Recenzija | Dragon Quest Builders 2

Sutra imam bitan sistematski pregled za posao. Trebam se ustati oko 6:30h. Preporuka je spavati minimalno 8h prije takvog pregleda. Trenutno je 4:57h, ali ja ne spavam.

Pokušavam završiti luksuznu kupaonicu, ali nedostaje mi nekoliko resursa. Nemam materijala za tuš, a bogami ni za zastor. Odlazim opet po resurse i psujem sve po spisku. Tako malo mi treba da dovršim mega nacrt na kojem radim već 10 sati. Konačno, u pola 6 ujutro završavam svoju mega luksuznu birtiju. Svi su sretni. Osim žene i tlaka jer logično, pao sam pregled. Tlak mi visok. Nisam spavao, nisam jeo, a ni pio kako treba 24 sata.

Gdje sam bio? Što sam radio? Igrao Dragon Quest Builders 2.

Malo Bandić, malo snaša s polja, a najviše šljakeraj

Moram vam priznati da nisam nikada previše igrao Minecraft, niti sam ga nešto posebno volio. Za vas sve koji niste igrali Dragon Quest Builders, ova igra vam je mješavina žanrova. Kompletan svijet igre izrađen je od kocaka koje možete uništiti. Igra unatoč tome uopće ne izgleda ružno i zapravo je na momente predivna sa svim bojama koje ima.

Kad uspijete od malenog drvca stvoriti ovakvo nešto! Trebat će vam “samo” 15 sati i hrpa riješenih misija.

S druge strane igra je i RPG jer ćete osim građenja, zapravo čitavo vrijeme provesti u ispunjavanju zadataka koje će vam dati lokalni mještani na svakom većem otoku u igri. Naravno, tu je i neizbježna borba s raznim kreaturama koje ćete sresti, a igra ima i nekoliko boss borbi. Za razliku od prvog dijela, ovdje je borba prilično bazična i pomalo olakšana jer čitavo vrijeme imate svog prijatelja Malrotha u ekipi koji je zadužen za combat. I vi ćete pomoći, ali vi ste primarno mozak ekipe, a on je zadužen za zločeste momke.

Borba je real-time, ne zahtjeva veliku strategiju i većinom se svede na mlataranje po trokutu i izbjegavanje specijanih napada neprijatelja. Jedino boss borbe zahtjevaju malo veće razmišljanje, ali ne previše.

Sređivanje neprijatelja vam donosi iskustvene bodove s kojim raste level vas i Malrotha, a sa svakim rastom levela, vi i vaš prijatelj postajete sve jači i imate više zdravlja. Osim toga, porastom nivoa naučite neke i nove poteze, ali možete i stvoriti jača oružja. Naravno da nije isto oružje kad ste level 5 ili kad ste level 35. Klasične RPG mehanike su svuda prisutne u igri. Kako vi rastete, rastu i neprijatelji kojih sve ima više. No, igra nikad nije nešto preteška i nećete previše izgubiti živaca.

Bobo graditelj

No, da ne biste pomislili da je u ovakvoj builder igri naglasak na borbi (zato što nije), puno više vremena ćete provesti u rješavanju raznih misija i građenju. U igri imate nekoliko većih otoka na kojima ćete provesti sate i sate. Možda i dane ako ćete igru igrati 2-3 sata dnevno.

Premisa je jednostavna – dođete na novu mapu, tu ubrzo otkrijete ekipu koja živa i koja ima hrpu problema. Svaki novi otok (svijet) ima hrpu novih resursa i stvari koje ćete naučiti graditi i koristiti. Na početku igre ćete praviti krevete od slame i zidove od blata, kasnije ćete kroz igru znati napraviti luksuzne građevine, hotele pa i vozila. Shvaćate poantu – stalno učite nešto novo kroz misije koje vam ekipa daje. Rješavanje tih misija zaista traje i uključuje questove koji se protežu na nekoliko sati.

Kad podignete bazu na novi level, naučite graditi hrpu novih stvari!

Gradit ćete svašta. Od drveta koje je veliko kao Slavonski Brod, do luksuznog WC-a čiji ćete onda izmet koristiti da biste napravili druge stvari. Radit ćete satima da biste ekipi rudara napravili nikad luksuzniji bar koji uključuje bazene, koktele i plesačicu koja podiže moral rudarima. Zvuči čudno i nastrano? Zato što i je. Misije i zahtjevi su često bizarni, a sve vodi do toga da izgradite to što oni žele. Nakon nekoliko sati, spremni ste izgraditi ultimativnu građevinu koju stanovnici žele, a koja zahtjeva stotinu različitih resursa koje ste skupljali kroz misije i manje graditeljske zadatke.

Vaš lik kojeg kreirate na početku (kasnije kad naučite raditi ogledala, možete ga mijenjati i uređivati) ne zna gotovo ništa. Nije niti blizu Masterclass graditelja koji želi postati. No, kako igrate i rastete, vi učite graditi sve kompleksnije stvari i nacrte. Stalno učite i otkrivate nešto novo.

Sad zamislite kad imate ovakvih 6 tabova punih stvari!

Kako vi odrađujete misije za lokalnu ekipu, tako podižete nivo povjerenja odnosno bazu do maksimalno četvrtog levela. Sa svakim novim levelom baze, dolaze novi stanovnici na otok, a vi naučite raditi na desetke novih stvari. Sa svakim novim stanovnikom dolaze novi zahtjevi i prohtjevi, ali i vi stalno učite i razvijate lika. Posebno će vam biti drago kad naučite raditi napredne kovačnice jer ćete u njima proizvoditi prava čuda. Od oružja do elemenata za gradnju.

Od jednostavne blatne sobice i farme, do ovakvih građevina! Sve je moguće napraviti (klik za uvećanje)!

Kad nakon nekoliko desetaka sati, ako ćete htjeti istražiti svaki kutak pojedinog otoka, konačno otkrijete sve resurse i naučite graditi sve, čeka vas boss borba. Inače, vašu bazu koju gradite, napadat će u valovima neprijatelji nekoliko puta, ali vjerujte da ih nije teško svladati jer vam pomažu svi.

Igra je kao kolač – red istraživanja, red građenja i red borbe. Dakle, biskvit, krema i šlag. Zvuči primamljivo, zar ne?

Questovi…

Shvatili ste da sam nekoliko puta istaknuo misije, učenje i nove stvari. Nisam to slučajno, jer u ovakvoj igri učenje novih stvari, kao i otkrivanje istih vas vuče da stalno igrate. Osobno nisam nikad mislio da ću zaglaviti u ovakvom tipu igara, ali ima nešto u tome kad istražite mapu, konačno pokupite stvari koje vam trebaju i sagradite vašim otočanima primjerice – bazen. Na sve strane padaju srca od sreće (s njima punite taj nivo povjerenja, odnosno podižete bazu i XP bodove baze) i vama onda postane drago vidjeti njih sretne.

Konačno im napravite WC, a nakon što se gospođica olakšala i sama je bila sretna!

Sve do trenutka kad se ne razbahate i ne traže od vas gluposti razne da im odradite i izgradite. Ponekad NPC-ovi zaista imaju bizarne zahtjeve (čitajte: misije) koje su ništa drugo nego fetch questovi koji nemaju nikakvog smisla, nego su samo tu da produže trajanje igri. Konačno kad pomislite da ste ispunili sve ciljeve i želje koje su stavili pred vas, pojavi se neki biser sa svojom željom. On ne želi piti iz drvenog vrča, nego zlatnog, ali za zlatni vrč treba zlatni obrub, čiji resurs se nalazi na XY dijelu mape. No, bez zlatnog vrča i NPC-a nije moguće završiti taj glavni nacrt koji svaki otok ima, a samim time nije moguće završiti niti misiju.

Na levelu 35 ste već pravi maher i graditelj kao nitko

Takvih primjera ima podosta i samo su jeftin trik za produžiti igru koja ni ovako nije kratka i zaista mislim da nije bilo potrebe ubacivati u igru takve gluposti. Igra je kao što sam rekao, prilično zanimljiva i vuče na igranje sama po sebi, no ovakve stvari i gluposti samo živciraju.

Također, ponekad zahtjevi koje pred vas stave NPC-ovi su pomalo nejasni, pa dobro čitajte što žele od vas. Uostalom, nećete imati izbor jer ako želite završitu igru, morat ćete sve riješiti. Nema preskakanja side misija.

Želite svoj vlastiti otok? Sad ga imate!

Kad ste završili sve moguće misije i izgradili sve moguće građevine na jednom otoku i tako razveselili lokalno stanovništvo, sve što ste novo naučili i sve nove resurse koje ste otkrili, možete upotrijebiti za izgradnju svog vlastitog otoka. Da, to je predobro. Ako volite ovakav tip igara i žanra, jednom kad završite igru, vi ćete imati na stotine (doslovno) na stotine raznih stvari za iskoristiti.

Prve dvije slike su početak igre, a druge dvije su sredina!

Jedina prepreka je vaša mašta jer sve ćete moći stvoriti što poželite. Što je najbolje, u tome vam mogu pomoći vaši prijatelji jer čak 4 igrača mogu graditi skupa otok iz snova. Također, ako niste kreativni, u par sekundi možete posjetiti otoke (svijetove) drugih igrača. Ja sam osobno proveo nekoliko sati u razgledavanju svijetova koje su drugi igrači stvorili. Zaista što je ekipa sposobna napraviti je fascinantno. Od rekreiranja Londona do New Yorka, Jurassic Parka i Gospodara Prstenova. Ponavljam – samo je mašta granica.

Većina glavnih NPC-ova kojima ste pomogli tijekom igranja će isto tako doći kod vas na vaš otok i pomoći vam u izgradnji. Vaš otok je na početku samo kamen i krš, bez maslina. Što će postati, ovisi samo o vama.

Pravi igraći čušpajz

Igrajući Dragon Quest Builders 2 osjećao sam se da igram nekoliko igara – Minecraft (očigledno), Civilization i Zeldu. Igra ima baš šareni i veseli stil, i tu neku Zelda atmosferu. Normalno da igra nije strategija kao Civilization, već sam mislio u smislu napredovanja – krenete od blata i baklji, a završite na kreiranju zgrada i gradova. I veselite se tomu koliko ste napredovali, koliko ste novih stvari otkrili i naučili izgraditi.

Svaki otok je ogroman za istražiti, a ako želite igru kompletno možete prijeći iz prvog lica

Igru igrate iz trećeg lica, ali u svakom trenutku možete prebaciti i na prvo lice kao da igrate Minecraft primjerice. Toplo vam preporučam da kad trebate izgraditi zaista precizne elemente, koristite prvo lice jer iz trećeg lica kamera ponekada zna zapeti, a čitavo iskustvo postane frustracija. Primjerice, jednom sam sasvim slučajno razbio krivi blok i čitava konstrukcija mi je pala u vodu zbog toga. Doslovno pala u vodu. Poludio sam tada.

Ako ste igrali originalni Dragon Quest Builders igra će vam biti itekako poznata. DQB 2 je veća igra od prethodnika i također veći fokus stavlja na izgradnju, a manje na borbu. Borba je kao što sam ranije rekao, više sporedna stvar za vašeg lika, a veći fokus je na misijama i građenju što se nekim igračima neće svidjeti.

Igra čak ima i zagonetke koje nisu nešto preteške!

Nećete ovu igru igrati zbog neke velike priče jer ona nije previše ni bitna. Zla Children of Hargon žele izbrisati sa svijeta kompletnu kreaciju i izgradnju, a vi, kao mladi početnik ste jedina nada za spas. Upravo zato svi imaju zahtjeve i prohtjeve od vas jer ste vi jedini na svijetu Bandić.

Puno više od priče uživit ćete su u mehaniku igre, izgradnju i istraživanje. Nakon nekoliko ozbiljnih i teških (premisom) open world igara, Dragon Quest Builders 2 mi je došao kao pravo ljetno osvježenje. Sa svim tim živopisnim likovima i svijetovima, prava je ljetna igra, a ako baš uživate u ovom žanru, siguran sam da ćete guštati većinu trenutaka u istoj.

Ako pak tražite hardcore RPG i epske misije, onda ova igra nije za vas. Baš kao što smo napisali – ona je pravi miks žanrova i sve radi prilično dobro. Ne i odlično, ali sasvim dovoljno da vas nekoliko sati dnevno ili tjedno zaljepi za vaše stolice. Nadamo se da ćemo dobiti i treći dio jer nas baš zanima u kojem će smjeru igra otići.

Preporučili bi igru i svima vama roditeljima koji svoje klince žele maknuti od Fortnitea jer igra zaista djeluje kao jedan pozitivni i dobri duh koji će usput i razviti sive stanice. Imate na internetu zaista već puno materijala za prosudbu (ako vam recenzija nije dovoljna), budući da je Dragon Quest Builders 2 izašao krajem godine u Japanu.

A ja ću čim završim tekst baciti se na uljepšavanje FFA otoka koji zasad ima samo rijeku, livadu s nekoliko lješnjaka, par cvijetova i farmu raznih usjeva koju čuvaju strašila od nametnika. Dug je put prema uspjehu i širenju FFA carstva.

Dragon Quest Builders 2 možete od sutra igrati na PlayStationu 4 i Switch konzoli. Također, imate dostupan i demo igre, pa svakako isprobajte igru. Ako vam se svidi, napredak iz demoa prebacuje se u punu igru.

Dajte šansu igru. Možda vas iznenadi pozitivno kao što je i mene iznenadila. Omega Force i Square Enix ponovno su odradili vrlo dobar posao.


Dragon Quest Builders 2 recenzija

82

Ako volite ovaj žanr, Dragon Quest Builders 2 je obavezno štivo, a svi ostali skinite demo i isprobajte. Možda vas uvuče u svoj svijet, kao što je uspjela uvući dio redakcije koja nikad nije igrala ove igre.

Kako ocjenjujemo?