Recenzija | Guilty Gear Strive

Strive je slijedeći veliki korak u Guilty Gear serijalu, sa možda najradikalnijim promjenama dosada. Dok su svi prijašnji nastavci dodavali nove, ponekad i upitne, mehanike i sustave borbe, ovdje prvi put imamo suprotnu situaciju. Strive je potegao ručnu i sada je na generalki. ArcSys se sa Striveom žele probiti na veće tržište, poseban problem za serijal koji je uvijek bio stavljen sa strane, rezerviran za zahtjevnu publiku. Kako onda promijeniti igru za novu krv, a svejedno ostaviti dovoljno dubine za zagrižene obožavatelje? Sa zadovoljstvom mogu reći kako Strive postiže sjajnu ravnotežu.

Iskre između Ky i Milice!? Što će Dizzy misliti…

Miris igre

Prvo što dobijete je kratak i jasan uvod – Sol Badguy i Ky Kiske vam kroz brzi tutorial pokažu sve gumbe i osnovne mehanike. Potom imate izbor; odmah u Mission Mode ili standardne modove poput Arcade. Mission Mode se sastoji od stotinjak misija koje postupno prolaze kroz sve što igra nudi; od najjednostavnijih elemenata poput obrane ili skakanja po zraku do specifičnih kombo poteza i pravilnog korištenja Roman Cancela. Prvih desetak misija su namijenjene potpunim početnicima žanra, ali zadnji setovi će dobro oznojiti i iskusne veterane. Ako se osjećate dovoljno spremni, pametno je proći uobičajeni Arcade mod par puta sa više likova. Kroz deset borbi, igra će vam indirektno reći koliko ste dobri ili loši, mijenjajući protivnike i težinu ovisno koliko gubite. Zanimljivo je kako na kraju Arcade moda dobijete nabrijanog protivnika iz rostera sa više zdravlja, ali uz vas se bori još jedan lik. ArcSys je već potvrdio da je takav Tag Team mode bio planiran, ali zbog pritiska s vremenom i krunica virusom nisu stigli razraditi ideju u zaseban mod. Vrlo vjerojatno možemo očekivati više od Tag borbi u budućnosti. Osim Arcade, imamo i standardni Versus protiv kompjutera ili lokalno, te Survival gdje se možete boriti unedogled za mjesto na online ljestvici.

Možete provjeravati snimke najboljih igrača i naučiti korisne taktike.

Tipično za novije GG-eve, postoji suluda anime priča u pozadini. Arcade mod pruža mali uvid u veću priču GG svijeta kroz poštapalice i kratke razmjene između ekipe, ali nikad ne pretjeruje. Strive želi da se borite, ne da slušate. Za sve japanske entuzijaste postoji petosatni (!) anime film pod Story mode. Predivno režirane i stilizirane animacije, sulude akcijske scene i blesava, tupava priča. (Reklo bi se, bullshit blazing…) Popularna I-No i novi negativac zvan Happy Chaos su najzanimljiviji i najvažniji od svih u priči, no bit će vam bitno samo ako ste pratili sapunicu GG-a kroz desetljeća. Igra čak nudi i pretjerano detaljnu enciklopediju termina i datuma iz cijelog serijala. Iskreno, možete potpuno zaboraviti ove fine detalje i ništa nećete izgubiti.

Jack-O je u Story Modeu, ali…
Planovi za budućnost

Nekoliko dana prije izlaska igre, ArcSys je objavio plan za buduće nadogradnje i nove likove. Dva lika dolaze tijekom ljeta, još tri do kraja godine. Zasada je potvrđeno da će prvi lik biti potpuno novi lik za serijal, a drugi će biti netko već poznat. U Story modu nakratko vidimo većinu likova iz prošlih igara, stoga potencijalni kandidati su mnogobrojni. Svi likovi će biti dostupni kao pojedinačna kupnja ili u sklopu sezonske propusnice, uobičajena praksa za žanr. Sezonski DLC će dolaziti i sa dvije nove lokacije, više boja za likove, te još anime priče. No, osim plaćenog sadržaja, planiraju nadograditi igru i sa besplatnim dodacima za sve. Prvo dolazi Combo Maker, gdje igrači mogu dijeliti kombo recepte s drugima i širiti svoje znanje u trening modu. Zatim dolaze dodatni sadržaji za uređivanje osobnih lobija (vjerojatno ukrasi za sobu i avatara), kao i Digital Figure Mode, tradicionalni GG bonus dodatak gdje postavljate otključane figurice likova u dioramu. Simpatično, no ništa revolucionarno. Naravno, s vremenom će dolaziti još sličnog sadržaja i balansiranja likova po potrebi, kako i priliči. Posebno nas zanima potencijalni Tag Team mod koji tehnički već postoji, no, ne očekujte to uskoro.
Lobiji su i dalje tupasti, zagrizite jezik i izdržite.

Zov iskre

Hajdemo na pravi razlog zašto ovo čitate – kakva je šora? Strive nudi 15 likova, od kojih su samo dva potpuno nova u serijalu. Svi imaju slične osnovne poteze: npr. naprijed + šaka će uvijek biti brzi napad koji izbjegava sve visoke udarce, jasno, ako pravilno tempirate. Svi imaju Dust potez koji može lansirati protivnika u čučnju, a poznati Roman Cancel sustav namjernog resetiranja komboa se vratio na velika vrata. Roman Cancel se sada može staviti na jedan gumb, a postoje 4 verzije istog. Ovisno kada iskoristite Roman Cancel možete se izvući iz bilo koje situacije i zakomplicirati protivniku dan. Ukratko, srž GG-a je uvijek bio i ostao Roman Cancel, a Strive je uspio naizgled nemoguće – RC nije bilo nikad lakše izvesti, ali jednako tako nikad teže iskoristiti. Upravo zbog lakog izvođenja RC-a, čak i potpuni amateri mogu preokrenuti rundu u tren oka. Likovi se kreću nešto trunčicu sporije nego u prošlim GG-evima, a većina napada je lakša za izvesti, ali i imaju više ciljane namjere u sebi. Nema lakog spajanja komboa iz brzog šaketanja u suludu Gatling kombinaciju kao prije – morate odlučiti što ćete izvesti i kada, jer Strive je odlučio sve namjestiti oko protu-napada.

Roman Cancel, švicarski nož svakog profesionalnog igrača.

Vjerojatno ste vidjeli ogromna COUNTER slova po promotivnim materijalima. Strive vas često i bez pardona upozorava da je protu-udarac sve. S obzirom da je jako teško napraviti dugi niz udaraca, pogotovo rano u meču, igra vas tjera na agresivno čitanje i blefiranje protivnika. Ako stojite na mjestu i branite se, vrlo brzo dobijete Negative status gdje ne dobijate Tension (super) metar i zadajete manje štete. Tension se jedino puni napadanjem, a Tension vam treba za specijalne poteze, Roman Cancel i bolju obranu. Nemate izbora, morate biti napadač, a rizik masnog COUNTER udarca postoji i za vas i za (ne)sretnog rivala. Svaka runda je napeta razmjena pokušaja i pogreške, a čar leži u šarolikoj postavi likova.

Razbijete zid: dobijete još metra i resetirate poziciju.

Strive nema klonove, niti je izgledno da će ih ikad imati. Svaki lik ima svoje posebnosti, od generičnog shoto Kya koji je najbliži Ryuu iz Street Fightera, do šašavog Fausta sa Smash predmetima na polju. Ima nešto za svakoga, a najzanimljiviji je vjerojatno novopridošli samuraj vampir Nagoriyuki. Nago ne može trčati, ali ima teleport i suludo dugu katanu sa bolesnom štetom koju bi i Sephiroth htio. Problem je što sve što Nago radi pumpa njegov vampirski metar gdje izgubi kontrolu na trenutak i – pola svog zdravlja! Nagoriyuki je pravi primjer koliko Strive može biti igra visokog rizika; samo posvećeni entuzijasti mogu izvući maksimum iz kompliciranih likova poput njega ili Zato. Za ostale uvijek ima pristupačniji izbor poput Giovanne, May ili Sol. Kojeg god borca odabrali, znajte da igra nudi pregršt izbora i dubine. Nemojte se prevariti malom listom poteza za svakog lika – zato postoji Roman Cancel. Jednom kad vas Strive povuče u (detaljan, bogat) trening mod, gotovo je, zakačeni ste. Igra nudi spremanje kombo recepata, a uskoro ćete ih moći dijeliti s drugim igračima za vježbu i hvalisanje. (Više u okviru.) Sati pripreme u dojou će samo zagristi vrh sante.

Anji može izbjeći napad ako pogodite pravi ritam i odmah krenuti u ofenzivu.

Rock parada

Na svu sreću, Strive ne nudi samo izvrsno složenu borbu samu po sebi. Kao što smo i prije spomenuli u osvrtima, Strive izgleda i zvuči fenomenalno, sa nevjerojatnim 3D modelima koji su naizgled oživili sa anime celuloida. Po Internetu kruži ideja da je Strive zapravo metal album upakiran sa bonus igrom, što je potpuno točno. Svaki lik ima svoju glazbenu temu, a idejni začetnik serijala Daisuke sa svojim bendom je istresao glas i srce u teške distorzije električne gitare i bombastičnih bubnjeva. Možete otključati starije pjesme iz prošlih igara kao nagradu, za metalce dušu dalo. (Osobno, ne podnosim metal, ali poštujem trud.) Igra pršti napadnim, posebnim stilom iz svakog kuta, stalno tražeći vašu pozornost. No, pravi razlog zašto će Strive biti u centru pažnje jest daleko važnija tehnička strana iskustva – rollback netkod.

Lansiranje protivnika je uvijek iznimno zadovoljavajuće.

Nakon Strive, online igranje u ovom žanru više nikad neće biti isto. S kojom crnom magijom je ArcSys uspio postići neprekinute, glatke sukobe s igračima na drugoj strani planete, ne znam. Znam samo da niti jedan jedini put, koliko god sam se trudio, nisam imao loš meč. Namjerno sam odlazio u japanski lobi, pa australski, pa južnoamerički… Sve kao da igram s osobom koja sjedi do mene. Ludo! Toliko je dobro da sam spreman oprostiti sve glupe odluke vezane uz sam lobi sustav. Stanje s lobijima je malo bolje od beta iskustva; napravite svog malog avatara i čekate protivnika na stanicama razasutim po tornju tj. parku, ovisno ako igrate za rang ljestvicu ili samo zbog zabave. Potpuno nepotrebno i tupasto naspram jednostavne liste kao u svakoj poštenoj tabačini, ali koga briga kad su borbe toliko prokleto dobro odrađene. Nemoguće je vratiti se nazad na druge igre u žanru nakon ovoga. Jedino što nedostaje jest igranje s drugim platformama, no to je mala cijena za platiti savršeno online iskustvo. Strive je novi zlatni standard online igranja i stvarno se nadam da će i publika i industrija to prepoznati.

Super potezi su spektakularni i razorni.

Na kraju, želim biti potpuno jasan. Strive je najlakši Guilty Gear za isprobati dosada, no to ne znači da je jednostavna igra. Nemojte se bojati isprobati nešto novo i divlje. Strive će nagraditi hrabre i odvažne. Podržite Strive jer tako podržavate budućnost kompetitivne online scene. Za sve ljubitelje žanra i buduće nade šaketanja, ovo je obavezna lektira. Vidimo se u raju ili paklu.

Guilty Gear Strive recenzija

85

Fantastična tučnjava za odlikaše i one koji se tako osjećaju.