Recenzija | God of War

Kratosov novi početak ujedno je i preporod serijala. Preporod koji smo svi čekali.

Kratos se vratio. Prošlo je pet godina od zadnje avanture u Ascensionu koji i nije baš najbolje prošao kod fanova. Iako je zadnji God of War bio dobar, mnogi su imali osjećaj da opet igramo istu igru zastarjelih mehanika te je serijalu itekako nedostajalo inovacija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Upravo je sve ovo promjenio novi God of War. Santa Monica studio pod vodstvom direktora Corya Barloga u potpunosti je redefinirao serijal i pritom stvorio jednu od najboljih igara ove generacije.

Veliki povratak

God of War označava novi početak za Kratosa. Nakon brutalnih događaja iz, nazovimo je tako, prve ere serijala u Sparti, naš Kratos se našao u nordijskoj mitologiji koja je puni pogodak za ovaj serijal. Ekipa je u potpunosti iskoristila bogatu mitologiju te stvorila izuzetno uvjerljiv i fantastičan svijet kojeg ćete s užitkom istraživati. Već ste puno toga mogli vidjeti o Kratosu i njegovom sinu Atreusu koji će vas pratiti na vašem putovanju, a to je putovanje izuzetno emotivno i baš zbog toga vam ne želim govoriti apsolutno ništa o samoj priči. Baš kako je bio slučaj i s The Last of Us, ovo je najbolje da sami iskusite i doživite jer vas čeka posebna igra. Iako je igra svojevrsni reboot serijala, jako je važna i sama prošlost Kratosa, ali i serijala, tako da će fanovi starih igara s užitkom istraživati novo poglavlje Kratosovog života.

Otac i sin. Naš dvojac će kroz puno toga proći.

Nova igra donosi hrpetinu promjena u samom dizajnu i borbi, što mi ovaj naslov čini najboljim u serijalu. Prvo što moram pohvaliti je kamera koja će vas bez ikakvih rezova pratiti od samog početka pa do najvećih boss borbi i odličnog kraja. Što god radili, kamera vas prati u jednom kadru i glatko se prebacuje između animacija i samog gameplaya. Da stvari budu još bolje, čitava igra uopće nema učitavanja tako da ćete se u potpunosti uživiti u svijet igre. Za razliku od prošlih igara, kameru možete u potpunosti kontrolirati u samom gameplayu, a budući da je toliko blizu igrača sama akcija je još brutalnija i osobnija.

Ovaj bogati svijet Midgarda, ali i ostalih realmova koje ćete istraživati, u potpunosti blista zahvaljujući umjetničkoj direkciji umova iz Santa Monica studija koji su stvorili pravo čudo. Dodajte na to i tehničku izvedbu i imate možda i tehnički najljepšu igru na tržištu. Iako se ne radi o klasičnom otvorenom svijetu, on je jako otvoren i dostupan za istraživanje čak i nakon završetka igre. Midgard je najveći hub igre u kojem ćete provesti većinu vremena, a tu su i ostali realmovi koji će vas isto tako oduševiti svojim dizajnom.  Igra me najviše podsjetila na Dark Souls 2 budući da novi GOW ima upravo takav pristup u level dizajnu zbog samih hubova i linearnih dijelova koji sadrže glavne i sporedne questove. Baš kako je i tamo bio slučaj, na krajevima većine ovih levela imate teleport koji će vas vratiti u glavni hram igre odakle se možete uputiti u novu avanturu.

Jörmungandr. Nordijska mitologija je iskorištena baš kako treba.

Igra je krcata sadržajem. Glavni quest je genijalno složen i provest će vas kroz hrpu akcije kakvu samo GOW naslov može ponuditi, ali i kroz vrlo emotivne i izuzetno dobro odrađene scene. Opet, ne mogu o ovome govoriti zbog spoilera, no znajte da vas čekaju sjajne boss borbe koje bez problema mogu stajati uz one legendarne bitke iz prošlih igara. Naravno, nisu sve borbe odlične. Ima tu nekih trolova koji se često ponavljaju, no one važne borbe su itekako dobro dizajnirane.

Svi oni koji žele samo završiti glavnu priču bez istraživanja dodatnih aktivnosti mogu to učiniti bez problema jer se kroz glavni quest dobije dosta dobra oprema koja će vam puno značiti za neke bosseve. Ako ipak želite otkriti sve što igra ima za ponuditi tu je hrpa favoura (sporedni questovi), collectiblesa, zagonetki, dodatnih bosseva, posebnih predmeta i nekih tajni koje vam ne želim otkriti.

Lokacije oduzimaju dah.

Borba je bolja no ikad

Igra ima ogromnu trajnost i replay value baš zbog svog „RPG Lite“ pristupa (titulu koju smo i dodijelili Guerrillinom Horizonu). I sve to bez ikakvih mikrotransakcija i season passova. Vidi se da je Dark Souls bio velika inspiracija za novi GOW i to je definitivno najbolji smjer koji su developeri mogli odabrati, baš zbog odličnog sustava borbe.

Combat izuzetno vuče na Soulse, baš zbog tipičnog layouta kontrole i lock on-a, ali opet ima svoj GOW osjećaj koji stvara igriv i zarazan gameplay koji će vas stalno vući na igranje. Kratosovo glavno oružje ovoga puta je Leviathan sjekira koja ima dubok moveset koji će vam, kada ovladate njime, pružiti nezaboravne borbe i mnoštvo opcija. Sama fizika je dosta izražena, a baš zbog toga povećana je i sama taktika u pristupu. Kratos pored oružja ima i štit, a tu je i brutalna melee borba koja je praktički još jedno oružje. Svi neprijatelji imaju označen level, traku sa zdravljem i stun metar.

Jedno od mnogih sporednih područja.

Atreus je ključan dio borbe te će svojim Talion lukom itekako biti od pomoći, pogotovo u distrakciji i povećanju stun bara koji vam je glavni pokretač za brutalne egzekucije po kojima je serijal poznat. A kad smo kod njih, egzekucije su predivno odrađene, no velika je šteta što za većinu neprijatelja imamo tek po jednu animaciju koja vam može dosaditi nakon toliko prikaza, pogotovo na spomenutim trolovima koji uvijek isto završe. Igra uz sve to ima i razrađen sustav sposobnosti koje ćete otključavati XP bodovima koje sakupljate radeći sve što igra može ponuditi. Sve je dobro isplanirano i čitava stvar jako dobro funkcionira.

Kratos čak ima i statse, a tu u igri dolazi i gear sustav. Oprema ima raritet pa tako morate pažljivo birati kakav ćete oklop i opremu koristiti što znatno podiže replay value i svaki igrač će graditi svojeg lika što je u ovakvoj igri veliki plus. Oprema se može unaprijediti kod dva kovača patuljka koji su veliki dio priče i od velike važnosti za dizanje levela, pogotovo na većim težinama. Kratos ima i vlastiti level koji se povećava korištenjem pojedinih dijelova oklopa koji svi imaju jedinstven level koji se isto tako može nadograditi i povećati. Oklopi unaprjeđenjem donose mogućnost dodatnih pojačanja kroz slotove, pa tako imamo razrađen sustav u kojem će guštat svi koji žele slagat vlastite buildove i fokusirati se na pojedine statse.

Brojni čamci su na svakom koraku za sve one koji žele polako istraživati. Kasnije se otključava i fast travel.

Sama oružja imaju i runske napade koji će vam još više proširiti pokrete koje imate na raspolaganju, a i ovi light i heavy runski napadi se mogu isto tako nadograditi. Dodajte na to i Atreusa koji će dobiti više vrste strijela, kao i posebne summone i imate zavidnu količinu mogućnosti u borbama. Combat je fantastično izveden zbog čega je sam gameplay na top razini. Uz ovakvav gameplay, svijet za istraživanje i bogatu priču imamo pravu stvar koja se mora odigrati.

Tehnička strana

God of War je oduvijek bio poznat po tehničkoj prezentaciji, a ekipa iz SM studija je i ovoga puta napravila tehničko čudo koje se bez problema može nositi s najboljim naslovima u industriji. Vjerujem da će mnogima ovo biti i tehnički najljepša igra koju su zaigrali. Igra se na običnoj PS4 konzoli vrti u 30 FPS-a na 1080p rezoluciji, a PS4 Pro vlasnici dobili su i posebne nadogradnje kroz dva posebna načina prikaza. Resolution Mode renderira igru u 2160p koju konzola dostiže kroz checkerboard prikaz za sve s 4K ekranima, a ako imate običan 1080p ekran igra će supersampleat zbog čega će izgledati puno oštrije. Druga opcija je Framerate Mode koji cilja na 60 FPS-a na rezoluciji od 1080p, a upravo vam njega svakako preporučam. Iako igra rijetko dostiže ovaj target (moguće je u zatvorenim prostorijama), svejedno preporučam korištenje ovog prikaza budući da je akcija puno responzivnija i igra puno ugodnija za igranje.

Da, igra izgleda brutalno dobro.

Danima bih mogao hvaliti tehničku stranu igre – osvjetljenje, animacije (sve in-game), bogate teksture, efekti kiše, animacije lica, detaljnost opreme i modela likova… Sve je na vrhunskoj razini. Bogati setting i mitologija igre omogućili su developerima stvaranje nezaboravnih lokacija koje su svake posebne na svoj način. Vjerujte mi da ćete kroz čitavu avanturu proći kroz bezbroj atmosferičnih lokacija koje jednostavno oduzimaju dah.

Zvuk je jednako dobar, a posebnu pohvalu zaslužuje i skladatelj igre, Bear McCreary. Novom glazbom koja itekako paše uz svježi setting je u potpunosti razvalio. Kratosovu ulogu odradio je novi glumac Christopher Judge, a svi likovi zaslužuju maksimalne pohvale. Sama priča i dijalozi su odlično napisani, a pisci su jako dobro iskoristili nordijske mitove koji će biti pravi gušt fanovima za otkrivanje.

Sjekira ima veliku ulogu u zagonetkama.

Novi početak

God of War je fantastična igra i remek-djelo žanra kojeg svi vlasnici PlayStationa 4 jednostavno moraju odigrati. Santa Monica i Cory Barlog pokazali su fanovima da promjena može biti jako dobra stvar i uz to isporučili jednu od najboljih igara ove generacije. Ukoliko tražite kvalitetnu akcijsku igru s izuzetno snažnom pričom i bogatim gameplayem, ovo je naslov koji ne smijete propustiti.

God of War recenzija

100

Hrabar zaokret u smjeru serijala pretvorio je God of War u nezaboravno putovanje čiji put vodi do potencijalne igre generacije. Ocjena: 100

Kako ocjenjujemo?