Retrospektiva

Spyro trilogija


Spyro the Dragon

Spyro1naslovna.jpg

Meni osobno najdraži i najbolji nastavak je upravo prvi. Još kada sam igrao onaj famozni Demo 1 što bi došao uz PS1 serije SPCH 7502, prva misao tada bila je, ako se uopće mogu točno sjetiti, da igra vjerojatno nije ništa posebno i da je eventualno neki loš klon Crasha i Croca. Kad ono, istina nije mogla biti dalje od mojih misli. Od prvog trenutka kada sam zveknuo i oslobodio prvog zmaja koji se nalazio točno ispred mene pa skočio niže na travnatu površinu i ganjao žabe i ovce nisam se mogao dovoljno nadiviti ljepoti grafike. Sve je lijepo, dovoljno šareno, a opet nije predjetinjasto, nego je taman za sve uzraste. Kontrole su responzivne, precizne i sve što jedan platformer mora imati kako bi bio igriv. Uz to na poklon dolazi i ona iritirajuća kamera koja se redovito okrene kako ne treba ili se uopće ne okrene što na momente igru čini nepreglednijom nego što je. Mali fix leži u tome da se u izborniku sa „passive“ kamera stavi u „active“ i tada će uvijek biti iza leđa Spyru. Koliko je ovo bio odličan (novi) početak za Insomniac i franšizu, govori činjenica da je ovaj nastavak ujedno najprodavaniji, s cifrom od oko 5 milijuna prodanih primjeraka.

Spyro103.png

Približiš li se loncu, dobit ćeš šamarčinu!

Pričica počinje dolaskom novinarskog tim u Artisan World (prvi svijet u igri), konkretnije nivo Stone Hill (ako me oči ne varaju) kako bi intervjuirali par zmajeva o njihovom životu i suživotu s ostalim zmajevima i ostalim svjetovima. Ispostavlja se da svi žive u harmoniji u pet svjetova, jedino Gnasty Gnorc živi u svom vlastitom svijetu i, kao ružna i prostoumna kreatura, ne predstavlja nikakvu prijetnju zmajevima. Gnasty upravo gleda taj intervju uživo i takve izjave ga razbjesne u tolikoj mjeri da sve odrasle zmajeve pretvori u kristalne skulpture. Spyro uspješno izbjegne njegov napad i tu priča prestaje, a avantura počinje.

Na vašem putu prati vas vaš vjerni kompanjon Sparx the Dragonfly (ilitiga po naški – vilin konjic) koji služi kao svojevrsni pokazivač zdravlja. Kada isijava zlatnu boju, tada je Spyrovo zdravlje na maksimumu. Pretrpljeni udarac mijenja zlatnu boju u plavu, drugi udarac u zelenu, a treći ga ubija. Ako Spyro tada primi udarac, gubi život. Energija, odnosno oživljavanje Sparxa izvodi se na način da razbijete ovce, zečeve, žabe i slične sitne životinje koje se tada pretvaraju u leptire. Sparx voli jest leptire, ali taman koliko mu treba da ponovo pozlati boju. Osim toga što predstavlja health bar, Sparx vam pomaže pri skupljanju dijamanata koji su blizu vas, tako da ih morate fizički doticati. To je jako zahvalna mehanika u igri, pogotovo kod jurišanja ili u situacijama u kojima se nalazi puno razasutih dijamanata pa uvijek postoji mogućnost da promašite koji. Ovako se Sparx pobrine za skupljanje, a vi se samo približite otprilike onoliko koliko treba.

Spyro106.png

Nivoi i svjetovi su predivni!

Spyro kod napada ima dvije mogućnosti – riganje vatre ili jurišanje s rogovima prema naprijed –ovisno o tome kakve su škrinje ili protivnici. Primjerice, ako su škrinje metalne, a protivnici imaju metalne štitove, vatra neće pomoći, ali juriš u njih hoće. Osim napada, može i letjeti. OK, ne može letjeti, nego glajdati što bi značilo da ne može održavati visinu, već ju postepeno gubi kako udaljenost raste. Jedino oko čega se trebate pobrinuti je da je platforma do koje želite doletjeti dovoljno udaljena ili na nižoj razini kako bi Spyro sigurno sletio. Dijamanti se nalaze u raznim škrinjama, kao i protivnicima koji ih ispuštaju kad ih ubijete. Drugi put će ispustiti kristalnu kuglu i ako ih skupite dovoljno, dobit ćete extra život. Dodatni životi se nalaze i u ljubičastim škrinjama iz kojih vire oči koje trepću.

Igra nije teška pa neće biti potrebe za skupljanjem kristalnih kugli, odnosno ponovnim ubijanjem protivnika koji su se ponovo stvorili. Ako začujete „nja-nja-njanjanja“, to je znak da je u blizini u plavo odjeven lopov koji drži ružičasto zmajevo jaje. Čim se približite, počet će bježati, tako da nabacite jedan sprint i nabijte ga rogovima! Lik je brz, ali vi ste ipak za koju nijansu brži tako da ni to neće predstavljati problem.

Svaki svijet ima portale pomoću kojih idete u različite nivoe i svaki ih ima oko 4 do 6 s time da je jedan nivo specifičan po tome što je leteći. Leteći nivoi imaju 4 različite skupine nekih elemenata po osam komada koje trebate uništiti riganjem vatre i prolaženjem kroz njih (prolazi, škrinje, svjetionici, vlakići, avioni itd.) čime si produljujete vrijeme za jednu, dvije ili 3 sekunde. Dakle, pogađate, trebate riješiti sve u zadanom vremenu. Svaka skupina vrijedi 60 dijamanata, no ima i stavka „all in one“ gdje je potrebno svih 32 objekata srediti prije isteka vremena. Nije nemoguće jer su obično svi ti objekti poredani nekim logičnim slijedom pa kad naučite rutu, nivo ćete riješiti bez problema. Ostali nivoi su klasični platformeri s time da jedan od njih ima i svog bossa. Bossovi su jako lagani za prijeći. U usporedbi s njima bossovi u Crashu čine se nemogućima po težini (a i oni su lagani pa možete izvesti zaključak koliko je pobjeđivanje istih zapravo trivijalan zadatak). Mogli su ih definitivno napraviti težima za neku razinu izazova. Ovako djeluju kao malo jači običan protivnik.

Spyro109.png

Samo pusice dobija, sigurno zato što je ljubičast… 100%!

Kao što sam već i ranije rekao, igra stvarno nije teška tako da je definitivno mogu igrati i oni najmlađi bez frustracija i mogućnosti razbijanja kontrolera. Ako ste dovoljno uporni, igru možete završiti i u jednom danu za svega par sati. No Spyro se svima uvukao pod kožu pa nije samo da djeca igraju tu igru nego i odrasli, pogotovo oni koji su odrasli na takvim igrama u kasnim 90-ima. Definitivno jedna od igri koju kad jednom prijeđete, vraćate se još koji put. Ako ganjate fizikalnu kopiju ove igre, pripremite se na to da joj cijena iz nekog razloga raste više nego što bi objektivno trebala (vjerojatno jer je tražena unatoč tome što je prodana u više milijuna primjeraka). Srećom pa se može naći za siću na PSN-u kao i iduća 2 nastavka. Definitivno odigrajte igru ako niste jer je jedna od najkvalitetnijih 3D platformera uopće. 

<< PROLOG | SPYRO 2: GATEWAY TO GLIMMER >>

Prethodna stranica 1 2 3 4 5Sljedeća stranica

Povezano