Što očekivati od Nintenda u 2017. godini?

Pregled 5 najvažnijih događaja, predviđanja i tema za Nintendo u 2017. godini donosi vam član naše zajednice, Nexus. 

1. Nintendo Switch

Nova hibridna handheld/kućna konzola koju je Nintendo predstavio 20. listopada prošle godine je Nintendov možda i najvažniji projekt u povijesti tvrtke. Konzola je to koja sigurno neće biti najsnažnija na tržištu, ali donosi nešto novo i osvježavajuće igračima. Što se tiče Nintenda, ako ova konzola ne uspije na tržištu i ne ostvari uspjeh unutar prve dvije godine, to bi mogao biti i njihov zadnji ozbiljni pokušaj i ozbiljna konzola koju će izdati na tržište.

Nakon ogromnog neuspjeha Nintendo Wii U konzole koja se prodala u mizernim brojkama od svega 10-11 milijuna komada u četiri godine na tržištu, dok su se ostale dvije velike konzole prodale u skoro 75 milijuna komada – čak ga je i PS Vita prestigla po prodaji što je pomalo tragikomično – od Switcha se očekuje cijena u od 250 do 300 eura što je zapravo i maksimum s obzirom na to koliko koštaju konkurentske konzole. Cijena ne smije biti viša od 300 eura.

2. Smrt Wii U konzole

Vrlo je vjerojatno da će Nintendo ove godine napokon isključiti aparate s Wii U fijaska te prekinuti proizvodnju konzole. Nažalost, ovo smo svi mi već mogli i predvidjeti tamo 2011. kada su je prvi puta predstavili. Konzola je, nažalost, totalni gimmick, preslaba za ikakvu third party podršku developera, a casual publika koju su ciljali kao i 2006. s Wii konzolom je prevrtljiva te je otišli na mobilne platforme poput tableta i smartphonea.

Također, marketing kao i samo ime konzole nije nimalo pomoglo jer baš ona casual publika nije mogla razlikovati Wii U od Wii konzole te je hrpa mama, baka i djedova i hipstera pomislilo da je ovo „samo neki dodatak Wii konzoli“ . Cijeli marketing se fokusirao na „super inovativni kontroler“ koji je na svakoj promotivnoj fotografiji bio u prvom planu umjesto same konzole, dok je konzola imala vrlo sličan dizajn originalnoj Wii konzoli! Da ne duljim dalje… Wii U 2012-2017. RIP.

3. Ekskluzive

Svih ovih godina Nintendo je imao katastrofalan marketing i loš hardver, ali ono što Nintendo zapravo izvlači i drži nekako na površini vode su njegove ekskluzivne igre i franšize. Od Nintenda se očekuje vrlo jaka postava ekskluzivnih igara za Switch u 2017. kao i 2018. jer, kako se trenutno čini, Switch neće još jednom imati veliku i kvalitetnu third party podršku od strane developera.

Ono što se očekuje po izlasku Switcha u ožujku je nova, dugoočekivana The Legend of Zelda: Breath of the Wild koja dolazi i na Wii U, ali očekuje se da će Switch verzija ipak izgledati i igrati se puno bolje od Wii U verzije zbog većeg fokusa developera na novu konzolu. Igra će zasigurno konkurirati za GOTY nagradu 2017., tako da su očekivanja velika.

Ono što smo vidjeli u prvom prikazu Nintendo Switcha je zasada nenajavljena Super Mario igra, ali nažalost ništa više od 10-ak sekundi prikaza. Vrlo je vjerojatno da će Nintendo najaviti nešto više na događaju u veljači gdje ćemo dobiti puni prikaz Switch konzole, a vjerojatno i popis igara koje će biti dostupne po izlasku konzole, kao i u narednoj godini ispred. Ono što se mora spomenuti su potencijalni novi Metroid naslov, kao i vrlo vjerojatno ultra uspješni nastavak Splatoona. Isto tako ne bi otpisali i možda pokoji remaster s Wii U konzole poput Super Mario Makera koji bi sigurno dobro došao dok čekamo novu Super Mario igru.

4. Nintendov marketing

Vrlo vjerojatno najveća boljka Nintenda svih ovih godina – grozan marketing. Vidjeli smo kod predstavljanja Switch konzole da možda novi marketing ide u dobrom smjeru jer su se u prvom prikazu obraćali većinom odrasloj, pa i možda nostalgičnoj publici, kao i malim dijelom hardcore igračima koji cijene Nintendo ekskluzive. Nije bilo djece u traileru kao ni hrpa šarenila (nije da imam što protiv djece i šarenila).

Ono što Nintendo mora ukinuti je njihov copyright policy od kojeg nemaju velike koristi s obzirom da se Nintendove igre ne mogu streamati ni stavljati na YouTube osim ako se ne potpiše određeni ugovor s Nintendom ili mu se u potpunosti daju prava na svu zaradu od tog sadržaja od strane vlasnika Twitch ili YouTube kanala. To je u potpunosti nerazumna odluka Nintenda i njihovih glavešina. Trebaju dopustiti da se sadržaj promovira i dijeli, a ne ga ograničavati. Primjerice Sony i Microsoft potiču igrača da streamaju i dijele sadržaj na YouTubeu ili Twitchu jer znaju da je to besplatna promocija.

5. Nintendo Network

Ono što je također jako bitno za Nintendo i potencijalni uspjeh Switcha je dobro mrežno iskustvo. To je u današnje vrijeme vrlo važan dio igrače konzole. Nintendo nije baš puno ulagao u ovaj dio na Wii i Wii U konzolama jer se većinom fokusirao na 3DS handheld, no ovaj puta moraju srediti svoje servere i mogućnosti Nintendo Networka jer ovo je pokraj samih igara i cijene konzole vjerojatno treća najvažnija funkcija.

Pitanje je hoće li Nintendo krenuti u naplaćivanje mrežnog igranja kao i konkurencija Sony i Microsoft. Hoće li isto tako biti besplatnih mjesečnih igara? Pouzdani serveri i akcije? Po svemu tome Nintendo jako kaska za konkurencijom te je 2017. krajnje vrijeme da se uozbilji i napravi pravu mrežu kakvu igrači i zaslužuju.