Što očekivati od Microsofta i Xboxa u 2016. godini?

Donosimo pregled 10 najvažnijih događaja, predviđanja i tema za Xbox i Microsoft u 2016.

Xbox i Micorosft imaju ogroman posao za obaviti u 2016. godini… No mogu li smanjiti razliku za dominantnim PlayStationom 4?

To je cilj kojem sigurno teže, ali želje su jedno, a mogućnosti nešto sasvim drugo, a pod tim ne mislimo na novac koji Microsoft ima na lopate. Zadatak ove godine za šefa Xbox divizije, Phila Spencera, kao i Micorosfta je da naprave (ili barem pokušaju dio toga) ono što je Sony napravio 2009. s PlayStationom 3.

Xbox One treba zaokret od 180 stupnjeva, a to zahtjeva i jednu dozu rizika jer Xbox One treba totalni rebranding ako misle spasiti što se spasiti može. Realno, Xbox One je u teškoj situaciji i u ogromnom zaostatku za PS4 čak i Sjevernoj Americi gdje je zadnjih 10 godina Xbox bio dominantan.

1. Totalni rebranding Xboxa One

Microsoftu je ove godine „biti ili ne biti“ s Xboxom One, a Xbox One treba totalni overhaul ako žele barem djelomično uhvatiti korak za PlayStationom 4 koji se prodaje k’o vruće kifle.

Xbox One treba ogroman zaokret, praktički novo predstavljanje konzole na ovogodišnjem E3-ju, a to zahtjeva promjenu načina na koji je konzola bila reklamirana posljednje dvije godine, promjenu loga, promjenu taktike… Svega vezanog uz Xbox One.

Koliko je situacija loša potvrđuju nam i informacije o prodaji konzole, točnije nedostatak službenih podataka od strane Xboxa i Microsofta, ali se taj broj predviđa na nekih 17–18 milijuna isporučenih (ne i prodanih)  Xbox One konzola u 2 godine. To je bolje u istom razdoblju od Xboxa 360, ali i duplo lošije od PlayStationa 4 koji se prodao (ne isporučen!) u skoro 36 milijuna komada prema novim podacima. U Europi je situacija za Xbox još gora (ako gledamo po kontinentima)…

To je zasigurno alarm za Microsoft i Xbox i zahtijeva već spomenuti totalni rebranding konzole, inače je „game over“ za Xbox One što se tiče hvatanja koraka za trenutno dominantnim PS4.

2. Xbox One Slim?

Ovo bi bio jedan ključni dio spomenutog rebrandinga konzole, a Slim verzija Xboxa One bi sigurno olakšala posao u tom pothvatu. Xbox One nije baš oku ugodna konzola. Ne ide joj baš ni na stranu „sprdanje“ interneta da izgleda kao videorekorder iz 80-ih godina, a ima i velike veze s „tamnom stranom“ onog početnog katastrofalnog predstavljanja prije dvije godine. Osim estetskih razloga, Xbox One trebao bi dobiti facelift i zbog tih drugih razloga jer na prodaju utječe sve, pa čak i takva igra asocijacija na ta „tamna vremena“.

Ono što se Xboxu One ne može prigovoriti je iznimna pouzdanost zbog takvog dizajna (obje konzole su pouzdane, tako da nema straha) zbog iskustva s RROD fijaskom na Xboxu 360. Konzola je također nešto tiša od PS4, ako se gleda direktna usporedba, ali ima i veliko napajanje izvan konzole što puno manji PS4 nema, već je unutar konzole.

Trenutni dizajn ima svojih pozitivnih, ali i negativnih strana te ga se iz gore navedenih razloga treba mijenjati, i to već na ovogodišnjem E3-ju predstaviti (s možda i novim rezanjem cijene konzole?).

3. Xbox One ekskluzive

Ekskluzive su za prošlu generaciju Xbox konzole bile vrlo nezgodne (da se tako izrazim) jer Xbox i Microsoft s Xboxom 360 nisu bili u ovakvom škripcu kao što su s Xboxom One, a prvi Xbox nije ni bio namijenjen za nekakvu borbu na tržištu.

Prvi Xbox izašao je 2001. te je bio više poput nekakvog eksperimenta Microsofta da „ispipa“ gaming tržište i mogućnosti za njih kao softverskog diva i pravog monopoliste u svom području poslovanja.

Iz svih tih razloga Xbox se prošlu generaciju nije trebao truditi jer je PlayStation 3 u startu imao vrlo loš launch, tešku arhitekturu i bio je vrlo skup. To sve je olakšalo situaciju za Xbox 360, pa nisu imali velike potrebe da ulažu u ekskluzive zbog jake third party podršku u to vrijeme, dok je PS3 taj koji se trebao vaditi na ekskluzive (izvuklo ga je na kraju).

Ipak, Xbox One je dobio nekoliko ekskluziva ove dvije godine, poput već poznate Forze koja je dobila već 3 igre u ovoj generaciji, a jedna od te 3 je bila i Forza Horizon 2 koja je bila (i koja je) vrlo popularna te bismo i ove godine mogli vidjeti još jednu igru iz Forza franšize, a to je Forza Horizon 3. Nema nikakvih potvrda, ali bilo je glasina da se sprema nova Horizon igra ove godine za Xbox One.

Ove godine izlazi i Crackdown 3, ali, nažalost, samo multiplayer koji bi ipak trebao biti vrlo zabavan sa svojom destrukcijom okoliša koja je uistinu impresivna, ali čeka se i taj single-player koji bi isto tako trebao biti zabavan. Po trenutnim informacijama single-player vjerojatno izlazi 2017.

Fable Legends je još jedna igra koja se očekuje da ove godine izađe na Xbox One kao konzolaška ekskluziva (također i na PC-u), a najavu datuma izlaska očekujemo vrlo skoro.

ReCore je novi IP koji je predstavljen na prošlom E3-ju u obliku CGI trailera, ali ono što se moglo vidjeti čini se vrlo zanimljivim i svježim. Ne znamo mnogo o radnji igre i likovima, ali sigurno nas očekuje pravi gameplay na ovogodišnjem E3-ju, kao i datum izlaska ovog potencijalnog hita.

Velika ekskluziva i novi IP koji dolazi 5. travnja je Quantum Break od tvoraca svima poznatog Max Paynea i Xbox 360 ekskluzive Alana Wakea. S obzirom kakve su te igre bile, ne očekujemo ništa manje od Quantum Breaka koji će zasigurno biti veliki hit ove godine.

Kao najvažnija i zadnja ekskluziva u ovom pregledu je i Gears Of War 4 kojeg po prvi puta samostalno radi potpuno novi studio The Coalition. Nakon pomalo mlakog GeOW Judgmenta, od već tada zasićenog Epic Gamesa, od novih Gearsa očekuje se doza svježine, lude akcija i prekrasne grafike koja sigurno neće razočarati na tom području.

Od ostalih ekskluziva imamo Halo Wars 2, Sea of Thieves,  Killer Instict: Season 3, Cobalt, Gigantic i ostale. Čini se kao dobra godina za fanove Xboxa, ali ovo je godina u kojoj Xbox mora napraviti veliki korak da bi se približio konkurentu iz plavog tabora.

4. Nove najave 

Nažalost, ovdje smo malo „kratki“ jer teško je predvidjeti što spremaju first party developeri, ali može se očekivati najava nove Forze Horizon 3 pa izlazak igre na jesen, kao što je to Microsoft napravio 2014. s Forza Horizonom 2 koja je dan danas vrlo popularna.

Možemo očekivati i najavu od second party developera poput Insomniaca za Sunset Overdrive 2 jer prvi nastavak je vrlo dobro primljen prije godinu i pol te bi bilo logično da se izbaci i drugi dio. Ostatak first party developera zauzet je drugim projektima, tako da je doista teško predvidjeti nove najave.

5. Xbox 360

Prošle godine proslavio je 10 godina, a kao najuspješnija konzola u Microsoftovoj povijesti još uvijek ima značaj jer smo prošle godine vidjeli izlazak novog Tomb Raidera, kao i već spomenutu Forzu Horizon 2 prije godinu i pol.

Prodaja Xboxa 360 drastično je pala nakon izlaska novih konzola (slično je i s PS3) i Microsoft bi trebao spustiti cijenu osnovnog modela na 150 eura kako bi barem malo produžio život odličnoj konzoli. Također se isplati uzeti preko oglasnika za trenutno vrlo povoljnu cijenu i odigrati sve klasike, Haloe, Forze, Gearse i ostala čudesa.

6. Xbox VR?

Microsoft je na prošlogodišnjem E3-ju predstavio Microsoft HoloLens, ali to se ipak čini nerealnim kao nešto što bi se cjenovno, hardverski i softverski natjecalo s ostatkom VR ekipe.

Hoće li se Microsoft prikloniti Oculus Riftu i ovisiti o njima? Vidjet ćemo, ali bilo bi logično očekivati nešto od Microsofta za Xbox.

7. Suradnja s Windows 10

Nije tajna da Microsoft želi ekosistem sličan Appleu. To je vrlo jasno pokazao s Windowsima 10 kao i smjerom u kojem se fokusiraju, a to je velika suradnja i iskorištavanje Xbox branda da bi privukli i konzolašku ekipu na kupovinu PC-a radi ekskluzivnih mogućnosti samo na Windowsima 10, poput streamanja Xbox sadržaja, igara i ostalih pogodnosti direktno na PC.

Suradnja je sve intenzivnija i kroz igre koje izlaze eksluzivno za Xbox i PC te ne isključujemo mogućnost najava Xbox igara u formi porta, primjerice, Haloa ili Forze na PC.

Vidjet ćemo…

8. Indie scena

Fenomen koji je eksplodirao prije 3 godine se nastavlja te postaje jedan od glavnih obilježja današnjeg gaminga, a na tom području među konzolama bolji posao ipak radi Sony sa PS4.

Iako je Xbox sa svojim ID@Xbox programom napravio veliki korak prema dovođenju indie developera na svoju platformu, ipak će trebati uložiti dodatan posao na dovođenju još veće količine potencijalnih ekskluziva, poput Ori And The Blind Forest koji je bio dragulj prošle godine i čak pokupio pokoju nagradu.

9.  Multiplatformski developeri i mogućnosti

Xbox One muku muči na ovom dijelu iz nekoliko razloga, a jedan od njih je i nešto inferiorniji hardver zbog kojeg dobije igre koje u dosta slučajeva imaju nešto nižu rezoluciju ili performanse od PlayStationa 4, ali dosta stvari se može „ispeglati“ raznim dealovima koje Sony ipak ugrabi prije Phila Spencera. Dealovi s trenutno dostupnom emulacijom Xbox 360 igara na Xbox One može pomoći u tom dijelu (na primjer: Fallout 4 uz kojeg se besplatno dobije i Fallout 3 za Xbox 360, koji se može igrati i na Xboxu One). Sigurno ćemo vidjeti više takvih dealova u budućnosti.

10. Emulacija

Microsoft će sigurno prebaciti i veliki dio fokusa na ovaj dio te pokušati pridobiti one neodlučne kupce koji se možda ne žele odreći svoje kolekcije igara za Xbox 360. Naravno, ovo uključuje i povećanje liste dostupnih igara za emulaciju, tj. igranje na Xboxu One. Tu je i mogućnost emulacije igara s originalnog Xboxa i njegovih hitova što bi zasigurno zainteresiralo određenu skupinu igrača.

Xboxu u prilog ide i činjenica da Sony naplaćuje emulaciju PS2 igara na PS4, kao i mala vjerojatnost da će PS4 dobiti emulaciju PS3 igara zbog kompliciranije arhitekture PS3. Veliki plus za Xbox u ovom dijelu.


Ovime zaključujem pregled najvažnijih događaja, igara, predviđanja za Xbox i Microsoft ove godine. Teška godina za Xbox, ali vjerojatno odlučujuća s mogućim (i potrebnim) totalnim rebrandingom Xboxa One.