Hitman | 1. epizoda

Novi Hitman u prvoj epizodi oduševljava sa sjajnim sandboxom i fanovima konačno pruža slobodu u igranju i mnoštvo kreativnih načina za izvršavanje hitova.

Square Enix i IO Interactive dobili su mnoštvo kritika na račun izdavanje novog Hitmana sa svojim epizodičnim modelom koji će kroz godinu pružiti igračima neko novo Hitman iskustvo. Sezona je dizajnirana tako da igračima pruži šest glavnih lokacija i u svakoj epizodi će igračima biti dostupne glavne misije, uz niz bonus contracta kroz Live Event program. Developeri će aktivno pratiti zajednicu i pružati redovne zakrpe kako bi formirali Hitman iskustvo prema feedbacku igrača. Leaderboardsi su veliki dio online komponente, a tu su i redizajnirani Contracts modeovi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Contracts mode vraća se iz Absolutiona i igračima nudi mogućnost da kreiraju vlastite hitove koje mogu podijeliti sa zajednicom kako bi igrači stalno imali svjež sadržaj dok čekaju novu epizodu. Escalation mode je varijacija na Contracts, a igračima pruža još napetiji mode koji se sa svakim levelom dodatno otežava i pruža još teži hit koji mogu završiti samo najbolji. Započnete Escalation mode i dobijete naredbu ubiti generala s uniformom mehaničara, zatim u idućem levelu morate sakriti sva tijela unutar 90 sekundi, a završni level od vas traži da koristite samo ubojite načine za izvršavanje naredbi.

Elusive Targets poseban je mode koji još nije aktivan, a trebao bi predstavljati potpuno novi doživljaj Hitmana. Developeri su izjavili da su odavno tražili način kako stvoriti posebne hitove koji će se moći izvršiti samo jednom, a to su sada, kako oni kažu, konačno uspjeli ostvariti u novom Hitmanu. Elusive Targets su posebne mete koje će se pojavljivati u određeno vrijeme i bit će dostupne igračima tek nekoliko dana. Svaka meta imat će poseban briefing, misija neće imati nikakve indikatore ni mogućnost spremanja pozicije, a meta neće biti jasno označena. Igrači će imati priliku samo jednom pristupiti misiji i ako ne uspiju izvršiti zadatak, meta će zauvijek nestati. U recenziji iduće epizode svakako ćemo pisati o ovom modeu i tome kako funkcionira u stvarnosti kad konačno i zaigramo ovaj mode.

Hitman Intro Pack donosi prolog koji smo igrali u beti i prvu epizodu u Parizu. Mapa u Parizu je uistinu spektakularno dizajnirana, a donosi nam krcatu modnu reviju i dvije mete koje igrači moraju eliminirati. Na početku imate samo jedan način ulaska, no kako izvršavate izazove i postižete veći level mastery, tako otključavate dodatne ulaze za buduće prelaske i posebne lokacije na kojima vam Agencija može dostaviti veća oružja poput snajpera. Ovo je osnovna ideja epizoda: replay. IO Interactive je osigurao mnoštvo izazova i načina za igranje kako bi igrače zadržali do iduće epizode u Italiji. Svakako im se mora priznati trud oko detalja i scenarija za izvršavanje hitova.  Kako vam ne bismo spoilali mete i načine izvršavanja, ostavljamo vam da sami istražite ovu ogromnu mapu jer je Hitman zapravo prava sandbox puzzle igra u kojoj je samostalno pronalaženje metoda najveća zabava. Ukoliko vam ipak treba pomoć, možete uključiti tracking na svaku „opportunities“ rutu i igra će vam pružiti upute kako odigrati koji scenarij za svaku metu.

Hardcore fanovi mogu skroz isključiti ove oznake ili ostaviti na minimal čisto da imaju ukratko informaciju što se traži. Naravno, sve je izvedivo i ako sve isključite, što i sami developeri preporučuju. Inistinct mode se opet vraća iz Absolutiona, no ovaj put samo služi kao 3D mapa i wallhack mod za promatranje meta i NPC-ova. Nema više trošenja instinct metera koji služi kao aktivna mehanika za sistem prerušavanja kao u Absolutionu. Sistem prerušavanja doživio je bitne promjene na bolje i u prvoj epizodi funkcionira jako dobro. Pariška mapa je pravi primjer dobrog dizajna s više razina osiguranja, tehničke službe i konobara. Posebni NPC-ovi imaju bijele oznake iznad glave, a to za vas znači da ih morate izbjegavati jer vas mogu prepoznati. Ovi NPC-ovi jako su smisleno postavljeni. Recimo, određeni vođa osiguranja u svakom krilu poznaje sve svoje zaposlenike pa je na vama da potražite način kako proći što sigurnije, a da vas otkrije. Sama je mapa ogromna i nudi čak 3 kata te ogromno područje pored zgrade, uz mnoštvo načina za izvlačenje kad izvršite hitove. IO je poznat po svom crowd sistemu pa ni ovaj put nisu razočarali. NPC-ovi se ponašaju jako prirodno i umjetna inteligencija je općenito jako dobro odrađena.

Igru pokreće IO Interactiveov Glacier 2 pokretač. Čim zavrtite misiju u Parizu, odmah ćete primijetiti kako igra izgleda puno bolje od levela u tajnom ICA-inom kompleksu iz bete. Osvjetljenje, animacije i prezentacija djeluju jako dobro. Možda ne izgleda toliko dobro kao trenutno najljepše igre na tržištu s obzirom da su se developeri odlučili na jako realističan prikaz i prirodne boje. Absolution je bio krcat post-process efektima, žarkim bojama i ogromnom količinom blooma, no novi Hitman donosi čistu prezentaciju i realne neupadljive bolje. Sve izgleda jako prirodno i jako atmosferično. Developeri zaslužuju svaku pohvalu za ovakav prikaz. Sam engine doživio je veliko poboljšanje implementacijom Physically Based Rendering techa, a sami materijali i osvjetljenje izgledaju izuzetno impresivno. Svjetlost probija kroz krošnje i prozore na jako lijep način, a i particles i volumetrični dim su za svaku pohvalu. Sustav kontrola doživio je brojne promjene i sve funkcionira kako treba. Posebna oružja zahtijevaju sporiji pritisak okidača kako bi sam pogodak bio što precizniji. Sustav animacija je isto tako odlično odrađen. Bilo da se krećete u coveru, koristite blend animaciju ili jednostavno stojite na mjestu u idle animaciji kao prerušeni čuvar, sve izgleda jako prirodno i uvjerljivo. Upravo je ovo najveća prednost prezentacije novog Hitmana – developeri su imali u fokusu realan svijet, a ne spektakl.

Pored autosave opcije, igra nam donosi i mogućnost manualnog spremanja pozicije za sve one koji žele točno spremiti poziciju i eksperimentirati. Same performanse puno su bolje u odnosu na betu, a konzole su dobile i mogućnost korištenja unlockanog framerateatargetom od 60 FPS, kojeg igra rijetko postiže, ili lock na stabilnih 30 FPS. Unlock, začudo, djeluje dosta dobro zbog same prirode igre i sporog gameplaya, pa vam preporučamo da sami isprobate koja vam opcija više odgovara. Treba napomenuti da igra koristi odvojene save slotove za online i offline igranje, tako da ako planirate igrati igru bez interneta, računajte da ćete morati opet otključati sadržaj kada se spojite na online save. Igra ne traži stalnu vezu s internetom, no ako pokrenete online mode, onda morate imati stalnu konekciju sa serverom. PlayStation 4 verzija nema problema s konekcijom, a bugovi i glitchevi bili su na minimalnoj razini tijekom igranja. Mnogi korisnici prijavljuju probleme s optimizacijom za PC, pa svakako imajte to na umu ukoliko se odlučite za tu verziju. Konzolaške verzije imaju očajan loading koji traje dosta dugo, a sama navigacija kroz tabove u meniju zna biti jako spora. Nadamo se da će developeri ovo ispraviti za iduće epizode.

Hitman Absolution mnoge je razočarao linearnom pričom o Agentu 47, a novi Hitman vraća onaj poznati osjećaj slobode koji se tražio još od Blood Moneyja. Ostaje za vidjeti koliko će se epizode isplatiti Square Enixu i hoće li osvojiti igrače svojim Live sadržajem koji je realno jedini dodatni sadržaj dok čekate nove epizode. Igrači PlayStationa 4 imaju i posebne Sarajevo Six misije koje nam donose šest dodatnih contracta na postojećim lokacijama kroz sezonu. Priča je ispričana kroz kratke animacije koje su kombinacija CGI animacija i onih u stvarnom vremenua priča je dosta zanimljiva za ovako malo sadržaja u prvoj epizodi. Ostaje za vidjeti koliko će se priča i likovi razviti kroz sezonu. Hitman nikada ni nije imao posebno dobru priču iz razloga što je svaki level mini sandbox igra s vlastitom pričom. Tu su samo osnovne poveznice koje povezuju događaje.

Hitman je trenutno dostupan kao “kompletna” igra po cijeni od punih $60 koja vam osigurava sve epizode i sav sadržaj kroz sezonu. Za one koji žele samo probati igru, tu je i Intro Pack koji vam donosi prolog i prvu epizodu po cijeni od $15. Svaka iduća epizoda koštat će $9.99, a epizode je moguće preskočiti ako vam se ne sviđa neka lokacija. Za sve one koji žele fizičko izdanje i kompletno iskustvo, Hitman će biti dostupan na disku početkom 2017. godine. Ako ste hardcore fan i uživate u replayu i usavršavanju svakog levela, slobodno uskočite odmah u novi Hitman koji oduševljava dizajnom mape i gameplayom, a ako ste tip igrača koji želi casual odigrati cijelu igru bez previše eksperimentiranja, onda je bolje da pričekate završno izdanje sa svim misijama.