Street Fighter 6 beta – legenda u nastajanju

Capcom nas je pozvao u testiranje Street Fightera 6 u njegovoj drugoj zatvorenoj beti. Temeljito smo isprobali što igra trenutno nudi. Naš kolega iz Crouch Guard zajednice MadPaladin donosi dojmove osvježene ulične borbe.

Prva stvar koju sam zamijetio je da moj arkadni kontroler iz kamenog doba radi odmah bez dodatnih podešavanja. Street Fighter 5 je tražio previše vremena i volje podešavajući kontroler iznova nakon svake nadogradnje – ovdje toga nema.

Lobby sustav je napravljen jako slično nečemu što smo mogli vidjeti u prijašnjim Arc System Works igrama, poput virtualne arkade gdje možete sretati ostale igrače te ih izazivati na mečeve. Možete ući u solo trening mod da se malo izvježbate prije nego jedan od igrača sjedne preko puta vas i izazove vas na meč. Jedna mala zamjerka u svemu tome (koja će se definitivno riješiti u punom proizvodu) je što ne možete pristupiti trening modu bez rizika da vas netko omete i izazove na meč.

Prije nego što uđete u bilo kakav meč, dobra ideja bila bi izabrati lika kojeg želite, zar ne? Biranje lika i podešavanje još nekih sitnica je dostupno iz dodatnog Capcom Fighting Network izbornika, što je pomalo zbunjujuće. Možete i podesiti titulu, boju kostima, klasične ili moderne kontrole (o tome malo poslije) te dodatne pozadine za uljepšati “Here comes a new challenger!” najavu.

Osam likova u beti

SF6 beta je ponudila osam igrivih likova, od klasičnih Ryu i Ken s balansiranim potezima i lakšim pristupom, pa poznatih Chun Li i Guilea sa svojim prepoznatljivim stilovima borbe, do tehničkih mašina poput Jaime i Kimberly za najzagriženije veterane. Luke je novi protagonist serijala, a Juri se vraća sa svojim… adutima na veliko veselje obožavatelja.

Iz spomenutog izbornika ulazite u tradicionalni matchmaking za ranked i casual igre dok se šetate po arkadi, a tijekom učitavanja pritiskom na jedan od smjerova možete sa svojim fighterom raditi grimase. Zgodan detalj za suzbijanje napetosti prije meča.

Srž igre je i dalje 6 gumba za napade, po tri udarca rukama i nogama od slabog do jakog te posebni potezi u kombinaciji sa smjerovima. Šest crta iznad zdravlja pokazuju dostupnost potpuno novog Drive sustava, koji se fleksibilno koristi za više posebnih mehanika.

Gameplay i balansiranje Drive sistema

EX potezi su nešto jako poznato svim starijim SF igračima, ojačane verzije specijalnih poteza koje radite pritiskom dva gumba (npr. tradicionalni hadoken završite sa dvije šake umjesto jedne). Sada isti koštaju dvije Drive crte.

Parry je mehanika oko koje su se svi inicijalno najviše brinuli da bi mogla biti prejaka. Držanjem MP+MK i postupnim trošenjem Drive resursa parirate svaki udarac protivnika ali nakon puštanja komande vašem liku treba nekoliko trenutaka za oporavak. Ako dobro tempirate, mguće je izvesti i savršeno pariranje, kada vrijeme za vas uspori i krećete u protunapad.

Drive Rush je nova mehanika slična FADC jurišu iz SF4; brzi pritisak naprijed dva puta tijekom udarca će obasjati vašeg lika zelenom aurom i jurišate naprijed. Izrazito ofenzivna mehanika gdje protivnika možete nastaviti dulje napadati te si otvarati nove situacije za kombo – no zato košta čak 3 Drive crte. Dodatno, ako parirate napade možete krenuti u Drive Rush za cijenu samo jedne crte! Potencijalne slabosti pariranja su na taj način balansirane.

Sve ove mehanike vam pružaju mnogo opcija da igrate kako ste zamislili. Želite biti defenzivni i čekati svoju priliku za napad? Može! Pravovremeno pariranje i dobro smješteni Drive Impact će se pobrinuti da vaš protivnik više razmisli o tome kako će vam pristupiti. Može i agresivnije uz Drive Rush s čime možete napadati protivnika iz svih smjerova dok jednom ne pukne.

Sve ovo zvuči super, ali gdje je kvaka? Drive se puni sam od sebe ako ne koristite niti jednu od ovih mehanika te se prazni dok branite udarce i koristite mehanike; ako ih u jednom trenutku potpuno ispraznite vaš lik postane iscrpljen. Tada ste znatno sporiji, primate štetu od specijalnih napada čak i ako branite, te nemate pristup Drive mehanikama dok se ne napuni do kraja.

Svi fighteri u Street Fighteru 6 imaju Super metar sa tri razine koji se puni udarcima. Na vama je odrediti kako ih najbolje iskoristiti – tri slabija supera ili čekati najjači treće razine? Pri kritičnom zdravlju treći super se dodatno osnaži i može preokrenuti cijelu rundu.

Vizualno predivno

Igra je apsolutno predivna, modeli i pozadine su izrazito detaljni te se vidi Capcomova pažnja i ljubav. Za razliku od petice u Unrealu, Capcom se ovaj puta odlučio za svoj interni RE Engine. Šestica je jako šarena i puna boja, staze su žive i vrve sitnim detaljima, npr. nosač zrakoplova USS Byron Taylor, gdje Guile slijeće i pridruži se publici u navijanju za svaki udarac.

Glazba je rađena od nule– nema poznatih tema, sve je napravljeno ispočetka kako bi se postigao jedinstven identitet. Fokus je na urbano: hip-hop, drum&bass, jazz. Glazbena pozadina ima sekvence zasebno za svaku rundu i kada je jedan od likova na 20% zdravlja. Dobijete osjećaj da igrate finale na turniru, a ne običan meč. Ne može se opisati riječima nego se jednostavno mora iskusiti.

Sa zadovoljstvom možemo potvrditi savršeno online iskustvo u Street Fighteru 6. U tristotinjak setova kroz betu nije bilo problema sa konekcijom, svaki meč je bio čisti gušt za igrati, a sa igračima iz Europe imao sam osjećaj kao da igram s nekim kraj sebe. Za najbolje iskustvo preporuka je da uvijek igrate ne žici te izbjegavate bežične korisnike.

Bitno je spomenuti različite kontrolne sheme. Klasične kontrole su točno ono što zvuči – standardne kontrole na koje su većina igrača borilačkih igara navikla, 3 udarca šakom i nogom te pokreti plus komanda za specijalni potez.

Lakše za nove igrače

Moderna shema je namijenjena novijim igračima gdje specijalne napade možete izvesti pritiskom na jednu tipku te imate dodatna pomagala. Uvrštavanje ove sheme podiglo je dosta prašine u široj borilačkoj zajednici – znači li lakše izvođenje komandi manje pošteno natjecanje? S time se definitivno ne slažem.

Moderne kontrole namijenjene su početnicima koji bi od starta htjeli raditi sjajne stvari bez bezbroj sati u treningu. Borilačke igre inače zahtijevaju podosta vremena za potpuno ih savladati. Treba imati razumijevanja da ne želi svaki igrač biti na svjetskim pozornicama najvećih turnira i biti broj jedan. Možda netko to jednostavno fizički ne može, a moderne kontrole omogućuju svima lakši pristup. Učenje se novijim igračima malo olakša, a maksimum sa likom se ipak mora izvući kroz klasične kontrole. Sumnjam da će itko ostati zakinut.

Nakon završetka druge runde zatvorene bete, ukupno 18 sati nije mii bilo dovoljno. Trud i rad koji je Capcom ovaj puta uložio u novi SF se vidi na svakom koraku. Već u beti kvalitetom nadilazi veliku većinu aktualnih borilačkih igara na tržištu. Street Fighter 6 izlazi 2. 6. ove godine, a do onda nestrpljivo čekamo još prilika za šaketanje!