Recenzija | F1 2017

Ovogodišnje izdanje službene F1 igre cilja na titulu najkompletnije igre u serijalu, a nakon prošlogodišnje vrlo dobre igre koja je proširila karijeru i općenito singleplayer iskustvo, ekipa iz Codemastersa je sebi zadala poprilično veliki posao… i mislim da su uspjeli.

Službena igra Formule 1 vrlo je važna za brend F1 jer pomaže u stvaranju i održavanju mlađe, kao i nešto casualnije publike te je kao takva idealna za prezentiranje života vozača i inženjera nešto široj publici u podosta jednostavnom obliku videoigre. Ekipa iz Codemastersa je nakon poprilično loše verzije igara iz 2014. i 2015. prošle godine napravila veliki korak u pravom smjeru s F1 2016 i vrlo dobrom karijerom, dok je ove godine igra građena na puno boljim temeljima nego svih prijašnjih godina i to se zbilja može primijetiti u sadržaju ovogodišnjeg izdanja.

RPG karijera

F1 2017 može se pohvaliti opširnom karijerom koja, umjesto podosta jednostavnih 25 mogućih R&D nadogradnji za naš bolid u prošlogodišnjoj igri, ove godine nudi preko 120 mogućih nadogradnji kroz 4 glavna razvojna puta u aerodinamici, šasiji, motoru i izdržljivosti komponenata. Isto tako imamo i 4 podrazvojna puta kroz koje možemo ubrzati razvoj tih komponenata, brža zaustavljanja u boksu i slično. Uglavnom vrlo opširan i masivan sustav koji uistinu izgleda kao da je izašao iz nekakve RPG igre, pa onaj iz prošlogodišnje igre izgleda primitivno i jednostavno u odnosu na ovaj iz F1 2017.

Ogromno R&D stablo s preko 120 nadogradnji zahtjeva dosta vremena i pažnje…

Naravno, kao i prošle godine na nekakav način moramo i kupovati sve te nove komponente kako bi bolid bio brži, pouzdaniji i konkurentniji u odnosu na konkurenciju te se i ove godine vraćaju posebni Resource bodovi koje skupljamo kroz slobodne treninge i razne zadatke i ciljeve. Njih nam postavlja tim, a za skupljanje bodova tu su, naravno, kvalifikacije i sama utrka. U savršenom trkaćem vikendu možete zaraditi preko 1000 resource bodova. Prikupljene bodove treba mudro koristiti jer nadogradnje su skupe i svaki krivi korak bit će kažnjen s obzirom na to da, ovisno o odabranom putu, nadogradnje mogu propasti i biti odgođene za utrku ili dvije od predviđene.

Novost ove godine je i potrošnja komponenti motora na čak 6 razina, kao i mjenjač koji se troši poprilično te zahtjeva oko 1000 bodova da se dovede u red na prihvatljivu razinu potrošnje. Svaka komponenta se može mijenjati između treninga ili kvalifikacija i utrke te tako postoji mogućnost da se smanji opterećenje komponenata, ali naravno postoji i mogućnost kazne ako se prekorači broj dozvoljenih komponenata. Ne brinite, igra je taj dio jako dobro pojasni igraču te tu ne bi trebalo biti većih problema.

Promjena komponenata između treninga i utrke je ključ uspjeha.

Karijera je definitivno vrijedna igranja i napredak u odnosu na prošlu godinu je zaista ogroman s dodatnim R&D mogućnostima, Classic eventovima kao i dodatnim zadacima na slobodnim treninzima.

Zabavan handling model

Handling model je ove godine također velika promjena jer su bolidi puno brži, širi i agilniji u skladu sa stvarnim performansama ovogodišnjih bolida, a u Codemastersu su se jako dobro prilagodili svemu tome i napravili jedan zabavan, ali i dalje zahtjevan vozni model. Podešavanje bolida je puno logičniji ove godine te je default setup dovoljno dobar za sve igrače. Mora se također naglasiti da je vožnja na kontroleru ove godine puno bolja i responzivnija nego što je to bio slučaj u prošlim nastavcima, pa se ipak daje veća konstanta u utrci, pogotovo u ligaškim utrkama protiv igrača na volanima.

Miljarder koji će nam dati da vozimo njegove stare pile u raznim eventovima

Classic bolidi su se vratili

Codemasters je odlučio vratiti stare bolide u igru prvi puta nakon 2013. godine kada su bili dobro prihvaćeni kao dodatan sadržaj igri, no implementacija u samu igru i karijeru nije bila najbolja. Ovog puta Classic sadržaj je ubačen direktno u karijeru u obliku raznih eventova koji donose dodatnu reputaciju i Resource bodove s kojima možemo razvijati ekipu i bolid. 12 Classic bolida je u igri, od legendarnog Senninog McLarena iz 1988., Schumacherovog legendarnog Ferrarija iz 2004., do najmlađeg Red Bull bolida iz 2010. kojeg je vozio Sebastian Vettel.

Službena grafika je napokon stigla i u službenu F1 igru.

Naravno, svi ti bolidi mogu se voziti i u multiplayeru i u Quick Race modeu koji omogućavaju da se natječemo protiv primjerice 20 jednakih Ferrarija iz 2004. ili u dvije različite klase bolida. Srećom za nas, izbor je velik i poprilično raznovrstan.

Ono što je pohvalno je to da sada imamo i Slider za kontrolu težine umjetne inteligencije protivnika, od 0 pa sve do 110, tako da svatko može prilagoditi težinu igre prema svojim sposobnostima. Što se tiče umjetne inteligencije, on je ove godine ipak nešto bolji te se ne boje ići kotač uz kotač, niti kasnog kočenja pri 320 km/h. Ipak, i dalje znaju ignorirati plave zastavice u utrci, kao i u kvalifikacijama.

Multiplayer i bugovi

Multiplayer dio igre u trenutku pisanja nije u najboljem stanju te definitivno treba patch ili dva da se srede razni bugovi poput žutih zastavica i općenito penalty sistema u multiplayeru. ForceFeedback također ima probleme u MP dijelu jer se zna u potpunosti izgubiti, nakon čega je nemoguće odraditi kvalifikacije ili utrku. Doduše, ovaj problem se najviše javljao u kvalifikacijama. Setup bolida isto ima specifičan bug da se vrati na default u kvalifikacijama. Uglavnom, dosta problema u trenutku pisanja recenzije. Ono što je pozitivno je patch koji je već došao na PC i rješava veliki dio ovih problema, ali ipak ovakve stvari se ne bi trebale događati nakon beta testiranja koje je trajalo mjesec dana.

Što se ostatka bugova tiče, postoji i problem s teksturama u SP i MP dijelu (primjer u slikama) za koje također dolazi zakrpa. Inače, što se tiče tehničkog dijela, igra i dalje izgleda lijepo i frame rate je na običnom PS4 isto tako solidan, no s povremenim padovima ispod 60 fps. Za PS4 Pro i Xbox One X dolazi 4K podrška, bolje teksture i refleksije, kao i još stabilniji frame rate što je svakako lijep bonus za one koji su kupili ili planiraju kupiti nabrijanije verzije trenutnih konzola.

Klasični kaos u Monaku po kiši

Šteta što igra ipak ima ovakve bugove koji u singleplayer dijelu i općenito karijeri nisu game breaking, već jednostavno zasmetaju jer je igra uistinu veliki napredak u odnosu na 2016.

Ostali sadržaj poput hrpe raznih Classic eventova i eventova za moderne bolide, obrnuti gridovi, kao i utrkivanje s jednakim bolidima, zbilja dobro dođu ako se zasitite karijere. Tu je i eSports dio igre koji donosi natjecanje u 3 faze s finalom u Abu Dhabiju za 20 najbržih igrača u studenom ove godine.

Zaključak

F1 2017 najbolja je F1 igra do sada s najopširnijom karijerom u serijalu kao i odličnim Classic sadržajem, eventovima i eSports dijelom igre. Šteta za MP koji treba patch ili dva, kao i nepoliranje nekakvih bugova koji su trebali biti ispeglani do izlaska i koji nažalost smanjuju ocjenu. Bez toga, čista desetka!

{loadposition recenzija}