Recenzija | Dark Souls III: Ashes of Ariandel

Remek-djelo ili precijenjena slika?

Dark Souls III igra je koja zasluženo ima jednu od najviših ocjena na našem portalu. Miyazaki i društvo iz FromSoftwarea ljestvicu su podigli visoko i nestrpljivo smo čekali izlazak Ashes of Ariandel, prvog DLC-a koji nas vodi u potpuno novi svijet.

Painted World of Ariandel predivno je mjesto. Lokacija koja je prekrivena snijegom vizualno djeluje jako dobro i u nekim dijelovima neodoljivo podsjeća na Painted World of Ariamis – što će razveseliti fanove Souls serijala. Pahulje snijega nošene vjetrom izgledaju fantastično, a tijekom borbi snijeg pršti na sve strane. Radi snijega vidljivost je značajno smanjena tako da prolaženje kroz određena područja postaje napeto i stresno. Nemojte se čuditi ako vas tijekom borbe s jednim protivnikom okruži nekoliko drugih koji su bili u blizini, ali ih niste primijetili. Mala zamjerka upućena je s tehničke strane, pošto se tijekom borbi s više protivnika zbog mnogo detalja na ekranu dogodi zamjetan pad frameratea, no ništa što bi u većoj mjeri narušilo ukupan dojam.

Sound design zaslužuje svaku pohvalu. Fućkanje vjetra dok hodate po snijegu ili zavijanje vukova u daljini koji bi vas u svakom trenutku mogli napasti stvara napetu atmosferu gdje svaki korak u nepoznato znači neizvjesnost i opasnost. Soundtrack je fenomenalan, pogotovo pjesma koja svira tijekom posljednje boss borbe, a ona će se većini igrača zasigurno urezati u pamćenje.

Dizajn protivnika odrađen je na vrhunskoj razini i donosi pravo osvježenje. Novi protivnici su jači, brži, agresivniji i opasniji od protivnika iz originalne igre. Često će se dogoditi da ste brojčano nadjačani te ćete morati znati brzo reagirati kako biste se živi izvukli iz takvih situacija. Izdržljivost nekih protivnika predstavlja pravi izazov, činit će se kao da uopće ne trebaju uzeti odmor od napada i igrači će trebati imati dobro razvijenog lika kako bi izdržali njihove nasrtaje. Zanimljivo je i ponašanje vukova koji će vas napadati samo kad su u čoporu. Uz to, neće vas napadati direktno, nego će vas pokušati okružiti i napadati sa strane ili s leđa. Vukovi izvan borbe zavijanjem će alarmirati ostale vukove u blizini i tako vam zagorčavati život i otežavati borbu.

Come at me bro!

Samo su dvije boss borbe u ovom DLC-u. Prva nije ništa posebno i fanove serijala podsjetit će na poznatu borbu iz prvog dijela. Zvijezda ovog DLC-a definitivno je posljednja boss borba koja spada među najbolje borbe iz cijelog Soulsborne univerzuma. Borba se sastoji iz nekoliko faza, svaka je teža od prijašnje, a atmosfera, cutscene i soundtrack doveli su do toga da sam se na pola borbe doslovno naježio. Nakon konačnog trijumfa, odmah sam odlučio priskočiti u pomoć ostalim igračima te nekoliko puta opet odigrao borbu.

PVP igrači došli su na svoje jer smo dobili novu PVP arenu. Matchmaking je jako jednostavan, a borbama pristupate s Bonfirea iz Firelink Shrinea. Možete se boriti 1v1, 2v2, 3v3 ili možete igrati Brawl mod gdje će se međusobno boriti 4 ili 6 igrača. Iako nisam PVP Souls igrač, moram priznati da mi je u areni bilo jako zabavno, pogotovo kad se igra s više igrača. Borbe znaju biti jako kaotične i zabavne, a može se vidjeti i isprobati bezbroj buildova te će PVP sadržaj produljiti vijek DLC-a za nekoliko sati.

Tko tu koga i s čim?

Nažalost, PVE sadržaj nije zadovoljio trajnošću. Najsporiji igrači neće trebati više od 6 sati da završe ovaj DLC. Sadržaj je jako dobar, ali nažalost, ima ga jako malo. Novi protivnici, novi spellovi i nova oružja zadovoljit će obožavatelje Dark Soulsa, ali i ostaviti gorak okus u ustima jer će htjeti još. Ponavljam, zadnja boss borba jedna je od najboljih u serijalu, novi PVP sadržaj zaokupirat će igrače koji se vole boriti protiv drugih igrača, no ne mogu se oteti dojmu da je sveukupno premalo sadržaja da bi opravdalo cijenu od 114,99 kuna koliko Ashes of Ariandel trenutno košta.