Precenzija | Little Nightmares II: Jezivo i predivno

Došla nam je nova godina, a s njom se bliže i izlasci novih igara. Prvi zanimljivi naslov koji smo stigli isprobati nam dolazi iz Švedske – Studio Tarsier nam je pripremio početna dva poglavlja nove noćne morice.

Little Nightmares II je, baš kao i prethodnik, stilizirani platformer s većim naglaskom na šuljanje i rješavanje zagonetki. U prvoj igri bježite iz čudnog i neugodnog broda kao djevojčica zvana Six, a u drugoj ste misteriozni dječak nazvan Mono. Budite se u opasnoj šumi, ubrzo pronađete zarobljenu djevojčicu koja možda je, a možda i nije Six i skupa bježite kroz neimenovani, tmurni grad.

Veliki atrij za male ljude.

Sobice u lutkarskoj kućici

Većinu vremena imate dva lika na ekranu, ali ovo nije ko-op igra. Igrate samo sa Monoom, a Six vas automatski prati i reagira na okolnosti. Nešto poput ICO, samo sa malo pametnijom i agresivnijom Yordom. Imate čak i opciju držanja za ruke u određenim situacijama, pa znate i sami gdje to vodi. Igra nije ograničena na kretanje samo lijevo i desno u 2D sloju, već se slobodno krećete u prostoru koji vam je predočen. Zamislite kao da gledate dioramu uživo – razine su napravljene kao sobice u lutkarskoj kućici i nije nužno da samo krećete u jednom smjeru, te je lako moguće sakriti skrivenu sobu ili puteljak. Tko zna, možda i ima tajni za otkriti…

Televizije su svugdje, ali nije jasno zašto.

Umanjenice su česta pojava u Little Nightmares, jer su naši protagonisti sićušni naspram ostatka svijeta. Sve je nerazmjerno veliko i teško za koristiti. Kvake na vratima su ogroman problem, stolice ne možete gurati sami, a kad se nađete u pravoj opasnosti (a bome hoćete) imate dvije opcije: sakriti se ili bježati. Postoje neprijatelji i određeni tip borbe, ali nije pošteno to shvatiti kao zasebnu mehaniku, već novi set problema za riješiti. Igra vas stavlja u specifičan niz linearnih problema i traži od vas specifično rješenje. Nemilosrdni načini umiranja neodoljivo podsjećaju na klasik Heart of Darkness ili pak INSIDE iz modernijeg doba.

Prijatelji? Ne baš…

Jeziva atmosfera

Najjači adut Malih Mora jest fantastičan vizualni i audio dizajn. Igra izgleda predivno u 4K; teksture poput drva i pliša izgledaju iznimno realistično, ali s obzirom da je sve stilizirano postiže se čudan, nelagodan dojam jezive doline. Igranje sa slušalicama je praktički obavezno; na svakom koraku čujete razne zvukove ambijenta i drugih…sudionika košmara. Nikad niste sigurni i stalno ste na iglama, čak i kad nema neposredne opasnosti.

Igra skrivača, igra smrti.

Sve skupa, Little Nightmares II se čini kao hvalevrijedan nastavak, bez bitnih problema u razvoju ili nedostatka inspiracije. Igra izlazi 11. 2. za sve veće platforme, osim next-gen verzija koje će doći nešto kasnije. Očekujte punu recenziju čim bude moguće! Slatko spavajte.

Demo koji smo mi odigrali sada je dostupan i vama. Možete ga preuzeti na Steamu, PS5/4 i XONE/XSX/XSS.