Recenzija | Furi

Dođite svi jedan na jedan, riješit ćemo to na old-school način.

Furi najbolje možemo opisati kao Boss Fight igru u kojoj svojim mačem i pištoljem pokušavate pobijediti sve čuvare na putu ka slobodi. Nema drugih protivnika osim Čuvara, nema RPG elemenata, nema skupljanja bolje opreme. Samo stara dobra borba prsa o prsa sa vrlo zanimljivim i raznolikim Čuvarima.

FFA video komentar!

Furi počinje tako da se nađete zarobljeni u nadrealnoj okolini. Čuvar vam prijeti mučenjem te se ubrzo pojavljuje misteriozna kostimirana figura. “The jailer is the key, kill him and you’ll be free“ kaže osoba u zečjem kostimu i tako počinje vaš put. Naravno, na putu vam stoje ranije spomenuti Čuvari, a vaš zadatak je poraziti ih i doći do slobode koristeći slash, dodge, shoot i parry. Zvuči jednostavno? Točno, jednostavno je, ali to ne znači da je lako. Naprotiv, igra je jako teška i pravi je izazov za ljubitelje ovog žanra. Igra traži od igrača da dobro prouči svakog Čuvara te da spremno odgovori na sve napade i izazove koje pojedini Čuvar stavlja pred njih. Ne samo da se Čuvari u potpunosti razlikuju jedan od drugoga, nego se i u različitim fazama borbe ponašanje Čuvara mijenja i borbe postaju zahtjevnije što je Čuvar bliže smrti. Standardna težina je dovoljna da vam se oznoje dlanovi, neuspjeh će vas frustrirati ali igra ni na koji način nije nepravedna prema igraču. Svaka smrt biti će rezultat igračeve spore reakcije, nestrpljivosti ili loše strategije te će se igrač u slijedećem pokušaju morati prilagoditi ili će uslijediti isti ishod borbe.

Nema što ne leti prema meni, ali platit će gad uskoro za sve

Čuvare je dizajnirao Takashi Okazaki (Afro Samurai) i odradio je vrhunski posao. Svaki Čuvar svojim izgledom, borbom, okolinom i osobnošću iskače u odnosu na druge Čuvare i najjednostavnije rečeno svaki čuvar ima dušu. Naravno, tu je i ranije spomenut lik u kostimu zeca koji igra ulogu naratora u ovom naslovu. Lik kojim upravljate je tipični nijemi heroj, ništa ne govori nego pušta da ga narator vodi i ide prema svom cilju. Činjenica da lik kojim upravljamo ne govori ništa ga čini vrlo zanimljivim likom jer se ubrzo počinjemo pitati tko je zapravo taj lik, zašto je ovdje i koji su mu motivi za sve ovo što radi.

Svaki Čuvar je poseban i zanimljiv, sve dok vas ne ubije osam puta zaredom.

Vizualno igra izgleda jako lijepo, ne zbog grafike nego zbog statične kamere koja je razvojnom studiju omogućila da isprobava različite kadrove i vidljivo je da su na tome radile iznimno talentirane osobe. Svaki Čuvar obitava u, za njega, posebnom području, a vi kao igrač se šećete kroz ta područja između borbi. Ta šetnja kroz okoliš služi da smirite živce nakon napete i teške borbe te se također daje prostora naratoru da ispriča priču. Međutim, ono što je posebno za ovu igru su prekrasni i raznovrsni vizuali koji su prikazanu u genijalnim kadrovima i baš ti zanimljivi kadrovi daju poseban štih ovoj igri. Uz to, odlični kadrovi praćeni su kvalitetnim Soundtrackom na kojem su radili vrhunski electro autori: Carpenter Brut, Danger, The Toxic Avenger, Lorn, Scattle, Waveshaper i Kn1ght.

Dok si još uvijek psujem u bradu, ovakav pogled me smiruje i priprema za novu borbu

Furi je vrlo dobar akcijski indie naslov razvojnog studija The Game Bakers. Iako nije za svakoga, ovu igru krasi odličan dizajn lokacija i likova, vrhunski soundtrack i izazovan gameplay. Prosječan igrač će uložiti nekoliko sati u ovaj naslov, a samo oni najuporniji će otključati najveću težinu te igrati kako bi podigli svoju ocjenu. Cijena igre se kreće oko 25 eura, a PlayStation Plus pretplatnici mogu ovaj mjesec skinuti igru besplatno i uživati u ovom naslovu. Konzolaši, skidajte!