno u igri, a Lara će imati hrpu oružja i sposobnosti za sam combat koji će biti dosta proširen kao i stealth mehanike. Igra će imati 17 skillova koji su podijeljeni u tri kategorije: Brawler, Survivor i Hunter. Tu je i survival instinct za snalaženje u prostoru i pomoć u, nadamo se, što težim zagonetkama. Očekujte čak do 40 sati gameplaya kako biste pronašli i istražili sve u igri. Lokacije će imati realističnu promjenu vremena, a tu je i promjena dana i noći. Igra neće imati automatsko regeneriranje zdravlja, već će igrači morati sami sakupljati predmete potrebne za izradu zavoja.

Nažalost, Rise of the Tomb Raider ima nezgodan datum izlaska, isti dan kao i Bethesdina bomba Fallout 4 pa ostaje vidjeti kako će igra proći na tržištu. Square je slučajno najavio da je treća igra reboot serijala već u izradi. Ukoliko imate Xbox a ne privlači vas pustoš Fallouta svakako uskočite i recite nam u komentarima što mislite o igri dok ostali čekaju izlazak na drugim platformama iduće godine.

Rise of the Tomb Raider izlazi 10. studenog za američka tržišta te 13. studenog za Europljane, samo za Xbox One i Xbox 360.

Očekujte recenziju ubrzo nakon izlaska na FFA portalu.

https://www.youtube.com/watch?v=qiYiddjc6cU