Recenzija | Dishonored 2

Broj dva u naslovu označava novi nastavak FPS stealth avanture, a mi smo ga protumačili i kao igru koja se praktički sastoji od dva dijela. Jednom prolazite kroz priču kao Emily, a drugi put kao Corvo.

Blagu dvosmislenost uvodne rečenice objasnit ćemo vrlo brzo, no krenut ćemo s kratkim objašnjenjem same priče koja se odvija 15 godina nakon događaja iz prvog Dishonoreda. Slobodno nastavite čitati jer nećemo otkriti ništa što će umanjiti draži samostalnog otkrivanja priče. U grad Dunwall stiže uzurpator s dobro smišljenim planom i on uz upotrebu sile i obavezne spletke prekida vladavinu aktualne carice Emily Kaldwin, kojoj kao desna ruka, zaštitnik i prava očinska figura, pomaže glavni protagonist prvog dijela, Corvo Attano.

Sve je u izboru

Na samom početku, prije nego se krene u otkrivanje priče i spašavanje situacije, pred igrača se postavlja izbor. Morat će se donijeti odluka o tome hoće li se igrati kao Emily, s potpuno novim sposobnostima i mogućnostima, ili ćete krenuti kao stari znanac Corvo s kojim smo već uzduž i poprijeko istražili Dunwall u prvom dijelu. Naravno, za prvi prelazak mi smo se odlučili za Emily zbog novih posebnih moći koje smo željeli što prije isprobati. Na samom početku nudi se i mogućnost igranja bez moći koje daje Outsider, ali smo to ostavili za neki drugi put.

Odabir lika s kojim će se prolaziti kroz priču Dishonoreda 2 neće uskratiti previše, osim nekoliko dijelova dijaloga koji se morao prilagoditi, a razlog zbog kojeg ćete kroz tu istu priču i lokacije proći i s Emily i s Corvom dva su različita seta sposobnosti koji se tijekom igre otkrivaju, razvijaju i koriste na najrazličitije načine. Neke od sposobnosti zajedničke su za oba lika, no misija se nikako ne može proći na isti način, ako se odlučite koristiti Possession ili Bend Time koje na raspolaganju ima Corvo ili ćete upotrijebiti moći koje ima Emily. Nama se posebno svidio Doppelganger koji omogućuje korištenje dvojnika za distrakciju i ometanje neprijatelja na različite načine, a posebno je efektna moć Domino koja poveže nekoliko neprijatelja odjednom, a ono što napravite jednom od njih, dogodit će se svima.

Korištenje posebnih moći efektno je, korisno i ponekad neizbježno

Šuljanje? Otvorena borba? Oboje?

Izboru tu nije kraj. Iako je najteže Dishonored 2 prolaziti šuljajući se, ne dizati uzbune ili alarmirati stražare (Low-Chaos), igrač se slobodno može odlučiti za prolazak koji se oslanja i bazira na borbi (High-Chaos). Taj odabir utjecat će na to hoćete li nadograđivati i upotrebljavati samostrel ili ćete se okrenuti pištolju i granatama. Na raspolaganju vam je također i odabir hoćete li svoje protivnike ubijati (u nekim slučajevima radi se o brutalnim egzekucijama) ili ćete biti milostivi i dopustiti im da prežive susret s vama. Naravno, nećete tu biti uskraćeni za korištenje moći i sposobnosti jer svaka od njih može se upotrijebiti na smrtonosan ili onaj drugi, milosrdni način.

Iako cijela ta priča s odabirom na prvi pogled može djelovati komplicirano, stvar je upravo suprotna i intuitivna što igraču ostavlja jako puno mogućnosti, ali i potrebe za eksperimentiranjem i kreativnošću.

Karnaca je grad koji morate detaljno istražiti

Velika promjena u Dishonored 2 selidba je događanja iz tmurnog Dunwalla poharanog „štakorskom kugom“ u novi grad. Da biste razriješili misteriju i vratili vlast u svoje ruke prisiljeni ste otići prema jugu, u grad Karnacu kojeg krasi toplija klima, življe boje, naginjanje prema steampunku i ponekad prekrasni pogledi, kao i novi i raznovrsni izazovi s kojima ćete se tamo morati suočiti.

Kao baza iz koje krećete u svoje misije služi brod Dreadful Wale, a svaki od dijelova grada dizajniran je na kompleksan i inteligentan način koji od igrača istovremeno traži detaljno istraživanje i djelomično prilagođavanje stila igranja. Tu nas se možda ponajviše dojmio Clockwork Mansion koji je napravljen poput velikog labirinta kojem ste primorani sami mijenjati oblik kako biste napredovali i uz to upotrijebiti vještine šuljanja pri izbjegavanju brojnih robota koji umjesto četiri ruke imaju ogromne oštrice. Ne zaostaje niti Dust District u kojem svako malo oluja utječe na kretanje ili razrušena kuća kroz koju prolazite skakanjem u prošlosti i vraćanjem u sadašnjost, a u svakom dijelu grada toliko je zabačenih uličica, skrivenih prolaza i tajnih prostorija da ćete vrlo biti prisiljeni prestati pamtiti mjesta kojima ćete proći u sljedećem prelasku igre.

Odmorite tu i tamo, uživajte u krajoliku Karnace

Istraživati Karnacu nećete samo zbog toga da biste se divili ljepoti i dizajnu, već je to u Dishonored 2 nužno, za koji god način prelaska se odlučili. Ako igrate uz upotrebu specijalnih moći, morat ćete ih „kupiti“ i nadograđivati runama koje nisu tek tako razbacane po gradu, već su dobro skrivene (pronaći neke od njih gotovo je nemoguće). Uz rune, moći ćete pronaći i Bonecharms, mistične objekte koji poboljšavaju neke sposobnosti i karakteristike lika kojim igrate (možete ih opremiti ograničeni broj, a ne računajući one koje sami kreirate, u igri ih ima više od 100 različitih). Istraživanje će pogotovo dobro doći ako namjeravate igru proći uz upotrebu stealtha jer kretanje najočitijim pravcem prema cilju nikada vas neće dovesti do željene mete.

Svakako odigrajte Dishonored 2

Ovaj odlomak je za one koji su odlučili preskočiti većinu teksta i na kraju potražiti odgovor na pitanje vrijedi li potrošiti dragocjenih 15 do 20 sati na običan nastavak stealth akcijske avanture. Istina, radi se o nastavku, ali o najboljoj mogućoj vrsti nastavka koji je od prethodnika preuzeo sve ključne elemente zbog kojih je bio tako dobar i sve to na najbolji način nadogradio. Ozbiljniju zamjerku uputit ćemo priči koja je od početka prilično predvidljiva, što ne znači da je nezanimljiva, s prilično plošnim i nerazvijenim negativnim likovima koji služe samo jednoj svrsi – eliminaciji. Same kontrole traže malo privikavanja, pogotovo od igrača koji se sa serijalom susreću prvi puta.

Kako igra odmiče, skupljanjem svih runa i nadograđivanjem sposobnosti može se dogoditi da glavni lik jednostavno postane „overpowered“ i neće imati previše problema s rješavanjem neprijatelja i završavanjem misija. Onima kojima to zasmeta, slobodno mogu povećati razinu težine ili se odlučiti na prolazak igre bez korištenja posebnih moći.

Igru smo odigrali na PlayStationu 4 na kojem se izvodi bez nekih posebnih teškoća i problema, a ako vas Dishonored 2 u svoj svijet ne privuče na prvu, ipak mu dajte šansu, nećete požaliti.

Dishonored 2 recenzija

88

Od prethodnika preuzeo sve ključne elemente zbog kojih je bio tako dobar i sve to na najbolji način nadogradio.

Kako ocjenjujemo?